רק תלונה במשטרה תמנע שימוש בשלטי חוצות בדליה עד להסדרה

מועצת דאלית אל כרמל שממשיכה להעלים עין ונותנת יד לכל מני מפרסמים להשתמש בשלטי החוצות בתחומה ללא מכרז וללא גביית כסף, עם העלאת הנושא כאן המועצה הודיעה על פרסום מכרז שכלל לא יוצא למימוש, לפרטים

20.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רק תלונה במשטרה תמנע שימוש בשלטי חוצות בדליה עד להסדרה

מעל לשנתיים וחצי אנו שומעים שהמועצה בדאלית אל כרמל מסדירה את נושא השילוט הפרסומי שנמצא בתחומה מזה הרבה שנים ותמורתו לא נגבים כספים לטובת הקופה הציבורית, לעומת העסקים הקטנים שכן השנה מחוייבים בתשלום.

כנראה שהעסקים הקטנים של התושבים המקומיים לא חשובים וחברות הפרסום הגדולות הם חשובות יותר.

לפני מספר שבועות, לאחר שהגשנו תלונה במשרדי מבקר המדינה, לאור זה שראינו שהמועצה לא ואין בכוונתה להסדיר את העניין, המועצה הזדרזה והודיעה לנו שפורסם מכרז ואך קיימו סיור ומאז נעלמו עקבותיהם וניסו בכל דרך להשתיק ולהרדים את העניין.

אמיר עיסמי יו"ר ועדת המכרזים במועצת דליה לא יודע איך להסביר, שמכרז השילוט עד היום לא הובא לדיון בוועדה, אמיר אומר מפורשות מזה הרבה זמן שהוא יבדוק עם רפיק והגזבר את העניין, אמיר אמר ובזה נגמר.

עשרות כתבות ותלונה שהוגשה במשרדי מבקר המדינה, ע"מ לטפל בסוגיה, כי מה שמסתמן מהעניין של אי הסדרת עניין שלטי החוצות גובל בפלילי וצריך להפסיק אותו לאלתר.

השילוט בדליה

יש לציין שעניין שילוט החוצות של החברות יכול להכניס אלפי ש"ח לקופת המועצה שידעה לגבות מעסקים מקומיים ולא מזרים, המבקרת כתבה, המפרסם שוכר פרסום ממקומי.

דאלית אל כרמל מרושתת בשילוט חוצות של חברות פרסום במקומות הציבוריים ובמקומות הפרטיים, יש לשים לב שאנחנו לא מדברים על העסקים המקומיים שהציבו שילוט בעסק שלהם, אלא על אותם חברות פרסום שמפרסמות כאן, חברות גדולות מכל הארץ ובתמורה לא משלמות אף ₪ למועצת דליה מזה 10 שנים.

היום בתחום דאלית אל כרמל יש קרוב ל30 שלטי חוצות שלא משלמים ₪ אחד לקופת המועצה ועל זה כתבה מבקרת המועצה עו"ד סועאד חסון כתשובה לשאלתנו.

"הסדרת נושא השילוט בתחום המועצה עלה במספר דוחות ביקורת שערכה הח"מ. האחרון הוא דו"ח הביקורת לשנת 2012 שכלל עדכון נכון לסוף שנת 2013.  מפנה את כב' לאמור בדו"ח,
סעיף 1.6, עמודים 44-50 .

צר לי שחרף המלצות ופניות שונות ונישנות בנושא, טרם הוסדר תחום השילוט והשלטים, בין היתר, המפרסמים לכאורה המשיכו לפרסם שלטים בשטחים ציבוריים ללא היתר כדין.

במהלך שנת 2014 נערך סקר שילוט עסקים והוטמע במערכת הגביה. המועצה צפויה להוציא הודעות חיוב למפרסמים.  נוסף על כך, דווח כי המועצה נערכת לפרסם מכרז בנושא מתן רשות שימוש ופרסום שלטים בשטחים הציבוריים בתחומה, יתרה זו, דווח כי נשלחו התראות למפרסמים שלטים שלא כדין בשטחים ציבוריים".

המגרש בדליה

תגובות

מומלצים