פאדל סלאלחה גיוס מתנדבות לשירות הלאומי

פאדל סלאלחה רכז בכיר בעמותה לשוויון חברתי לגיוס מתנדבות בנות מיעוטים לשירות הלאומי, בשיחה לפורטל הכרמל, מספר המתנדבות הדרוזיות הגיע ל821, מג'אר ובית זרזיר מובילות בשירות הלאומי, סרטון.

19.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פאדל סלאלחה גיוס מתנדבות לשירות הלאומי

התנדבות הבחורות הדרוזיות בשירות הלאומי סידרה אותן בצורה שווה בסקטור האזרחי והציבורי והקנתה להן זכויות לימוד והטבות שקיבלו בסיום השירות, במיוחד אם הלכו ללמוד בהשכלה הגבוהה.

עמותת שוויון חברתי הוקמה לפני 11 שנים ע"י פרופסור עאטף קרינאווי שהמטרה שלה גיוס מתנדבות ממגזר המיעוטים.

פאדל סלאלחה רכז בכיר בעמותת שוויון חברתי, שמרכז בתוך העמותה בנות מתנדבות מכל העדות במיעוטים וביניהן הדרוזיות שהלכו וגדלו בשירות הלאומי.

פאדל לא מוכן לקבל את האמירה שהם נחשבים ללשכת גיוס, אלא הוא מתייחס לפאן ההתנדבותי, כי בפועל הבחורות מתנדבות לשירות הלאומי, בלי שום התחייבות.

פאדל: "בעמותה היום יש כאלף מתנדבות ואני מנהל כ 150 מתנדבות, יש עוד שלוש רכזות, אנחנו פועלים בשיטת חבר מביא חבר, בשנת 2008 היו 5 בנות דרוזיות מתנדבות, בחצי השני של 2011 היו 126 בנות שירות לאומי דרוזיות, לפני חצי שנה הגענו ל 826 וזו עליה מדהימה".

"הכפר המוביל בשירות הלאומי לבנות בדרוזים הוא כפר מג'אר, ובבדואים הכפר המוביל הוא בית זרזיר".

פאדל: "תשעים אחוז מהשטח מבין מה זה שירות לאומי ורוצה לשלוח את הבנות להתנדב, מי שמתנגד זה קברניטי המגזר מכל העדות, מספרם מועט והשפעתם מעטה מאוד, הם קושרים את השירות הלאומי לצבא, אין שום קשר בין שירות לאומי לצבא".

"כל מוסד ציבורי שנותן שירות לאזרח קולט מתנדבי שירות לאומי, כל בת מקבלת דמי כיס, ודמי נסיעות, כל בת מקבלת בשוטף 22 אלף ₪, אחרי שמסיימת שנתיים מקבלת 20,664 ₪ שזה מחולק לשני חלקים מענק ופיקדון, המענק 7312 ₪ והפיקדון 13.352 ₪".

לכל הדברים בסרטון

 

{YouTubeVideo id=yDWFtapoFcg}

תגובות

6. מבין עניין לפני 9 שנים
למס 4
5. عسفانيه לפני 9 שנים
נגד שירות לאומי
4. בחורה לפני 9 שנים
תודה ענקית לכם
3. דליה לפני 9 שנים
מאמין בדרך השירות הלאומי
2. אמיר חניפס לפני 9 שנים
מתנגד לשירות לאומי
1. סמיר לפני 9 שנים
יישר כוח

מומלצים