הילדים ביקשו מיו"ר הכנסת לקבוע בחוק שכל ימות השבוע יהיו שבת

כל האמת של התלמידים שפוגשים בבית המחוקק בכנסת את היו"ר יולי אדלשטיין ובקשתם להיות בחופשה כל השבוע, תנו לילדים את הכלים להתמודד ולפרוץ את מחסום החיים בצורה בה הם רוצים ולא להתלונן נגדם, לפרטים

19.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הילדים ביקשו מיו"ר הכנסת לקבוע בחוק שכל ימות השבוע יהיו שבת

הילדים ביקשו מיו"ר הכנסת לקבוע בחוק שכל ימות השבוע יהיו שבת

במסגרת אירועי הבית הפתוח לציון יום ההולדת לכנסת: יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, משתתף בשלל פעילויות ואירועים הנערכים היום במשכן. בשיחה לעיני מאות צופים באודיטוריום הכנסת עם מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, ארז אדלשטיין, אותה הנחה ח"כ זוהיר בהלול ונקראה "פעמיים אדלשטיין", אמר יו"ר הכנסת: "תחושת הצלחה בעת העברת חוק דומה לתחושת ניצחון של משחק חשוב". עוד הוסיף: "אם זה היה תלוי בי, הייתי מנפה כמה משחקני הנבחרת בכנסת. מדי פעם נעשים מעשים לא ראויים בכנסת וזה מעיב על העבודה העניפה והקשר הטוב עם הציבור. מספיק טיפש אחד שזורק אבן והעשייה נהרסת". אדלשטיין ציין עוד כי לדעתו הכנסת צריכה לפקח יותר על עבודת הממשלה: "הפיקוח לוקה בחסר, כי חברי הכנסת שאמורים לעשות זאת חלשים פוליטית אל מול השרים".

המאמן ארז אדלשטיין ציין בעצב כי אביו, אשר נפטר בחודש שעבר בגיל 92, רצה להספיק ולהגיע איתו להופעתו בכנסת. עוד אמר: "יו"ר הכנסת והצלחתו, חרף התלאות שעבר בחייו, הוא הוכחה שחלומות מתגשמים".

בפאנל "מסיבת גן", בו שוחח יו"ר הכנסת וח"כ אורלי לוי-אבקסיס עם ילדים מבתי ספר יסודיים, התבקשו המשתתפים להעלות רעיונות להצעות חוק, ובין היתר הציעו חובת התעמלות חצי שעה בכל בוקר, חוק "התחשבות בילדים הרגישים למזון", חוק שיחייב שלום בכל העולם, איסור על אחים גדולים לשחק כדורגל בבית וחוק שיהפוך את כל ימות השבוע לשבת, אך ישאיר את חנויות המכולת פתוחות. אדלשטיין הסביר לילדים כי לא בכל מקרה נחוצה חקיקה, ולעתים עדיף לקיים הידברות ולהגיע להסכמות.

ברוח דברים אלה אירח לאחר מכן יו"ר הכנסת בלשכתו את תלמידי כיתה ו' מביה"ס בית הכרם בירושלים, ויחד עם הסופר יהודה אטלס קרא להם את ספרו של אטלס "אני רוצה לדבר איתך", העוסק בהידברות עם ילד מציק. "גדלתי כילד ברוסיה, בעיר עם משפחות קשות יום, והייתי היהודי היחיד בכיתה, עם שם משפחה זר לילדים האחרים. אבל כשהסברתי והראיתי להם את מנהגיי וחשיבותם, לא הציקו לי עוד".

אדלשטיין סיפר לילדים שכשפונים אליו בטענות על התנהגות חברי כנסת והצורך בהתערבותו, הוא עונה כי הוא משתדל כמיטב יכולתו אך מדגיש כי לצערו זוהי בבואה לחיי היומיום בישראל. "אם חבר כנסת יידע שהציבור יעניש אותו כתוצאה מהתנהגות לא נאותה והדבר לא ישתלם לו פוליטית, הדבר ייפסק מיד. אך אם יש בציבור כאלה המעודדים התנהגות כזאת, יהיה קשה מאוד לגרום לה להפסיק".

ילדים בכנסת

צילום: דוברות הכנסת

תגובות

מומלצים