טיפול באריחי חיפוי בבניינים רבי קומות

בכל מבנה ומבנה בישראל, תמצאו חיפוי חיצוני זה או אחר. את החיפוי מרכיבים בשלב הראשון של הקמת המבנה, כחלק מעבודת הגמר, מתוך ציפייה שהחיפוי הנבחר ישמש במשך שנים את אלה המתגוררים במבנה או עובדים בו.

24.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיפול באריחי חיפוי בבניינים רבי קומות

התמונה הופכת למורכבת יותר כאשר נוכחים לדעת שאת האריחים ניתן לתחזק אחת לפרק זמן מסוים. איך בדיוק ניתן לעשות את זה בבניינים רבי קומות?

טיפול באריחי חיפוי וחשיבותו

כשמדברים על טיפול באריחי חיפוי, נכנסים לתחום רחב הכולל מספר פעולות. אלה עשויות לאפיין גם את האריחים החזקים והאיכותיים ביותר שיש. ראשית, ביצוע החלפה של אריחים "סוררים", שניזוקו או נפלו עם הזמן. כאשר מדובר בכמות גדולה של אריחים, ועל אחת כמה וכמה כשהמראה שלהם גם התיישן או הפך לבלוי, ייתכן שיהיה צורך להחליף את כל מעטפת החיפוי של המבנה. כאשר הפתרון בו מעוניינים הוא אסתטי בלבד, אפשר לצבוע או לחדש את האריחים, מה שכמובן מוריד את העלויות של התהליך בצורה ניכרת.

סוג אחר של עבודות, שעשויות להיות נפוצות גם כן, הוא עבודות איטום. המטרה שלהן היא למנוע מצבים בהם קור או מים יעברו דרך האריחים, בין אם דרך חורים הנוצרים בהם או אפילו דרך אריחים שכוללים בצורה הטבעית שלהם סדקים או חורים – ולכן ישבשו את החיים בתוך המבנה.

בגדר חובה: פנייה לחברה מקצועית ומוסמכת

עבודה הנוגעת לאריחים היא עסק למקצוענים בלבד, במיוחד כאשר היא מתבצעת בקומות גבוהות של בניין. הדבר הראשון שחשוב לוודא ביחס לגורמים הפועלים בשדה מקצועי זה הוא שהם מחזיקים באישורים ובהסמכות לביצוע העבודות, המרכזי שבהם הוא היתר עבודה בגובה.

כוח האדם של החברה צריך לעבור הכשרות מקצועיות לביצוע עבודות מהסוג הזה, כאשר גם הציוד שיש לאנשיה נכנס לתוך המשוואה: עבודות חיפוי בגובה נעשות לרוב באמצעות סנפלינג או מנוף.

המציאות מראה שלא כל חברה הפועלת בישראל בתחום החיפוי והריצוף מסוגלת לבצע בצורה בטוחה ויעילה עבודות בגובה, ומכאן שיש לשקול בכובד ראש את שכירתה של החברה הרלוונטית. יש לתאם עם אנשי החברה את כל היבטי התהליך, מבחינת חומרי גלם (אריחים חדשים, למשל), שלבי העבודה, לוח הזמנים וכמובן - גם המחיר.

חיפוי בגובה

תגובות

מומלצים