שני תושבי הצפון מואשמים כי ניסו להתגייס לדאע"ש

בעקבות חקירה משולבת של משטרת ישראל והשב"כ הוגשו הבוקר כתבי אישום נגד שני תושבי הצפון שמואשמים כי ניסו להתגייס לארגון דעאש, יצרו קשר עם חברי הארגון והביעו רצון לפגע בישראל

24.12.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

הותר לפרסום: בעקבות פעילות חקירה משולבת של משטרת ישראל והשב"כ הוגשו הבוקר (חמישי) כתבי אישום נגד שני חשודים בהתארגנות טרור והקמת חוליית של דאעש בישראל. 

השניים, תושב ריינה ותושב אום אל גנם, נאשמים כי בשנה החולפת עקבו אחר פעילות דעאש ברשתות החברתיות והחליטו לצאת לסוריה כדי להתגייס לארגון. במקביל הם פרסמו בפייסבוק הודעות תמיכה בארגון.  

בחודש מאי האחרון נחתו השניים בטורקיה במטרה לחצות את הגבול לסוריה ולחבור לכוחות דאעש הלוחמים במדינה. כשנודע הדבר לבני משפחתם, הם שוחחו עם הנאשמים והפצירו בהם לחזור לישראל. בכך לא תמה שאיפתם להצטרף לארגון והם המשיכו ליצור קשר עם גורמים בדאעש בניסיון לחבור לארגון. אחד הנאשמים אף טען כי הוא מעוניין לבצע פיגוע בישראל.

  כאמור, הבוקר הוגשו נגד הנאשמים כתבי אישום, הכוללים את העבירות תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם סוכן זר, ניסיון ליציאה מהארץ שלא כדין, ניסיון לרכישת נשק, עבירות בנשק, ירי באזור מגורים. קשירת קשר לביצוע פשע.

תגובות

מומלצים