ח"כ יעל כהן פארן: "רשות המיסים ומשרד האוצר גוררים רגליים בדרך לאנרגיות מתחדשות"

השיגה חברת הכנסת יעל כהן פארן התחייבות מפורשת של רשות המיסים להעביר את החוק למתן הפטור ממס הכנסה ומע"מ לא יאוחר מפתיחת מושב הקיץ בכנסת בתאריך 22 למאי.

10.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ח"כ יעל כהן פארן: "רשות המיסים ומשרד האוצר גוררים רגליים בדרך לאנרגיות מתחדשות"

התכנסה ועדת המשנה לאנרגיות מתחדשות ויישום החלטות ועידת פריז בראשותה של חברת הכנסת יעל כהן פארן המחנה הציוני לישיבתה הראשונה.

הישיבה עסקה בחסמים לפיתוח תחום האנרגיה המתחדשת והיא כללה נציגים ממשרדי הממשלה, הרשויות, הארגונים, והחברות הרלוונטיות לתחום.

חברת הכנסת יעל כהן פארן זעמה על נציגי רשות המיסים והאוצר במהלך הדיון ואמרה "אתם גוררים רגליים, כשהממשלה רוצה היא יודעת להעביר חוקים במהירות שיא, זה אחד החסמים היחידים שנותרו היום בפני ייצור חשמל על ידי אזרחים פרטיים, והוועדה רואה בנושא זה סוגיה עקרונית לקידום תחום האנרגיה המתחדשת בישראל. לא יעלה על הדעת כי אדם פרטי שמבקש לייצר לעצמו חשמל סולארי יאלץ להתמודד עם בירוקרטיה ותשלומי מיסוי על ייצור עצמי."

בנוסף, נציג קק"ל, פרופ' אלון טל, הודיע על התרת חסם משמעותי לפיתוח אנרגיות מתחדשות, ואמר "קרן הקיימת לישראל תומכת במדיניות של גביית דמי חכירה סמליים ביותר או לחלופין אף פטור מלא מתשלום דמי חכירה על קרקעות המיועדות להקמת מתקנים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת וזאת על מנת ליצור תמריצים כלכליים אמיתיים לבניית מתקנים לאנרגיה מתחדשת במדינת ישראל".

חברת הכנסת יעל כהן פארן סיכמה את הדיון ואמרה "אני מאוד מודאגת מהחזון שמצייר משרד האנרגיה, לפיו מקור האנרגיה של ישראל בעוד שלושה עשוריים יהיה אנרגיה גרעינית. ה"חזון" הזה במרכאות, פשוט מנותק מהמציאות.

הסוגיות העיקריות שעלו היום בדיון ושנעקוב לגביהן בחודשים הקרובים הן בראש ובראשונה סוגיית התעריף והתועלות הכלכליות מאנרגיה מתחדשת שלא באות היום לידי ביטוי. המצב שבו מדינה שיש בה שפע של פוטנציאל לאנרגיה מתחדשת, ובמאמר מוסגר גם גז טבעי מהפקה מקומית, ממשיכה לשרוף פחם מזהם הוא בלתי מתקבל על הדעת.

תגובות

מומלצים