"מעל 160 אלף דרוזים עזבו את סוריה"

שוב חוזרים לאותה אישיות שנשארת בעילום שם, דרוזי סורי שמזכיר לנו חשיבות תרומת הדרוזים בישראל למען הדרוזים בסוריה ללא תנאים כמו גונבלאט, השלטון הסורי מתייחס לכפרים הסונים כמו שמתייחס לדרוזים ועוד. סרטון

09.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"מעל 160 אלף דרוזים עזבו את סוריה"

האישיות הבכירה היא מסוריה, מדברת ומשתפת אותנו בכל האמת על האיזור מכל הבחינות ואותה אישיות מחדדת שלא להקשיב לשקרים שמגיעים מכל מיני פורמים, בעיקר אלה שמגיעים מישראל בשמות של דרוזים ומפיצים שקרים והודעות כוזבות.

אותה אישיות קורא לציבור הדרוזי בעולם להיות אחראי "כולנו אחים מתים ונולדים אחד אצל השני, אז בבקשה למי שיש דבר משמח שיגיד ולמי שבא להבעיר את השטח עדיף שלא יעשה זאת, כמו שהפיצו שישנו גדוד מחזבאללה שלובש ליבוש דתי דרוזי ומגיע לאזור הכפרים בסויידה לנקום באנשי שיך וחיד בלעוס ז"ל, היום כולם יודעים שעם הכפרים שלנו לא מתעסקים, כי לא ניתן לאף אחד לפגוע באחים שלנו".

בסוף הראיון האישיות מזכירה לנו שמעל 160 אלף צעירים דרוזים כבר עזבו את סוריה מתוך 450 אלף נפשות, לאלה שיש כסף, הם עזבו למדינות אירופה ואמריקה ולאלה שאין כסף עברו לאזור לבנון וירדן.

האישיות מדברת על המצב הרגיש שנמצא באזור סויידה ועל המדיניות הסורית שמעניקה תנאים דומים לתנאים של הכפרים הדרוזים כדוגמת חומס וערים אחרות שהתושבים שלהם סונים ולא עלאווים, זו נקודה שחשוב להגיד אותה שהמדיניות בסוריה לא מפלה את הדרוזים על אחרים.

האישיות משבחת את הדרוזים הישראלים שמה שעשו למען האחים שלהם בסוריה ייזכר להרבה מאוד שנים בהיסטוריה. הדרוזים בישראל נתנו ללא כל תנאי או דרישה, לא כמו התמיכה מאלמוכתארה בלבנון מעונו של וילד גונבלאט שתמורת כל עזרה שנתנו, היו להם דרישות, כמו לא לדבר על זה ואחר ולא לקשור קשר עם זה ואחר.

 

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=NWM2TiLdjuw}

עוספיה 2015

תגובות

מומלצים