כתב אישום חמור בגין מכירת דלק מהול המסוכן לציבור

כתב אישום בגין שורת עבירות חמורות ובהן עבירות על חוק המע"מ, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה,  הדחת עדים ועוד, הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד שני תושבי הצפון, בפרשיית ענק של מהילת דלקים, עבירות מס ועבירות רבות נוספות.

14.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתב אישום חמור בגין מכירת דלק מהול המסוכן לציבור

כתב האישום הוגש בעקבות חקירה משותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז וליאל"כ מפלג תשתיות בלהב 433. יחד עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים כנגד השניים.
 
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין ניר ישראל ומאור סבג מהיחידה המשפטית הארצית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, פעלו השניים למהילת כמויות דלק יחד עם חומרים אחרים, בהם שמנים ומדללי צבעים ומכירתם במרמה ללקוחותיהם תוך שימוש במארג חברות הרשומות על אחרים, באמצעותם קיבלו את חומרי המהילה, ומכרו את תערובות הדלק

כמו כן, העלתה החקירה כי תערובות הדלק המהול אותן יצרו השניים, נעשו באמצעות חומרים לא מבוקרים, בתהליך שאינו מבוקר, במתחמים שלא קיבלו היתר כלשהוא, זמני או קבוע, ויצרו תערובות דלק שיש בהן כדי לסכן את בריאות הציבור, סיכון הסביבה וסיכון רכושו של הציבור והכל - עבור בצע כסף.
 
בנוסף, על פי עובדות כתב האישום, פעלו הנאשמים לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף העולה על 260,000,000 ₪, ביצעו עבירות מע"מ בהיקף העולה על 60,000,000 ₪, עבירות על חוק הבלו בהיקף העולה על 7,000,000 ₪ ועבירות של קבלת דבר במרמה בגין מכירת הדלק המהול.

כמו כן, מייחס כתב האישום עבירות על חוק תכנון ובנייה, עבירות על חוק רישוי עסקים ועבירות הדחת עד, שיבוש מהלכי משפט והתחזות.

כל העבירות בוצעו בזמן שאחד הנאשמים שהה במעצר בית בפרשת "אנרגיה מתחדשת", בה הואשם בביצוע עבירות מע"מ בהיקף של 185,000,000 ₪ והלבנת הון בהיקף של 214,000,000 לערך ובזמן שהמשפט כנגדו עדיין מתנהל. 

תגובות

מומלצים