ערב מורשת אוגדת עזה מתאחדת עם אוגדה 143

ערב מורשת באוגדת עזה לאיחוד מורשת האוגדה עם אוגדה 143 שפורקה, בסימן החלפת השם, התג והמספר. ערב המורשת נערך במפקדת אוגדת עזה במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף איתי וירוב, מפקדי האוגדות לדורותיהם, מפקדים וראשי מועצות.

07.12.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

כך מוסר דובר צה"ל  

אוגדה 143 ידועה בפעילותה במלחמת ששת הימים, בקרבות במתחם אום-כתף ואבו עגילה ובמלחמת יום הכיפורים, כמי שכוחותיה היו הראשונים לחצות את תעלת סואץ יחד עם כוחות צה"ל נוספים תחת פיקודו של אריאל שרון. בשנת 2004 הוחלט על פירוקה של אוגדה 143 ומספרה הועבר לאוגדה אחרת בפיקוד הצפון. בשנת 2014 הוחלט על סגירת אוגדה 143 והיום אוחדה מורשתה עם מורשת אוגדת עזה, איחוד שיכלול החלפת מספרה של אוגדת עזה מ-643 ל-143, איחוד שם האוגדה "עוצבת שועלי הדרום" עם שמה של אוגדה 143, "עוצבת עמוד האש" לשם "עוצבת שועלי האש" וכן החלפת תג היחידה המוכר לתג חדש המאחד בין השניים.
 
מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "יגאל אלון אמר: 'עם שאינו ידע את עברו ההווה שלו דל והעתיד שלו לוט בערפל' אני חושב שהחזרת אוגדה מספר 143 לסדר הכוחות של צה"ל יחד עם המורשת המפוארת שלה משנת 67' ובעיקר קרבות הצליחה במלחמת יום הכיפורים תחת פיקודו של האלוף במילואים אריאל שרון, ראויים לצה"ל וראויים לאוגדה החדשה, לאוגדת עזה כאוגדה 143.

העשייה העכשווית של אוגדה 143 המתחדשת מהערב מביאה לתוכה  מציאות מורכבת ואתם חיים אותה יום יום. שעה שעה. מעת לעת מאתגרים אותנו בירי של רקטות לעבר שטח מדינת ישראל ולעיתים כחוט השערה בין אירוע שמסתיים בירי לשטח פתוח לירי שיכול להביא לנפגעים ולהסלמה. אנחנו עושים מאמצים רבים מאז מערכת "צוק איתן" לשמר ולמנף את הישגי האוגדה בלחימה, להביא לשקט ולנורמליות ככל האפשר במרחב.

במהלך השנה והארבעה חודשים שחלפו מאז מערכת "צוק איתן" הייתה זו התקופה השקטה ביותר שהאזור הזה עבר ב-15 השנים האחרונות, אך יחד עם זאת ניצבת פה שדרת פיקוד ולוחמים מפוקחים שמודעים למצב המורכב ולמציאות השברירית ולעובדה שאנו יכולים להפעיל את הכוח הזה בלוחות זמנים קצרים."
 
מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר: "כל דור ואתגריו, כל דור ומשימותיו, גם אוגדת עזה נמצאת היום בחזית. אחד המקומות הכי מורכבים, הכי מסובכים, עם אתגר מבצעי גדול ורחב. באופן סמלי אנחנו מבצעים את הטקס הזה בחג החנוכה, בנר ראשון, חג המכבים, חג הגבורה, אין יותר מתאים מהחג הזה שמזוהה עם צה״ל ועם מדינת ישראל.

למעשה אנו רואים פה חיבור מאוד משמעותי בהיסטוריה שלנו, בין ההיסטוריה הרחוקה של תקופת המכבים להווה שלנו ולעתיד שלנו. הדברים האלה ימשיכו ללוות אותנו ככלות השנים. אנחנו, אוגדת עזה, פיקוד הדרום וצה״ל נמשיך להתכונן ולבצע את המשימות שלנו כשאנחנו נשענים על הערכים שמייצגת אוגדה 143 ומייצגת אוגדת עזה. הדברים האלה ימשיכו ללוות אותנו ולהיות כנר לרגלנו."
 
מדברי מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף איתי וירוב: " זכות גדולה נפלה בחלקה של אוגדת עזה. בין סיור גדר לפטרול רכוב, בין תצפית המוליכה טור שריון אל יעדו או המכ״ם המפנה תשומת ליבו של מארב רגלים. בין קרב ההגנה של היום יום, בהפוגה במלחמה שאף פעם לא די לה, זכינו לרגע קט של עצירה,  על מנת להעמיס עלילותיה של אוגדה 143, אוגדת ״עוצבת האש״ ולשלב מורשתה, נתיב עשייתה, לקחיה, ערכיה, סיפורי מפקדיה ולוחמיה לנו לזיכרון. מיום הקמתה לחמה אוגדה 143 בקרב ההגנה על מדינת ישראל, הגנה על חלום בן אלפיים שנים. אנו כאן באוגדת עזה חומת מגן, אנו בני הארץ הזאת אשר הפכו ללבניה, לבנים בחומה, אשר נועדנו להיות בריחי שעריה, אנו הראשונים לעמוד ולהיפגש מול איל הניגוח, אנו הראויים להיות בראש. הגנה אנו נוהגים לומר, היא קרב של אמיצים."

תגובות

מומלצים