מדוע תושבי דליה ועוספיה מוכרים אדמות לזרים?

לפני קום המדינה בדאלית אל כרמל ועוספיה התגוררו דרוזים ומיעוט נוצרי בעוספיה, הדרוזים החזיקו קרוב ל 49 אלף דונם בכרמל ובעמק מפער הקישון, ככל שהשנים חולפות הדרוזים מאבדים את האדמות שלהם, יותר ויותר זרים מחזיקים באדמות בכרמל.

25.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מדוע תושבי דליה ועוספיה מוכרים אדמות לזרים?

לאבד את שארית האדמות ולמכור אותן לזרים שמגיעים מכל מיני כפרים וערים, מביא להתמרמרות בקרב צעירים שלא יוכלו לעולם לבנות את בתיהם בכפר.

אם תושב מקומי בא לשלם על חלקה חקלאית, לא מאושרת לבניה, הוא משלם 150 אלף ₪, הזר קונה אותה חלקה ב 250 אלף ₪, סוחרי קרקעות ללא מצפון והתחשבות בחברה המקומית, מנצלים את חוסר האכיפה של הרשויות המקומיות שכלל לא מתעניינות מי קונה ומי מוכר, הם הפכו למחזיקים ברוב הקרקעות בדרך המרמה ובחסות העלמת העין של שלטונות המס, הם חילקו את הקרקעות על שמות קרובי משפחה ונאמנים שלהם. כך למשל מוצאים בן 23 מחזיק ברכוש שעלותו מיליונים, רכוש שלא קיבל בירושה.

בתוך הכפר דונמים רבים שנמכרו לזרים, חלקם הגדול משמש דירות למגורים, מחסנים, ולפעילויות אחרות לאותה קהילה לה משמש הרכוש.

בנוסף לקרקעות החקלאיות בסביבת הכפרים שמעובדות ע"י בעליהן, ובנוסף לגידול עדרים בחלקות אחרות, יש את הקרקעות שמוחזקות ע"י זרים שאין בהן שימוש לעת עתה.

הערה, הנתונים שמגיעים לידינו, מעל 60 אחוז ממחזיקי האדמות האלה כלל לא משלמים מסים לרשויות, הם מנצלים את המשאבים המקומיים, כמו פינוי אשפה, שימוש במים, תשתיות, תקשורות, חשמל וכו' ובתמורה לא מוציאים שקל לקופה הציבורית.

בעוספיה קמה התארגנות נגד הזרים שלא הובילה לשום מקום. בדאלית אל כרמל הפעילות האחרונה שהתקיימה בנדון, היתה לפני שלוש שנים.

אם נחלק את המפה הטופוגרפית נגלה שבכל פינה שתגע בה מצפון דרום מזרח ומערב בשני הכפרים תמצא רכוש שמחזיק בו זר.

השיטה הזו באה לייקר את המחיר של האדמות ולהעביר את השליטה על האדמות לאותם אנשים שמחזיקים בהן, פעם היה אפשרי לקנות אדמה בכרמל במחיר סביר, היום המחירים הם בשמים, למרות העובדה שקרקעות אלה ללא תשתיות וללא תכנון, פעם האדמות האלה היו מיועדים לילדים, היום הם שייכות לזרים.

לכתבה שפרסמנו בעבר בנדון

בשקט בשקט זרים קונים אדמות בכרמל

תגובות

12. רוני לפני 8 שנים
מה מתוכנן לגבי הגליל המזרחי?
11. גלסאוי לפני 8 שנים
כואב הלב על הכרמל
10. חלבי לפני 8 שנים
דליה
9. תושב לפני 8 שנים
מצבנו מאוד רגיש
8. חלוי לפני 8 שנים
עוספיא
7. חלבי לפני 8 שנים
הגדרת כל כך נכון אנשים בלי מצפון
6. אמיר לפני 8 שנים
דחוף
5. גלסאוי לפני 8 שנים
כואב הלב על הכרמל
4. בן לפני 8 שנים
הרסו לנו את החיים
3. אמיר לפני 8 שנים
אנשים מחפשים עושר ולא חושבים על עתיד הילדים
2. בחורה משפטנית לפני 8 שנים
דפוס התנהגות
1. מכיר טוב לפני 8 שנים
כל עוד יש לנו מפיונרים בחסות החוק זה ימשיך

מומלצים