בכפרים אין התחשבות בנכים

מציינים את יום הנכה הבינלאומי ומה קורה בכפרים? בעת שכולם מפנים מקומות חניה לנכים, בכפרים זה לא קורה, חוסר ההנגשה בולט לעין, חוסר ההתחשבות בלתי נתפס וחוסר האכיפה זועק לשמיים.

03.12.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בכפרים אין התחשבות בנכים

היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות מונצח מאז 1992 ומצוין בכל שנה ב-3 בדצמבר ברחבי העולם. מטרתו, לקדם את המודעות ולגייס תמיכה לסוגיות קריטיות, הנוגעות להכללתם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה ובהתפתחות.

יום זה פועל להעלאת המודעות ליתרונות של חברה כוללת, משלבת ונגישה לכל.

מליארד אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם נאלצים להתמודד עם חסמים רבים העומדים בפני הכללתם ושילובם בחברה ונמנעת מהם גישה לתחומים מרכזיים של החברה, באופן שוויוני לאחרים.

בעוד מציינים את יום הנכה ומנסים לשפר את מצבו בעולם, בכפרים עולה תמונה עגומה, נגישות כמעט ולא קיימת, במבנים הציבוריים בדליה ועוספיה.

יש לציין כי הנגשת מבני ציבור בישראל היא חובה עפ"י חוק. מבני ציבור שנבנו ,לפני ואחרי החקיקה, לא הונגשו לאוכלוסיית הנכים, והיום הנגשת  כל מוסדות הציבור הפכה למשימה גדולה וקשה לכל רשות מקומית, בגלל העלויות הגבוהות הכרוכות בכך.

בכפרים בכרמל, יש חוסר מודעות לנושא הנכים, ישנם אנשים שעדיין חונים במקום חניה השמור לאדם נכה, הדבר מתאפשר בהעדר פיקוח ואכיפה.

יש להגביר את האכיפה כנגד אנשים שחונים במקום חניה השמור לנכה ולשים סוף לתופעה המכוערת הזו. הגברת האכיפה תרתיע נהגים מלחנות במקום אשר מסכן אדם בעל צרכים מיוחדים.

חניה בחניית נכים

הציבור הרחב צריך להבין, שברגע שמקום החניה תפוס, האדם הנכה מחפש מקום חניה חלופי, הוא מסתכן במקום חניה שירידה ממנו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים, הדלת לא יכולה להיפתח או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש.

בכפרים חיים הרבה בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה ועל כן צריך להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות ולהשקיע בתשתית אשר תבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום.

למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחניה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות כי ישנם אנשים המצפצפים על החוק ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה.

תגובות

7. אמיר לפני 8 שנים
אני נכה
6. יוסף לפני 8 שנים
אין מילים
5. אבא לילד נכה לפני 8 שנים
נושא היותר בוער אצלנו
4. נכה מדליה לפני 8 שנים
תודה לראש המועצה רפיק
3. נכה בכרמל לפני 8 שנים
בקשה אישית מהנהגים
2. נכה לפני 8 שנים
חוסר תרבות
1. רפיק חלבי לפני 8 שנים
היחס לנכים חייב התייחסות רצינית

מומלצים