אומנות מחברת ומתחברת בין יהודים לערבים

צוות ההיגוי בתחום האומנות המשותף לרשויות מגידו ומעלה עירון, שחתמו לפני שנה על אמנה ביניהן , יצא יחדיו לסייר, להכיר ולאתר רעיונות לקידום שיתופי הפעולה בין יישובי שתי הרשויות .

21.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אומנות מחברת ומתחברת בין יהודים לערבים

הצוות המלווה על ידי עאזל אבו ריא ורן קוטנר מגבעת חביבה, יציין בקרוב שנה של עבודה וקידום פרויקטים משותפים, בסיור המשותף שהתקיים בסחנין  אחרי ארוחת בוקר בביתו ובאירוח משפחתו של עזאל המתגורר בסחנין.

נפגשו עם סעיד אלנהרי אמן קליגרפיה וצייר, ביקרו במוזיאון למורשת ותרבות ערבית פלסטינית ושמעו את סיפור המקום המרתק מאמין אבו ריא- מנהל המקום. בין לבין נפגשו עם הכומר  סלאח כורי של סחנין ועוד אומנים בגלריה מקומית, התבשמו בחפצים, ציורים ומטעמים.

בצוות נציגי הרשויות יעל ברניר דוברת מגידו , אגבאריה מאהר עוזר ראש המועצה ונסים אגבריה מנהל הספורט והפנאי מעלה עירון, מתנדבים תושבי הרשויות:  מירי ורנר, דפנה לב אור, דפנה גוברין, ג'וליאנה אמרה ושורוק אגבריה. הצוות  ניפגש לעיתים קרובות כדי לקדם יוזמות ופעילות משותפת בין תושבים. עד כה בהצלחה מרובה.

בין הפרויקטים שקודמו בשנה האחרונה: מבנה של המועצה המקומית מעלה  עירון בזלפה  הוסב ושופץ לגלריה עם שתי סדנאות לפעילות אומנותית, בתקופה הקרובה  תתקיים השקה של הגלריה בחשיפת  תערוכה של אומנים ממעלה עירון.

בנובמבר 2015 התקיימה  פתיחה חגיגית רבת משתתפים  לתערוכה של האומן פואד אגבריה בגלריה ברמות מנשה המסתיימת ממש בימים אלה ועשרות מבקרים ביקרו בתערוכה המצוינת, תלמידות מחול ממעלה עירון הצטרפו והשתלבו בהצלחה רבה  בחוג המחול של  אולפן למחול מגידו בשלוחה בגבעת עוז.

במהלך החודשים הקרובים יוצגו תערוכות  של אומנים  ממעלה עירון בגלריה במשמר העמק. ממש בימים אלה החל שיתופי פעולה של יוצרים ממעלה עירון בפסטיבל יערות מנשה  שיתקיים במאי 16 ועוד יוזמות ברוכות של תושבים המצטרפים למעגל  השותפים.

מערכת היחסים שנוצרה בין חברי הצוות מעוררת השראה והתרגשות. צוות מלוכד שמעבר למטרה הנעלה לשמה מתכנסים נוצרו קשרים וחיבורים בין אישיים של ידידות  כנה, ואמתית.

דפנה גוברין ממשמר העמק: " היה יום נהדר, מעורר השראה והנאה"
מירי ורנר מרמות מנשה: "הלוואי ונוכל להדביק עוד רבים באנרגיות שלנו"
שורוק אגבריה: מכפר קרע " היה מעניין ומקסים להיות בחברת האנשים"

יהודים וערבים

תגובות

מומלצים