קנאות מצד בן/בת הזוג מעידה על אהבה

לראשונה סקר מקיף בקרב בני נוער שעוסק ביחסים זוגיים אצל הצעירים ומעלה תמונה מדאיגה, בני הנוער בישראל חשופים וחווים אלימות כמעט בכל מקום בו הם נמצאים, בני הנוער אינם זוכים להסברה ויד מכוונת לא בבתיהם ולא במערכת החינוך.

25.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קנאות מצד בן/בת הזוג מעידה על אהבה

סקר הנוער המקיף של ארגון נעמת לרגל היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים :1 מכל 7 בני נוער נחשף לתמונות אינטימיות ברשת ה- WhatsApp של אדם שהכיר באופן אישי, 62% מבני הנוער נחשפו למקרי אלימות בין בני זוג במעגל הקרוב להם, 68% מהבנים העידו כי קנאות מצד בן/בת הזוג מעידה על אהבה

ארגון נעמת מפרסם לראשונה סקר מקיף אשר נערך בקרב בני נוער ועוסק ביחסים זוגיים אצל הצעירים בישראל. רק באחת מכל ארבע משפחות בישראל משוחחים עם בני הנוער על זוגיות בריאה, יותר ממחצית מהצעירים בישראל העידו כי לא נחשפו לתכנים בנושא זוגיות בריאה בבתי הספר. יו"ר ארגון נעמת גליה וולוך: "נתונים מדאיגים שחייבים להדליק נורות אדומות לכולנו"

ברחבי העולם מצוין את היום הבינלאומי למלחמה באלימות נגד נשים, ובארגון נעמת, אשר מציין השנה את היום החשוב בסימן אלימות בין בני זוג בגיל הנוער, חושפים לראשונה סקר מקיף של מכון הסקרים סמית' אשר נערך בקרב בני הנוער בישראל.

במסגרת הסקר הייחודי נשאלו צעירים וצעירות בגילאי 14-18 מרחבי הארץ שאלות הבוחנות את עמדותיהם ביחס לאלימות וקנאה במערכות יחסים בגילאי הנוער.

אלימות
62% מבני הנוער הודו כי נחשפו למקרי אלימות בין בני זוג במעגל הקרוב להם (בנים נחשפו יותר מבנות- 74% לעומת 49%). 8 אחוזים מהנשאלים אף העידו כי חוו באופן אישי אלימות מסוג כלשהו (קנאה, אלימות מילולית או פיזית) במסגרת מערכת זוגית אשר היו חלק ממנה.

באשר לתופעת הפצת תמונות בעלות אופי מיני ברשתות החברתיות, עולה כי 1 מכל 7 צעירים בישראל נחשף ברשת ה- WhatsApp לתמונות בעלות אופי אינטימי של מישהו או מישהי אשר הם מכירים באופן אישי. רובם המכריע אגב (89%) מעידים כי הפצת תמונות מסוג זה, היא עבירה חמורה שיש לרצות בגינה עונש מאסר.

קנאה
מהנתונים עולה כי 68% מהבנים אשר נשאלו, העידו כי "קנאות מצד בן/ בת הזוג מעידה על האהבה", זאת לעומת הבנות אשר 57% מתוכן לא הסכימו עם הדעה הזאת. עוד דיווחו כשליש מהבנים בגילאי 16-18 כי העובדה שלבת זוגם יהיו חברים בני המין השני תפריע להם.

בהתייחס ללבוש חשוף  העידו רוב הבנים( 64%) על עצמם כי יפריע להם אם בת זוגם תתלבש בצורה חשופה, 70 אחוזים מקרב הבנות שנשאלו, העידו כי לא היו מעוניינות שבני זוגם יאמרו להם כיצד להתלבש.

מידע וחינוך
את הנתונים הקשים אשר עולים מהסקר ניתן לייחס בין השאר לעובדה כי בני הנוער בישראל מעידים שאינם זוכים להסברה והכוונה מתאימה בנושא. למעלה ממחצית מהצעירים הנשאלים העידו כי לא קיבלו במערכת החינוך כל מידע בנושא זוגיות בריאה ללא אלימות.

הנתונים לא מעודדים גם בהתייחס לתא המשפחתי של אותם צעירים, כשב- 3 מכל 4 משפחות לא נוהגים ההורים לשוחח עם ילדיהם על הנושא.

יו"ר נעמת גליה וולוך: ״נתוני הסקר מראים בצורה ברורה כי בני הנוער בישראל חשופים וחווים אלימות בכלל, ואלימות בין בני זוג בפרט, כמעט בכל מקום בו הם נמצאים. מעבר לנתונים הקשים המלמדים עד כמה האלימות בין בני זוג נמצאת כבר בגילאים הללו, הרי לא פחות חמורה העובדה שאותם נערים ונערות מעידים כי אינם זוכים להסברה ויד מכוונת לא בבתיהם ולא במערכת החינוך. יותר מכל מעיד הסקר כי תופעת האלימות בין בני זוג צעירים היא איננה בשולי החברה, מערכת החינוך חייבת להכיר בבעיה  ולטפל בה באופן ישיר, ולא לטאטא אותה מתחת לשטיח בתקווה שתעלם״.

תגובות

מומלצים