אמין: "עבריינות בחסות המדינה"

אמין מנסור בעל חלקה 17 גוש 17172 בג'למה, מגדל באדמה עצי זית וצמחייה ירוקה, הוזעק הבוקר לצפות באחד המראות הבלתי נשכחים, איך קבלן הרס ועקר עשרות עצי זית בני עשרות שנים, הוגשה תלונה במשטרה, תגובת חוצה ישראל, סרטון

02.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אמין: "עבריינות בחסות המדינה"

החלקה הנ"ל שנמצאת בין צומת העמקים לכיוון יגור מימין, אחת החלקות היחידות בהן ניתן לראות עצים ירוקים, עכשיו לפני מסיק הזיתים, מישהו מחליט לקלקל להם את השמחה ולעקור להם את העצים.

קבלן עם מחפרים, משאיות ומנופים, הגיעו בשעת בוקר לחלקה, הורידו את הגדר והחלו בהוצאת עצי הזית מהאדמה, בלי אישור, בלי הודעה מוקדמת וללא כל תיאום.

קרובי משפחה שכנים שהיו עדים למקרה, הזעיקו את אמין, שהגיע מיד מעבודתו, הורה להם להפסיק את עקירת העצים ומיד הזעיק את המשטרה למקום.

הנזק עצום, הקבלן טוען שנשלח ע"י חברת הדרכים חוצה ישראל, אליהם הפנינו את השאלות המתבקשות.

יש לציין שזו לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה, בעבר נרשמו מקרים כאלה.

עמאר מנסור, קרוב משפחה של  אמין, אומר לנו:"לא יתכן דבר כזה, הם מתנהגים כמו עבריינים ועוד מגיעים לשטח, מבצעים עבירה ואף אחד לא מדבר איתם, הבוקר נמנע אסון, כי הם הגיעו עם חברת אבטחה חמושה, כאילו באו למלחמה נגד מחבלים, מה זה יכול להיות? מה המדינה רוצה הרוגים בג'למה? שיתביישו להם".

המחזה מאוד קשה ומורכב, במיוחד שבאזור כולו מתנהל משא ומתן בין בעלי החלקות לחוצה ישראל, מזה מספר שנים ובכל יום אנו מגלים עד כמה הפתרון רחוק מהמציאות הקיימת בפועל.

דיברנו עם בעלי קרקעות רבים מדליה ועוספיה, שעדיין לא סגרו שום דבר עם המדינה, למרות שנחתמו הסכמים בין הצדדים, יש מלא מכשולים בפיצוי אדמה מול אדמה.

{YouTubeVideo id=YRFFpmGKOsA}

תגובתה של חברת כביש חוצה ישראל : "לצערנו, הפרטים שנמסרו לכם אינם מדויקים, בלשון המעטה, ואלה הן העובדות:
אתמול בבוקר הגיעו לשטח המופקע ושהחזקה בו נתפסה כדין, נציגי חברת כביש חוצה ישראל ונציגי הזכיין, לביצוע עבודות לצורך סלילת הכביש, כולל מדידות, חישוף והעתקת עצי זית.

בגלל איומים קודמים שקיבלה החברה ובהם נאמר שלא יתנו לה לבצע את העבודות, הביאה החברה אנשי אבטחה לשמור על שלום העובדים.
עם תחילת העבודות הגיעו לשטח מנהאל מנסור ואחיו, חסמו את הגישה, התפרעו וגרמו להפסקת העבודה.
המשטרה שהגיעה למקום רצתה להרגיע את הרוחות וביקשה להפסיק את העבודות והחברה נענתה לבקשה.

בניגוד לטענות שהועלו בכתבה בקשר עם אמין מנסור. מר אמין מנסור נפגש עם נציגי החברה כבר ב-4.2.2015 וטען שהחלקה שלו. הוא התבקש להציג מסמכים שמוכיחים שאכן יש לו זכויות בחלקה שהוא טוען שהיא שלו, אך עד היום לא עשה זאת ולא הוכיח שהחלקה שלו.
מכתב נוסף, האומר לו שעליו להמציא אישורים שהחלקה שלו, נשלח לו ב – 19.7.2015, אך גם לאחריו לא סיפק מר מנסור את האישורים הנדרשים.

מכתב נוסף הוא קיבל ביום ראשון השבוע, לאחר שאיים שלא ייתן להיכנס לשטח. במכתב הובהר לו שעד היום לא הוכיח את זכויותיו בחלקה וזכותו לפיצוי והוא הוזהר שלא להפריע לעבודות בשטח.

לדברי הזכיין, שביצע את העתקת העצים, יש לו את כל האישורים הנדרשים.
חברת כביש חוצה ישראל מתכוונת להגיש תלונה במשטרה על ההפרעה לעבודות ואף להגיש תביעות אזרחיות על הנזקים שנגרמים למדינה כתוצאה מהפרעות אלה.

ככלל, אנו שבים ומדגישים: חברת כביש חוצה ישראל, כפי שעשתה בעבר, נכונה בכל עת לשבת ולדון עם כל בעלים של קרקע שהופקעה ולהגיע להסדרים כפי שהגענו אליהם עם בעלי קרקעות לאורך 180 הקילומטרים של כביש חוצה ישראל שנסללו עד היום".

לדברים בסרטון

 

עמאר ואמין מנסור

במאי 2015 פרסמנו כתבה בעניין אדמות מפער הקישון

סוגיה בה נמצאים בעלי הקרקעות מחייבת התערבות בכירה להבאת הסכם מקובל על כולם, עמאר שהתחייב לעזור מתואם עם השר לוין עומד מקרוב ונפגש עם בעלי הקרקעות, ובציר השני שיך טריף ייפגש בשנית עם המשנה ליועץ המשפטי עו"ד ארז קמיניץ.

שיך מוופק בשיחה לפורטל הכרמל ציין שהוא מזמן מעורב מאוד בנושא האדמות במפער הקישון, עם מנכ"ל ראש הממשלה ועם מנכ"ל משרד התחבורה .

שיך מוופק ציין שביום שני תתקיים פגישה שניה עם המשנה ליועץ המשפטי בירושלים ושהם סיכמו יחד שלפגישה יגיעו כל הצדדים המעורבים, גם עורכי הדין מטעמם של בעלי הקרקעות במפער הקישון.

חבר הכנסת חמד עמאר נענה לקריאה של השר יריב לוין ונרתם לנהל משא ומתן בין בעלי הקרקעות במפער הקישון לבין המדינה.

"אני אומר שצריך למנות בורר, המדינה מחויבת בנושא הזה, זו זכותם של בעלי הקרקעות, השר לוין מאמין בזה, אבל זה לא תלוי בו זה תלוי ביועץ המשפטי לממשלה, השיך טריף מעורב בנושא ובסופו של דבר נגיע להחלטה שיהיה בורר, דיברתי גם עם מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי בנדון".

ח"כ עמאר: "המצב הוא שלוקחים את הקרקע של בעלי האדמות, אפילו בורר לא רוצים לתת וזה מצב קשה, חבל שנכנסנו לתמונה מאוחר מדי, אף אחד לא פנה אלי בשלוש וחצי השנים האחרונות עד שפנה מנהל ונכנסתי לעניינים".

"אני חייל של העדה הדרוזית, באתי לעבוד בכנסת למען העדה הדרוזית, אין קשר בין ליכוד לישראל ביתנו, העיקר איך משיגים לבעלי הקרקעות את הזכויות שלהם".

לכל הדברים בסרטון

 

 {YouTubeVideo id=vyP8HrQcNsU}

שיך מוופק וחכ עמאר

תגובות

12. מבין לפני 8 שנים
אמין תתבע אותם
11. עאדל בדר לפני 8 שנים
מרחב ההתנגדויות רחב מאד
10. בחור לפני 8 שנים
זה לא יכול עוד להמשיך כך
9. מגד לפני 8 שנים
כואב הלב
8. אישה לפני 8 שנים
לבי איתכם
7. מנדאליה לפני 8 שנים
לא סגרנו כלום עד היום
6. מאבק לפני 8 שנים
מה עושה אותו מפגע שפגע בעבודת העמותה ועכשיו נעלם
5. דרוזי לפני 8 שנים
מי עוקר זיית
4. אזרח לפני 8 שנים
בבזיון
3. חלבי קוח לפני 8 שנים
לא יעשו לנו מה שעושים לערבים
2. בעל אדמה לפני 8 שנים
זה היה כל הזמן
1. עיספאוי דליה לפני 8 שנים
מתביש במדינה שלי

מומלצים