הושג תקציב להמשך קיומה של שנת השירות

שרי האוצר והחינוך הודיעו לתנועות וארגוני הנוער כי נמצא פתרון שיאפשר את המשך פעילות המפעל, שבמסגרתו מתנדבים נערים לפעולות התנדבותיות שונות לפני שירותם הצבאי.

26.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הושג תקציב להמשך קיומה של שנת השירות

הושג מתווה המאפשר את המשכת מפעל שנת השירות

במאמץ משותף שר האוצר ושר החינוך החליטו להגדיל בצורה משמעותית את תקציב שנת השירות שיבטיח את עתיד המפעל, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט הודיעו , לתנועות וארגוני הנוער כי נמצא פתרון שיאפשר את פתיחת שנת השירות. התקציב שהושג מאפשר את עתידו של מפעל שנות השירות.

שר החינוך, נפתלי בנט: "שנת השירות היא מפתח לחינוך ערכי, לכם החלטנו להגדיל את תקציבה באופן היסטורי ולאפשר למפעל העצום הזה לצמוח ולגדול. נאפשר תנאים הולמים למתנדבי שנת השירות, נאפשר ליותר בוגרי מערכת החינוך לקחת חלק בשנת השירות. המשך קיומה של שנת השירות זוהי לא מתנה לילדים, אלא קודם כל מתנה לנו כמדינה. הצעירים הללו תורמים לחברה ומהווים דוגמא אישית לחבריהם. זוהי זכות גדולה לסייע להמשך קיומו של מפעל חשוב זה".

שר האוצר, משה כחלון: "מפעל שנת השירות הוא הציונות החדשה. צעירים שדוחים את השירות הצבאי שלהם בשביל לתרום מזמנם לחברה בהתנדבות הם ברכה אמתית למדינה. אני שהצלחנו להגדיל את התקציב של המפעל החשוב הזה ולאפשר לו להמשיך ולהתקיים."

הגדלה בתקציב שנת השירות: בסיס התקציב עלה מ – 18 מש"ח ל- 46 מש"ח, 2/3 מהתקציב יועבר מיידית.

משבר שנת השירות נוצר בשל שחיקה מתמדת בתקציב הש.ש. ועדה בין משרדית שהוקמה בשנה שעברה קבעה את היקף ואופן התקצוב בהתאמה ל- 90% מתקצוב בנות השירות הלאומי. לצורך עמידה בקריטריונים הללו נדרשו 30 מיליון ₪.

בשבועיים האחרונים פעלו יחדיו תנועות וארגוני הנוער במטרה להביא לפתרון שיאפשר את קיום המפעל החינוכי האדיר הזה. בשנת הפעילות הקרובה יפעלו כ- 2,100 מתנדבי שנת שירות שיגיעו לכ- 400,000 בני נוער וילדים בכלל חלקי החברה הישראלית. מתנדבי שנת השירות ימשיכו אחר כך לשירות צבאי משמעותי ולהמשך פעילות ערכית בישראל.

נדגיש כי עד כה לא התקבלה ממשרד הביטחון הודעה על רצונו לקחת חלק בפרויקט החשוב של שנת השירות.

מתנדבות שירות לאומי

צילום: האדי קטיש.

תגובות

מומלצים