"בצפון 90% מהנשק הבלתי חוקי מגיע מצה"ל"

כך אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן בדיון של ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם על טיפול המשטרה בנשק בלתי חוקי, "ב-2014-15 נפתחו 2500 תיקים כל שנה על אחזקה, ייצור ונשיאת אמל"ח לא חוקי".

07.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"בצפון 90% מהנשק הבלתי חוקי מגיע מצה"ל"

השר ארדן: ""בשנים האחרונות עושים מאמצים לזהות את מקורות הנשק. התחילו לסמן רימונים לשם כך. ב-2014-15 נפתחו 2500 תיקים כל שנה על אחזקה, ייצור ונשיאת אמל"ח לא חוקי.צריך להעמיק את הפעילות. זו המדיניות שלי שהועברה למפכ"ל. מבצעים נרחבים מתבצעים כמעט כל שבוע. מי שסובל מהעבירות הוא קודם כל הציבור הערבי, שרבים מהם נפגעים משימוש בנשק הזה. אני מתחייב שבסוף השנה הזו תהיה הרבה יותר פעילות להציג".

ח"כ אוסאמה סעדי: "זהו סרטן בגוף החברה הערבית. הזהרנו כל הזמן, אבל כשהנשק מופנה פעם אחת לתל אביב קם קול זעקה. אנו כמנהיגות ערבית מוכנים לשתף פעולה ואמרנו את זה לשר ארדן 3 פעמים. שלא יטיפו לנו מוסר".

ח"כ טלב אבו עראר: "התחננו בפני המשטרה. אבל יש אוזלת יד של המשטרה. בדברים שמקעקעים את קיומנו אתם נותנים לנו אוטונומיה". יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם: "הדיון הזה הוא לא ערבים נגד יהודים. זו בעיה אמתית". ח"כ אבו עראר: "לפני 4-5 שנים הייתה קטטה. עצרו את המנהיגים. שאלתי על מה אני עצור, אמרו לי על אי מניעת פשע. כל שרי ביטחון הפנים לדורותיהם לא מנעו פשע. גם המפכ"ל. אתם צריכים עזרה שלנו למשטרה שלכם?" יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם: "מה זה שלכם? אתה אזרח. למה אתה אומר שלכם? המשטרה שלך כמו שלי". ח"כ אבו עראר: "אני פונה לשר – הבתים הערבים מלאים נשקים. נא להתחיל לאסוף, רק לא באמצעים פסולים". ח"כ יואב קיש: "מה זה אמצעים פסולים באיסוף נשק? אתה מציע לדפוק ולבקש אם אפשר בבקשה? או לשים מודעה בסניף הדואר?"

ח"כ יעקב פרי: "באופן השוואתי לכלל המדינה הנוכחות המשטרתית בכפרים ערביים פחותה. צריך לקבל בחיבוק את העובדה שהמנהיגות הערבית רוצה לשתף פעולה. אם ראשי הציבור יסכימו לצאת למבצעים יזומים צריך לברך".

ח"כ באסל גטאס: "היסטורית היחסים בין המשטרה לאוכלוסייה הערבית רצופים חשדות ודעות קדומות. השופט אור כתב על זה הרבה ומאז זה לא השתנה. השוטרים תופסים את הערבי כאויב ואנו תופסים את המשטרה כגוף עוין וזה משליך על הכל. בשנות ה70-80 הייתה הרבה פחות נוכחות משטרתית ולא הייתה חתיכת נשק אחת. איך פתאום קמות תחנות משטרה בכפרים וכמות הנשק עולה?"

תגובות

מומלצים