באים לשדולה לקדם מיעוטים אבל לא דרוזים

השקת שדולה לעידוד וקידום גיוס מיעוטים, יוזמה של תנועת אם תרצו, בשיתוף חברי הכנסת מירב בן ארי ומיקי זוהר, הצעד הראשון להוביל את המיעוטים למקום שקולם ישמע, אבל כאשר שומעים את סגן השר איוב קרא, אז מבינים שלדרוזים אין קול.

15.10.2015 מאת: סמיר חלבי, חסין חלבי
באים לשדולה לקדם מיעוטים אבל לא דרוזים

מספר גדול של חברי כנסת מסיעות הבית הגיעו לקחת חלק בשדולה למען עידוד וקידום גיוס מיעוטים לצה"ל, מנכ"ל אם תרצו מתן פלג הודה לחברי הכנסת ולנציגים שהגיעו להיות חלק, ורואה בשדולה צעד חשוב ביותר לתמוך ולתת כתף למיעוטים, בזה שקולם ישמע במקומות הנכונים אצל מקבלי ההחלטות.

אם תרצו, לא יכלו להתעלם מהמצב והזמינו למפגש השקה את האב גבריאל נדאף נציג הנוצרים ואת מחמד כעבייה מהמגזר הבדואי ואת חסין חלבי נציג דרוזי, שכל אחד ישמיע את קולו בועדה.

לועדה הגיע כאורח סגן השר ח"כ איוב קרא, שהעדיף בדבריו להתעלם מבני העדה הדרוזית, שמאז קום המדינה משרתים בצה"ל והוביל את הדברים לטובת דברים שכלל לא תורמים דבר.

יש לציין שח"כ איוב קרא יושב בכנסת ישראל על חשבון הדרוזים ומקום הדרוזים ובתמורה לא משרת שום דבר לישוב הדרוזי וחבל שהוא מעדיף לעשות כך.

חשוב שכל מי שיכול להשמיע קול בכל מקום אפשרי שיעלה את נושא השחיתות והאי היושר שיש במקומות רבים במוסדות הדרוזים ולדבר על אחוז המשכילים ותוכנית הלימודים שלא מובילה לשום מקום טוב, לא חברתית ולא כלכלית.

העדה הדרוזית נמצאת באחוז מהגבוהים ביותר בגיוס ובאים כל מיני אנשים קטנים לגמד את העדה במקום לקדמה ולדרוש בשבילה השכלה ותמיכה, כמו שעושים זאת הנוצרים והמוסלמים לבני עדתם.

בשדולה לקח חלק חבר הכנסת עומר בר לב שאמר: " גיוס זה לא עניין פוליטי. גיוס לצה"ל זה דבר שצריך לשאוף אליו והצעדים שאתם עושים מקרבים אותנו לחזון של שיתוף מלא של זכויות וחובות. זה חזון שצריך להיות לכל אזרח ישראלי בלי קשר למפלגה".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי: "מצד אחד יש מיעוטים המוסרים נפשם על ביטחון ישראל ומצד שני יש כאלה שפטורים, יש חיבור עמוק ואמיתי בין המיעוטים המתגייסים לצה"ל ויש דו קיום על בסיס דו שירות, אני אהיה לכם לעזר מבחינת חקיקה".

ח"כ מירב בן ארי מ"כולנו": ״דווקא בימים קשים אלו כינוס השדולה לעידוד וקידום גיוס מיעוטים לצה״ל ולשירות האזרחי מעיד על חוזקה וחוסנה של החברה הישראלית על כל גווניה. הנוכחות של המנהיגים החברתיים מהמגזרים השונים ושיתוף הפעולה איתם בנושא היא קריטית להצלחת גיוס בני המיעוטים לצה״ל".

האב גבריאל נדאף המנהיג של פורום גיוס העדה הנוצרית, התייחס למצב המיעוטים במזרח התיכון ואמר "השירות בכוחות הביטחון הוא יותר זכות מאשר חובה, בימים טרופים אלה, בהם המזרח התיכון טובע בנהרות של דם, בהם נטבחים אחינו ואחיותינו הנוצרים ובני מיעוטים אחרים, בימים בהם הקיצוניים נותנים את הטון והמערב מתגלה ברפיסותו, חולשותיו ובבלבול מושגים וערכים, אנחנו צריכים להבין ולהפנים כי אם לא נהיה תלויים אחד בשני נהיה תלויים אחד ליד השני. מדינת ישראל היא אי של שפיות במזרח התיכון, ארץ ישראל היא ערש היהדות והנצרות. הארץ הקדושה והקטנה הזאת תמיד הייתה מוקד משיכה לשליטים, לצבאות ואימפריות ולאנשי דת והיא ממשיכה להיות מוקד עולמי גם כיום".

אחמד כעבייה: "חשוב לדאוג לבני נוער הבדואים ולעשות את הכול לא לאבד את הבדואים בצפון כמו שאיבדנו את הבדואים בדרום".

חסין חלבי התייחס בדבריו למצב החינוך בעדה הדרוזית ולשחיתות החוגגת שהמדינה לא אוכפת את החוק נגד הדרוזים בכל הקשור לשחיתות, ובעיקר חוסר דיור ואפשרויות מחייה לצעירים הדרוזים.

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=hq040V_uKd8}

תגובות

19. בחורה לפני 9 שנים
לא סומכים כדרוזים על אחד כמו איוב
18. אמין לפני 9 שנים
לא פלא שמצבנו כך
17. דרוזי מבית גאן לפני 9 שנים
לא מאמין בשום דבר עוד
16. חבר מרכז הליכוד לפני 9 שנים
עסקניים
15. דרוז אלכרמל לפני 9 שנים
ארגון אם תרצו אנשים מצוינים - איוב קרא מנצל הזדמנו
14. חייל דרוזי לפני 9 שנים
לא גאה במדינה שלי שהפקירה אותנו
13. בכיר לפני 9 שנים
כל הכבוד לתנועה ולחברי הכנסת
12. עיספאוי חבר מרכז לפני 9 שנים
איוב קרא בושה לכולנו
11. שכן של איוב לפני 9 שנים
לא גאים באיוב בכלל מתבישים בו
10. דרוזית מדליה לפני 9 שנים
לעשות למען הכסים רק זה אנחנו
9. אחמד לפני 9 שנים
בושה למדינה איוב
8. דליה לפני 9 שנים
זול נשאר זול
7. אמא לילדים לפני 9 שנים
לדרוזים אין כל עתיד במדינה הזו
6. דלואני לפני 9 שנים
צריך חברה נקייה
5. ליכודניק לפני 9 שנים
איוב לא נציג שלנו
4. תשוב לפני 9 שנים
כל הכבוד לחסין
3. דרוזי אמתי לפני 9 שנים
איוב קרא זה אסון לדרוזים ולמדינה
2. בחורה משכלה לפני 9 שנים
שדולה שיכולה לקדם אותנו
1. דליה לפני 9 שנים
בהצלחה למארגנים

מומלצים