מועצת דליה מתכננת ללא הסתכלות עתידית

שהציבור לא יגיד לא ידענו, פורטל הכרמל חקר ומביא לכם מה עומד אחרי הפקדת תכנית מפורטת 356-0273458 אל ונסה, והבה והבה, וגיה כיוף, כרמל נסראלדין, סלימאן אבו רוכן, מסכימים שיש בעיה, נואמי ליברמן בתגובה, הנפגעים באים בטענות למהנדסת המועצה.

15.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מועצת דליה מתכננת ללא הסתכלות עתידית

בתכנית שהופקדה לוועדה המחוזית לתכנון בחיפה, כולם צהלו שיבחו ורקדו וכל אחד הילל את עצמו יותר מהשני, בתכנית מתגלים פגמים קשים ביותר, של אי הכללה של שטחים רבים בצד המערבי של התכנית, בנוסף לבתים שיושבים על כבישים מתוכננים ומספר בתים שנשארו מחוץ לתכנית.

חלק מהנפגעים ששוחחנו איתם באים בטענות קשות למהנדסת המועצה נסרין דקסה, שהיא האשמה העיקרית בתכנית ושהיחס שלה לאותם פונים לקוי בחסר ושהיא אינה מספקת תשובות, אנשים טענו שהיא שולחת אותם במילים מזלזלות "לכו להתנגד".

יש לציין שניסינו להשיג את המהנדסת נסרין דקסה ללא הצלחה, ביקשנו את תגובתה במייל, כשזו תגיע תפורסם במלואה.

ביקשנו את תגובת נואמי ליברמן, מנהלת תחום קשרי חוץ במנהל תכנון, בעניין תכנון התוכנית המפורטת 356-0273458 אלוונסה בדאלית אל כרמל, לפי העיון בתוכנית, רואים שלא מעט בניינים נשארו מחוץ לתוכנית, ולעומת זאת דווקא הוכנסו שטחים רחבים שאין עליהם בניינים, בנוסף, שטחים רחבים בעלי פוטנציאל גבוה להתפתחות שנשארו מחוץ לתוכנית כדוגמה חלקה 60 בגוש 11520 , כמו כן, רואים בתוכנית שישנם שטחים מתוכננים, שטחים ציבוריים, שטחים ירוקים, כבישים, שיושבים על בתים קיימים.

נואמי ליברמן, בתגובה: "לעניין הקו הכחול של התכנית המדובר בתכנית שיזומה על ידי המועצה המקומית דלית אל כרמל, אשר קבעה את הקו הכחול של התכנית, לאחר קיום ישיבות שיתוף ציבור בין המועצה המקומית לבעלי הקרקע בתחומה". 

"לעניין מגבלות הפיתוח של הקרקע אל מחוץ לתחום הקו הכחול של התכנית, יצוין כי לתחום הפיתוח של הישוב דלית אל כרמל נקבע במסגרת תמ"מ 6 אזור לפיתוח, והתכנית לשכ' אל-ונסה חורגת מהתחום שנקבע כאזור הפיתוח  וכוללת חריגה מקסימאלית של כ- 5 % מעבר לאותם גבולות פיתוח.
כל תוספת שטח לתחום התכנית מעבר לגבול שנקבע, מחייבת עריכת שינוי לתמ"מ".
 
נואמי ליברמן: "לא ידוע על מבנים קיימים בתחום שטחי ציבור, גם לא על פי רקע המדידה שמסומן בתכנית".

אלונסה

וגיה כיוף, ראש מועצת עוספיה חבר הועדה הארצית לתכנון ובניה בא ואומר: "ניתן לשנות קו תממ 6 אם הועדה המחוזית נוגסת מאדמות המנהל והמדינה, אם הועדה הארצית מסכימה הולכים לולנתע שהיא ממליצה בפני הועדה הארצית וזו מביאה לשינוי תממ 6 ואז זה כמו מגדל קלפים זה יכול לשנות תמ"א 35, אני עזרתי בתכנית של ואדי אלפש, ואז שינינו קו בניין, מה שקורה אם נשארו בתים מחוץ לתכנית אז צריך לעשות תכנית מחודשת ולהכניס את כל הבתים".

והבה והבה מ.מ ראש מועצת דליה ומחזיק תיק התכנון: "אנחנו יודעים שזו תכנית בעייתית כי היא נבנתה על אדמות פרטיות, אנחנו עוד בשלבי התחלה של התכנון, לגבי נואמי ליברמן והדברים שאמרה לכם, היא עבדה לפני שנכנסנו למועצה ולא יודע מה הם עשו, אני מבין שכל מה שיגידו ויטענו נכון, כי התכנית בעייתית".

סלימאן אבו רוכן, אמר לנו שתמ"א 35 תכנית מתאר ארצית שקובעת מדיניות, ואילו תממ 6 המחוזית קובעת איפה המדיניות הזאת תהיה, תממ 6 ניתנת לשינוי אבל כפופה לתמ"א 35, סלימאן טוען שתממ 6 מעולם לא שונתה.

כרמל נסראלדין ראש המועצה לשעבר: "בזמן שהייתי ראש מועצה נזיה חורי דאז התחיל את ההכנות באלונסה ואז אני סיימתי את תפקידי, אני שולח אתכם לקישור הנ"ל בעניין התכנית שבו התייחסתי לסוגיה לראשונה בפורטל הכרמל

לדברים של כרמל בהקשר התוכנית מתאריך 15-6-2012 ללחוץ על הכחול

אלונסה

בכיר בענף ההנדסה מהכרמל: "בקו תממ 6 אפשר לחרוג 5 % מכמות הדונמים, למשל בתכנית אלואנסה מדובר ב 1280.9 דונם ניתן לחרוג 5% מהכלל.

הבכיר אומר שניתן לשנות קו תממ 6, לקחת את כל הקו, ללכת למועצה הארצית לתכנון ובניה ולשכנע אותם שלאור המצב הקיים חייבים לשנות.

יש לציין שהועדה המחוזית לא מאפשרת להרחיב עד אין סוף.

הבכיר מזכיר שישנו מכשול מרכזי בתכנית וזה נושא סכום העתקת קו המתח העליון שאז סוכם להעתיק אותו לגבולות שיפוט דאלית אל כרמל וזה בא בהשקעה של 10 מיליון ש"ח אומדן.

הבכיר התייחס לציבור והשיתוף שלו בתכנית "הציבור אצלנו אדיש ולא מבין צרכים ותמיד יודע לבוא בטענות אחרי החלטות שלפעמים לא לטובתו".

כרגע קבוצה גדולה של תושבים שנפגעו ישירות מהתכנית מתכוונים לערער וללכת למאבק נגד תכנית מפורטת אל ונסה.

תגובות

10. חלבי דליה לפני 8 שנים
נפגעת גם
9. חבר מועצה לפני 8 שנים
אכלנו אותה עם המועצה הזו עם רפיק
8. עובד בכיר לפני 8 שנים
כל הכבוד לאתר פורטל הכרמל
7. חלבי לפני 8 שנים
תגובה למועצה המקומית
6. תושב לפני 8 שנים
מעוצה ללא ההנדסה
5. אמתי לפני 8 שנים
רציתי להודות לפורטל הכרמל על הכתבה
4. مواطن بسيط לפני 8 שנים
رفيق حلبي أكبر كارثه في تاريخ الكرمل
3. חלבי קוח לפני 8 שנים
מתביש במועצה הזו ובמיוחד במשפחת חלבי
2. בעל עניין לפני 8 שנים
תכנון סוג ז למה זה מגיע לנו
1. דילאווי הגון. לפני 8 שנים
תכנון חובבני.

מומלצים