הורים יהודים לא רוצים מורים ערבים לילדיהם

חלק ניכר מההורים היהודים לא רוצים מורים ערבים לילדיהם ודורשים כי משרד החינוך ימנע משיבוץ מורה ערבי בכיתה עם רוב יהודי, כך עולה מסקר דעת קהל שנערך עבור מכללת "גורדון" לחינוך בחיפה.

24.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הורים יהודים לא רוצים מורים ערבים לילדיהם

סקר דעת קהל שנערך עבור מכללת "גורדון" לחינוך בחיפה באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" חושף התנגדות משמעותית של חלקים נרחבים בקרב ציבור ההורים היהודי בישראל לנוכחות של אנשי חינוך ערביים בכיתות הלימוד. בעבר, הוערך מספר המורים הערביים המלמדים במוסדות חינוך יהודיים בכמה מאות בלבד. 

במענה לשאלה: האם משרד החינוך צריך או לא צריך לשבץ מורים ערבים בכיתות בהם לומד רוב של תלמידים יהודים?, רוב מוחלט מהדתיים (82%) סבורים כי משרד החינוך לא צריך לשבץ מורים ערבים בכיתות כאלו. כמחצית מהחילונים (48%) סבורים דווקא כי משרד החינוך צריך לשבץ מורים ערבים בכיתות כאלו.

על השאלה: באיזו מידה מורה ערבי באמת מסוגל או לא מסוגל לדעתך ללמד את כל התכנים הערכיים הנלמדים היום במערכת החינוך הישראלית (כמו למשל חינוך לציונות, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל או יום השואה)?

השיבו 41% מבעלי הדעה כי הם סבורים שמורה ערבי לא מסוגל ללמד את כל התכנים הערכיים הנלמדים היום במערכת החינוך הישראלית. רק כרבע מבעלי הדעה (27%) סבורים כי מורה ערבי מסוגל ללמד את התכנים וכשליש (32%) סבורים כי הוא מסוגל במידה בינונית.

הסקר נערך בשיטה של סקר אינטרנטי במהלך 9-13 במאי 2016, בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 508 משיבים. בסך הכול רואיינו בסקר 508 הורים יהודים לילדים במערכת החינוך. 54% מהמשיבים נשים,46%  גברים. הגיל הממוצע: 38 שנים. טעות הדגימה המרבית 4.6%. הסקר בוצע ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולם של פרופ' יצחק כ"ץ - מנכ"ל, פרופ' ברוך מבורך - מנהל  מדעי  וד"ר אמיר הורקין - מנהל המחקר.

על השאלה: אם זה היה תלוי בך, האם היית מסכים או לא מסכים שמורה ערבי ישמש כמחנך של ילדך בבית הספר?, כמחצית מהמשיבים במדגם (46%) מסכימים שמורה ערבי ישמש כמחנך ילדיהם. 39% לא מסכימים לכך ו-15% לא יודעים להשיב

על השאלה: אם היו מחליטים שאת ילדך ילמד/תלמד מורה ערבי/ת. האם היית/ה מעדיף/ה שזה יהיה מורה ערבי-נוצרי או ערבי-מוסלמי?, ענו 43% מהנשאלים במדגם שזה לא משנה להם. עבור כרבע מבעלי הדעה (23%) שניהם לא בסדר והם לא מוכנים כלל שאת ילדיהם ילמד מורה ערבי. שליש (33%) מעדיפים מורה ערבי־נוצרי ומיעוט מבוטל (1%) מעדיפים מורה ערבי־מוסלמי.

תגובות

מומלצים