אחמד קוד סודי מבצעי מסביר לנו את כעסו

סייען שב"כ מעל 25 שנה בעל מעמד חזק שמשוקם בשנים האחרונות בישראל, מדבר על כעסו והיחס הרע שמקבל בתקופת השיקום בישראל, עו"ד חיים נתיב בכיר בשב"כ לשעבר:"לא יודעים איך להוקיר את המקורות".

06.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אחמד קוד סודי מבצעי מסביר לנו את כעסו

כשפגשנו את אחמד במקום מגוריו בישראל, פגשנו איש מלא כעס ומלא האשמות למדינה ולשיקום, שלא יודעים איך להתייחס אליו ולרגש שלו, הוא לא רוצה כלום חוץ מתעודת זהות ישראלית, זו הבקשה היחידה שלו.

אחמד מכתב את מבקר המדינה ושלטונות הביטחון ומקבל תשובה שהוא היום מטופל במשרד הפנים ושבאחרונה קיבל עם משפחתו מעמד תושב קבע.

היום אחמד יכול לדבר על הכאב שלו ובעיקר על הטראומה האישית ועל הדברים שעשה למען מדינת ישראל, גם כאשר היה בארץ גויס לגייס בכיר בכלא שהיום מסייע לישראל במקומו הוא.

חיים נתיב, בכיר בשב"כ לשעבר, בתגובה לדברים של אחמד :"כל ארגון מודיעין נעזר במקורות אנושיים כדי להשיג מידע חיוני למילוי משימותיו, כך גם מערכת הביטחון הישראלית הכוללת את אמ"ן, המוסד ושב"כ".

לצורך העניין מעסיקים ארגוני המודיעין, עובדים שתפקידם לגייס ולהפעיל את אותם מקורות. ללא אותם מקורות המפעילים יהיו חסרי תועלת ולארגון המודיעין יחסר מידע חשוב ורלוונטי למשימותיו.

לא יכול להיות ספק כי התרומה של אותם מקורות לביטחון המדינה היא חשובה ומשמעותית ביותר. חלק מהמקורות מסכן את חייו, בריאותו, חירותו, רכושו, כבודו ומעמדו לצורך מילוי תפקידו ואינו זוכה בהוקרה מתאימה ומספקת למאמציו.

בעוד שארגוני המודיעין יודעים להוקיר ולפצות כלכלית את הגייסים, המפעילים ואנשי המנגנון האחרים, הם לא יודעים איך להוקיר את המקורות שתרמו רבות לביטחון המדינה, איך לתת להם הרגשת שייכות כלשהי ואיך לשמר את הקשר עמם, היחס אליהם הוא כדברי הפתגם "הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת".

אחמד מעיד על עצמו שהוא חש אזרח ושמדינת ישראל היא שלו כמו שהיא של כל אזרח אחר ובעיקר מדבר על ההפקר והנטישה של מפעיליו בשב"כ.

לדברים שאומר לנו אחמד בסרטון ויש הרבה כבוד לאיש שמדבר מלב אל לב, בסרטון

 

{YouTubeVideo id=zaTR4Hjdq5U} 

תגובות

מומלצים