ההנהגה הדתית הדרוזית בסוידה החליטה לא לקלוט עוד פליטים

לאור המצב של ריבוי הפליטים המגיעים לפאתי הכפרים הדרוזים במחוז סוידה בסוריה והמצב הכלכלי והרפואי הקשה באזור, הוחלט ע"י ההנהגה הרוחנית הדתית לעצור את זרם הפליטים לאזורים של הדרוזים, החשד שבין הפליטים יש אנשי דאע"ש.

29.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ההנהגה הדתית הדרוזית בסוידה החליטה לא לקלוט עוד פליטים

ההפקר בסוריה וההסתבכות בין כל הפלגים, הפכה את האזור הבטוח לאזור מסוכן ביותר, בחודש האחרון מעל 1000 הרוגים דרוזים וזרם פליטים בלתי פוסק שמגיע לכפרים דרך מבריחים בתמורה לתשלום כספי.

ההנהגה הדתית הדרוזית שחשה את הסכנה והמצב הכלכלי הקשה ביותר שהכירו התושבים בסוריה מזה שנים רבות, קמה והחליטה לעצור את גל הפליטים שככל הנראה משמש מפלט לאנשי דאע"ש לאזור הדרוזים.

הפגיעה מהגעת הפליטים לאזורים של הדרוזים פוגעת בחלוקת מעט המזון שנמצא במקום, הטיפולים הרפואיים נעלמו ונגמרו ואין מצב להשיג טיפול נמרץ לנפגעים ולחולים.

המנהיג הרוחני הדתי שיח' יוסף גרבוע פנה לשלטון המרכזי בדמשק ושאל לפשר תופעת הפליטים שמגיעה לסוידה והתשובה הייתה שהפליטים מגיעים מאזורים בטוחים שלא מתקיימת בהם לחימה ושלא יתנו להם להיכנס לאזורים ולכפרים הדרוזים, כי בעת שיתבססו במקום הם ילחמו בדרוזים ושהם שליחי מתנגדי השלטון הסורי.

במתחם הקדוש בסוידה מקאם עין אלזמאן, התקיימה פגישה עם השר הממונה מטעם השלטון הסורי וההנהגה הדתית, שהביעה מורת רוח מהמצב הקיים בכפרים הדרוזים.

שיח' יוסף גרבוע התריע שהם כהנהגה פעלו להרגיע את הרוחות בקרב צעירים על מנת שלא יפגעו עוד חפים מפשע בכל מני עימותים עם הפליטים ודרש מהשלטון שהם צריכים למנוע את המצב הזה ולהגן על סוידה :"אל תתירו את דמנו ושלא יהיה דמם של החללים שלנו לשווא".

יש לציין שהדרוזים נתנו ארכה עד השבוע הבא, כפי שהובטח להם מדמשק עד אז הם יפעלו לפזר את ההתקהלויות של הפליטים .

שיח' גרבוע ציין כי חמש שיירות של מכוניות ומשאיות נמצאות באזור אלבאדיה אלשארקיה עם לוחמי דאע"ש והם מועברים לכפרים הדרוזים ע"י הבדואים שמתגוררים באזורים האלה, כרגע לא ידוע מה הם המניעים והכוונות של אותן שיירות.

על ההנהגה הישראלית לפעול מיד ולסייע לדרוזים בסוידה, אחרת בעוד חודש ימים הדרוזים יוצאו להורג, כי בפועל השלטון הסורי הפקיר אותם לטובת דאע"ש ואלנסרה.

חשוב לציין שכל הזרים של חזבאללה ואחרים כבר מזמן עזבו את האדמה בסוידה, לדרוזים במקום יש נשק לא כבד באזורים הצפוניים לסוידה שם יש נשק שמורכב ממספר מועט של טנקים ותותחים קצרי טווח.

ההנהגה הרוחנית

תגובות

3. עתידן לפני 8 שנים
בין שיעים לסונים,,אש גיהנום משתוללת,,,
2. יודע טוב לפני 8 שנים
מצב האזור הזה בסכנת הכחדה מידית
1. מקורות מודיעין לפני 8 שנים
המטרה לגרש את הדרוזים מבתיהם,,,

מומלצים