מי אמור לתת מענה לקשישים שנפגעים בכל יום?

כוחות הצלה ומרפאות שבכל יום מטפלים בקשישים, בעיקר כתוצאה מנפילה ופגיעות ראש וחבלה בחלקי גופם, חוסר פעילות של בני נוער עם הקשישים מלבד הפעילות בבית הקשיש שמאכלס אחוז קטן מהאוכלוסייה שהולכת וגדלה, לפרטים

01.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי אמור לתת מענה לקשישים שנפגעים בכל יום?

עלה מספר הקשישים שנפגעו מנפילות במסגרת השהיה בבתיהם, בכבישים, במקלחות וחצרות בתים, בכל יום מפונה קשיש שנפגע מנפילה וחבלה.

בעוספיה מספר הקשישים כ1000 איש ואישה, בדאלית אל כרמל מספר הקשישים עומד על 1450 איש ואישה, המספרים מגיעים מהמוסד לביטוח לאומי.

בכפרי הכרמל פועל מוסד אחד בלבד שמאחד תחתיו קשישים וכמות המגיעים למוסד בית הקשיש היא קטנה, יחסית לכמות הכוללת, שכלל לא מגיעה ולא נקלטת במוסד הנ"ל.

בזמן הזה שהקשישים נמצאים לבד בחצר הבית, רובם נפגעים מכל מיני חפצים שפוגעים בהם, נפילת חפץ מארון על ראש של קשיש, החלקה באזור המקלחת והשירותים, עליית מדרגות, שבשבוע האחרון נרשמו 3 מקרים שקשישים נפלו ונפגעו כשעלו במדרגות.

לפני מספר שנים הגיעו ילדי בתי ספר וקיימו פעילות במסגרת אותו מוסד בבית הקשיש, הפעילות הזו היתה חיובית לשעות מסוימות בלבד, השעות הקשות והקריטיות הן שעות אחרי צהרים ובלילות, כאשר הקשיש נמצא לבד שעות רבות.

עוד נציין שלחלק מהקשישים שמגיע לבית הקשיש יש לפחות 5 או 6 ימים שאין לקשישים שום מסגרת שתעטוף ותפקח עליהם במשך היום והערב.

לחלק גדול של קשישים התקינו מכשיר של קריאה לעזרה ראשונה בשעות קריטיות, לאחר שבדקנו את השימוש במכשירים, אנו עדים לאפס קריאות בפועל, כל זה נובע מרגישות אצל הקשישים, שמרגישים שהם נטל על אותו גוף שאמור להקשיב ולטפל בהם בשעת הצורך.

מי אמור לטפל בקשישים, באוכלוסייה המבוגרת הזו שהולכת וגדלה בזמן שילדיהם עסוקים כל אחד בענייניו האישיים ובדאגה לכלכלת משפחותיהם?, חלק מהקשישים נמצא בתנאי מחייה קשים ביותר, שאין להם שום עזרה משום גוף, חוץ מהקצבה של הביטוח לאומי וחלק מהקשישים נפגע כל פעם מחדש בזמן שהוא מקבל את הקצבה החודשית.

הפתרון המידי, זה לגייס את בני הנוער, הצעירים והצעירות, למסגרת שתבנה למען האוכלוסייה הקשישה בכרמל, זה ייתן להם חזרה את החיים במיוחד שבני נוער וילדים באים במגע עם האוכלוסייה הקשישה הנ"ל, שהם בעצמם ההורים של כל אחד ואחד מאתנו.

בתמונה ילדים שקיימו פעילות בבית הקשיש לפני מספר שנים, התמונה נבחרה בכדי לחדד את השמחה של כל המעורבים בעזרה ובנתינה לקשישים בכרמל.

פעילות בבית הקשיש

תגובות

מומלצים