משלישי נכנסים להשבתה ​עובדי רשות חסות הנוער

​עובדי רשות חסות הנוער, האחראים לטיפול במתבגרים הנמצאים במצבי סיכון וסכנה וגרים במעונות ובהוסטלים, הכריזו בדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה, כי בשל התארכות המשא ומתן והפערים בין דרישות העובדים להנהלה, יחלו מיום שלישי בהשבתת 2 מעונות של רשות חסות הנוער מדי יום.

08.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

"לא ייתכן שחניך העובד כמלצר מרוויח יותר מהמדריך שלו, אותו ניסה לאחרונה לדקור", אמר חזי הינדבי, מדריך במעון מצפה ים. "אני בעל ותק של 11 שנות הדרכה ואני מרוויח פחות מ-30 ש"ח לשעה. יש מחסור חמור של עובדים, כוח האדם מתחלף תדיר בשל קשיי הפרנסה, וכתוצאה מכך 400 בני נוער בסיכון לא נקלטים ואלוהים יודע היכן הם מסתובבים ומה עושים. ההצעות מזלזלות ולא מספקות. נמשיך את המאבק עד שיהיה לנו שכר מכבד וראוי", אמר המדריך אלברט סופר ממעון נווה חורש. "אנחנו כבר 10 חודשים במשא ומתן", ציין מרטין וילר מ"קו לעובד".

מנהל עמותת ענ"ב, המפעילה מוסדות חסות נוער, שי שער: "לא הגענו להבנות עם נציגות העובדים, זאת למרות תוספת של מיליוני שקלים שהתקבלה עבור שיפור תנאיהם. אנחנו מציעים שכר ממוצע של 38 ש"ח למדריך חינוכי". מנהלת עמותת אותות, תמר אלון: "הודענו כי אנחנו מסכימים לתוספת שכר של 20% לעובדים שונים". מנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר יבלון, שנכח בדיון הבהיר: "משרד הרווחה יעביר את מלוא הכסף ברגע שיושגו הסכמות".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף: "בעבודה דיסקרטית הצלחנו לשכנע את משרד האוצר להוסיף לתקציב עמותות חסות הנוער 6 מיליון שקלים וחצי, וזה לא מעט. שני הצדדים צריכים למצוא פתרונות בתקציב הנתון. בעוד שבועיים נקיים דיון מעקב בניסיון למצוא פתרון" .

תגובות

מומלצים