נתוני השירות לבריאות לתלמיד בשנת הלימודים תשע"ה 2014-2015

בשנת הלימודים תשע"ה, שירותי בריאות התלמיד ניתנו לכ 1.3 מיליון תלמידים בכיתות א'-ט. השירות ניתן ע"י שלושה ספקי, חברת נטלי  במחוזות ירושלים, חיפה וצפון,  חברת פמי בריאות במחוזות ת"א ומרכז ומשרד הבריאות באמצעות לשכות הבריאות במחוזות דרום ואשקלון.

10.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נתוני השירות לבריאות לתלמיד בשנת הלימודים תשע"ה 2014-2015

משרד הבריאות מפרסם את נתוני השירות לבריאות לתלמיד בשנת הלימודים תשע"ה 2014-2015

96.8% מתלמידי כיתות א התחסנו בחיסון MMRV , חיסון לחצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח. מדובר בעלייה בחיסונים בכיתות א' המצביעה על אחוז היענות גבוה לחיסון.
94.9% מתלמידי כיתות ב התחסנו בחיסון dTap IPV חיסון דיפתריה, טטנוס, ושעלת ופוליו.
94.4% מתלמידי כיתות ח התחסנו בחיסון dTap חיסון לדיפתריה , טטנוס ושעלת .
בשנת תשע"ה 97.5% מתלמידי כיתות א נבדקו בבדיקות גדילה. 98.3% מתלמידי כיתות א נבדקו בבדיקת סקר ראייה במסגרת שרותי בריאות התלמיד ו- 97.3 מתלמידי כיתות א נבדקו בדיקות סקר לשמיעה.

הפעילות בשנת לימודים תשע"ה התאפיינה בשינויים רבים בתוכניות העבודה בעקבות מחסור ארצי זמני בתרכיבי חיסון, למרות זאת כל הספקים הגיעו לאחוזי התחסנות גבוהים.

שר הבריאות ,ח"כ יעקב ליצמן, בירך על נתוני הדו"ח ואמר בסיפוק כי יש לזקוף את אחוזי הכיסוי הגבוהים במערך בריאות התלמיד בזכות הפעילות המאומצת של שירותי בריאות הציבור בכל התחומים. "הצלחנו להגיע להישגים מרשימים לטובת ילדי ישראל ובריאותם. הנתונים הגבוהים מוכיחים את הצלחת המודל הקיים, בו הטיפול הניתן לילדי ישראל הוא בטוח גם ברמת האיכות וגם ברמת אחוזי הכיסוי המבורכים" אמר שר הבריאות.

פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור: "מדובר בהצלחה גדולה של פעילות בריאות התלמיד, המצביעה על היכולת הגבוהה לבצע חיסונים ובדיקות סקר בקרב כלל האוכלוסייה, כולל מגזרי הפריפריה. היענות הציבור הגבוהה לחיסונים מביעה את אמון הציבור בתכנית החיסונים של משרד הבריאות וחשיבותה בחיזוק חוסנה של בריאות האוכלוסייה באמצעות מניעת המחלות."

רצ"ב הדוח המציג את סיכום כיסוי הפעילויות השונות הניתנות בבתי הספר בהתאם לחוזר ראש השירות "שירות בריאות לתלמיד" 21/2013.

תגובות

מומלצים