ח"כ עיסאוי פריג' מבקש מישראל לפתוח את גבולה לפליטים הסורים

זו פעם ראשונה שחבר כנסת ערבי משמיע בקשה מהסוג הזה לפתוח את גבולה הצפוני עם סוריה לטובת הפליטים הסורים, עיסאוי:"ניתן לתת לחלקם חיים טובים ובטוחים אם נאפשר את כניסתם לישראל".

04.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 ח"כ עיסאוי פריג' מבקש מישראל לפתוח את גבולה לפליטים הסורים

התמונות של הגופות שנפלטות מהים ובמיוחד גופת הילד בן ה3 שנפלטה בחופי בודרום בטורקיה ופורסמה בכל העולם, המחישה יותר מכל את סבלם של הפליטים הסורים שבורחים מהקרבות, תמונת הילד שטבע עוררה רגשות קשים אצל חבר הכנסת ממר"צ עיסאוי פריג.

ח"כ פריג, מבקש לפתוח את גדר הגבול ברמת הגולן לפליטים הסורים שנמלטים מהקרבות דרך הים למדינות אירופה בצורה מסוכנת, והרבה פעמים משלמים מחיר יקר בחיים, כמו מה שקרה עם הפליטים שהתגלו מתים בתוך משאית סגורה, וחלקם קיפחו את חייהם בים.

ח"כ עיסאוי: "ניתן לעזור לפליטים כמו שעוזרים לפצועים הסורים דרך רמת הגולן, ניתן להבטיח לפליטים חיים שקטים, במקום שיסכנו את חייהם בים".

ח"כ פריג הוסיף ואמר: "סוריה בוערת ובוערת בכל יום נהרגים בני אדם נשים וילדים, אלפי פליטים נמצאים בתנאי מחייה קשים ביותר, שלא זכורים כמותם בהיסטוריה, אותם פליטים מוכנים להיות בסכנה, ע"מ להצליח להגן עם בני ביתם, מדינת ישראל לא פעלה לפתוח את שערי הגדר ברמת הגולן למען כניסת הפליטים וזו שעת המבחן למי שרוצה לראות את האחר".

ח"כ עיסאוי פריג:"אם ישראל רוצה להיות חלק מהעולם היא צריכה לקחת חלק בהצלת הפליטים הסורים, שלא יקרה להם עוד רע בדרך למקלטים ולא משנה איפה ובאיזה מדינה, הגבול הישראלי הוא הבטוח בשביל הפליטים האלה".

יש לציין שבעבר היו פניות לפצועים סורים בני העדה הדרוזית להגיע  לישראל לקבל טיפול והם סירבו. הפליטים הסורים בני העדות האחרות שנמלטים, אם הם יכולים להגיע לאזור דרום סוריה, הגבול עם ישראל זה אחד הגבולות הבטוחים ביותר בכל סוריה והוא רחב מאוד, השאלה היחידה אם הפליטים יכולים לעבור את כל הדרך עד לדרום סוריה ולהיות בטוחים שם, זו שאלה שצריך לבדוק.

 

פריג עיסאוי

תגובות

2. אמיר לפני 9 שנים
מקווה שדבריך יפלו על אוזניים ערבות
1. ישראלים כולנו לפני 9 שנים
אתה מודה שטוב כאן,,אז למה אתה אנטי ישראלי??

מומלצים