להכניס את נושא הבריאות לתכנית הלימודים

יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' אלי סומך, פנה לשר החינוך נפתלי בנט, בקריאה להכניס את נושא הבריאות לתכנית הלימודים השנתית.

17.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להכניס את נושא הבריאות לתכנית הלימודים

במכתב שנשלח בשם איגוד כל רופאי הילדים בישראל, אומר פרופ' סומך: "בישראל חיים למעלה משני מיליון וחצי ילדים מתחת לגיל 18. כמי שמייצגים אלפי רופאי ילדים החרדים לשלומם של ילדינו, ורואים בטיפול בהם אלמנט חיוני לעתיד – אנו מציעים להכניס באופן מובנה את נושא הבריאות במסגרת תכנית הלימודים השנתית.

חינוך לבריאות נכונה יוכל לשפר את מצבה של החברה הישראלית בהווה ולמנוע בעיות קשות בעתיד, מבחינה רפואית, בריאותית, חברתית וכלכלית. אנו רואים בחינוך גורם בעל השלכות אדירות לטיפול בנושאים כגון השמנה, רפואה מונעת, תזונה נכונה, חשיבותה של פעילות גופנית, חיסונים והתחסנות, בקרב ילדי ישראל.

אנו רופאי הילדים רואים בדאגה רבה תופעה שהופכת נפוצה למדי של התנגדויות לטכנולוגיות שהוכחו כמצילות חיים.  אנו מאמינים כי הדרך הטובה ביותר להתמודד בתופעות הסירוב וההתכחשות לעובדות המדעיות היא דווקא דרך מערכת החינוך, דרך הקניית ההשכלה הבריאותית המתאימה והיכולת לבחון עובדות מדעיות וחצאי אמיתות.

על  ידי הפעלת תכנית חינוך מסודרת כזו נוכל לסמן את הדרך גם לארצות אחרות  בצפון אמריקה ובאירופה שם  סובלים מהתופעות הללו לפחות כמונו ומחפשים דרכים שונות להילחם בהן, כמו למשל הפעלת חובת התחסנות כתנאי קבלה לבית הספר".

תגובות

1. מרזוק עזאם לפני 8 שנים
שד אבא חושי 141 עוספיא

מומלצים