כ- 3,092,000 כלי רכב מנועיים בישראל
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כי מספר כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2015 לשלושה מיליון ו-92 אלף - עלייה של 4.2% לעומת סוף שנת 2014. זאת, לאחר גידול של 4.0% בשנת 2014 ושל 3.2% בשנת 2013. מתוך כלל כלי הרכב, היו כשני מיליון ו-583 אלף כלי רכב פרטיים, כ-323 אלף משאיות, כ-127 אלף אופנועים, כ-20,700 מוניות, כ-18,800 אוטובוסים, כ-14,100 אוטובוסים זעירים וכ-4,800 כלי רכב מיוחדים.
14.1% מכלל כלי הרכב המנועיים מונעים בסולר, ו 3.7%- מכלי הרכב הפרטיים.
כ 18,000- כלי רכב מונעים באמצעות גז, מתוכם כ 14,600- כלי רכב פרטיים (בשנת 2014 16,000 ו 12,700- , בהתאמה).85.8% מכלי הרכב הפרטיים היו בבעלות פרטית ( 85.3% ב 2014- ) ו 14.2%- היו בבעלות ב 2015- שאינה פרטית: חברות הֶ חְ כֵּ ר (ליסינג) - 8.3% , חברות (לא כולל עצמאיים) - 4.8% , והשכרה או. תיור - 1.1% 30.6% מכלי הרכב הנעים בישראל יוצרו ביפן, 13.6% בקוראה הדרומית במקום הראשון מבין יצרני כלי הרכב הפרטיים (Kia) ו 7.3%- - בגרמניה. בשנת 2015 , עמדה קיה החדשים שנוספו בשנה זו, והגדילה את חלקה מ 2.5%- בשנת 2009 ל 13.7%- בשנת 2015 רמת המינוע בישראל - 365 כלי רכב לכל 1,000 תושבים ( 358 בשנת 2014 ) נמוכה יחסית למדינות המפותחות בעולם.
מספר כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2015 לשלושה מיליון ו 92- אלף - עלייה של 4.2% לעומת סוף שנת 2014 . זאת, לאחר גידול של 4.0% בשנת 2014 ושל 3.2% בשנת 2013 מתוך כלל כלי הרכב, היו כשני מיליון ו- 583 אלף כלי רכב פרטיים, כ- 323 אלף משאיות, כ- 127 אלף אופנועים,
כ- 20,700 מוניות, כ 18,800- אוטובוסים, כ 14,100- אוטובוסים זעירים וכ 4,800- כלי רכב מיוחדים.
זאת על סמך עיבוד שבוצע בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) של קובץ הרכב שהתקבל ממשרד התחבורה. הנתונים יראו אור בקרוב בפרסום "כלי רכב מנועיים 2015 " בהוצאת הלמ"ס.
במהלך 2015 נוספו למצבת כלי הרכב כ 333- אלף כלי רכב, מהם כ 285- אלף כלי רכב חדשים 1. בתקופה זו נגרעו מהמצבה כ 207- אלף כלי רכב, כך שהתוספת נטו למצבת כלי הרכב הסתכמה בכ 126- אלף כלי רכב.
מבין כלי הרכב החדשים שנוספו בשנת 2015 , כ 245- אלף היו כלי רכב פרטיים, רובם מהיצרנים שבלוח הבא.
ב 2015- כ 18,000- כלי רכב הונעו באמצעות גז ( 16,000 בשנת 2014 ), מתוכם כ 14,600- כלי רכב פרטיים (כ 12,700-( בשנת 2014
סוג בעלות 85.8% מכלי הרכב הפרטיים היו בבעלות פרטית ( 85.3% ב 2014- ) ו- 14.2% היו בבעלות שאינה פרטית: ב 2015- חברות הֶ חְ כֵּ ר (ליסינג) - 8.3% , חברות (לא כולל עצמאיים) - 4.8% , והשכרה או תיור - 1.1% . יצוין כי רוב כלי הרכב הפרטיים בבעלות שאינה פרטית היו כלי רכב חדשים עד גיל 3 שנים.
59.3% היו בבעלות פרטית ( 57.7% ב 2014- ) ו 40.7%- , מתוך סך כל כלי הרכב הפרטיים שעלו על הכביש ב 2015- היו בבעלות שאינה פרטית: חברות הֶ חְ כֵּ ר (ליסינג) – 26.4% , חברות (לא כולל עצמאיים) - 10.8% , והשכרה או 10.5% ו 3.1%- בהתאמה). ,28.7% , תיור - 3.5% (בשנת 201
רמת המינוע בישראל עמדה בשנת 2015 על 365 כלי רכב לכל 1,000 תושבים ( 358 בסוף שנת 2014 ), מזה - 305 כלי רכב פרטי. בהשוואה למדינות מפותחות בעולם, רמת המינוע בישראל עדיין נמוכה יחסית.
30.6% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו ביפן (כגון: מזדה, סובארו, מיצובישי, טויוטה, סוזוקי והונדה), השומרת על מקומה כארץ הייצור העיקרית. במקום השני נמצאת קוריאה הדרומית עם 13.6% , (יצרנית המכוניות: יונדאי, דייהו, קאיה ושברולט)
לוח ג - התפלגות כלי הרכב הנעים בישראל בשנים 2015-2009 , לפי ארץ ייצור (אחוזים)
ארץ ייצור | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
סך הכל | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 |
יפן | 30.6 | 32.1 | 33.7 | 35.5 | 37.2 | 38.6 | 39.1 |
קוראה הדרומית | 13.6 | 13.4 | 12.9 | 12.3 | 11.8 | 11.3 | 11.4 |
גרמניה | 7.3 | 7.5 | 7.5 | 7.3 | 6.9 | 6.9 | 7.1 |
ספרד | 7.1 | 7.4 | 7.7 | 7.9 | 8.1 | 8.4 | 8.7 |
טורקייה | 5.7 | 5.4 | 4.9 | 4.4 | 4.2 | 3.9 | 3.5 |
צרפת | 5.3 | 5.6 | 6.2 | 6.7 | 7.2 | 7.8 | 8.5 |
הממלכה המאוחדת | 3.6 | 3.4 | 3.1 | 2.8 | 2.5 | 2.3 | 2.1 |
ארצות הברית | 2.7 | 2.8 | 2.9 | 3.2 | 3.3 | 3.4 | 3.6 |
יתר הארצות | 24.0 | 22.4 | 21.1 | 19.9 | 18.8 | 17.4 | 15.9 |