ראש הממשלה נתניהו ורעייתו ייצאו לביקור רשמי ברוסיה

הביקור הרשמי ברוסיה לציון 25 שנה לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וידון עימו ביישום ההבנות שהושגו במהלך ביקורו של נתניהו במוסקבה בחודש אפריל.

06.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

עוד יידונו סוגיות אזוריות, בין השאר בהקשר של המאבק בטרור העולמי, המצב בסוריה ובסביבתה ואופק התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. בנוסף, יידונו שיתוף הפעולה בין ישראל לרוסיה בתחום הכלכלה והמסחר וחיזוק הקשרים התרבותיים וההומניטריים.

בהמשך למאמציו של ראש הממשלה נתניהו, ייחתם במהלך הביקור הסכם פנסיות בין שתי המדינות. מטרת ההסכם לתקן עוול היסטורי באשר ליוצאי חבר העמים שבעלייתם ארצה עד שנת 1992 איבדו את זכאותם לפנסיה רוסית. על ההסכם יחתמו השר זאב אלקין ושר התעסוקה ורווחה של רוסיה מקסים טופילין (Maxim Topilin). הסכם ייכנס לתוקפו רק לאחר אשרור בערכאות רוסיות. השאיפה של שתי הממשלות היא שהתשלומים יחלו כבר בשנת 2017

בנוסף במהלך ביקורו של ראש הממשלה במוסקבה ייחתם גם מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחומי החקלאות, משק החלב וטכנולוגיית רפתות מתקדמת. על ההסכם ייחתמו שר החקלאות אורי אריאל ושר החקלאות הרוסי אלכסנדר טקאצ'וב (Alexander Tkachyov).

כמו כן במהלך הביקור יחנוך ראש הממשלה נתניהו את מיצג ההסברה הישראלית של משרד החוץ והמשרד לנושאים אסטרטגיים, "פתח דלת לישראל". זהו מיצג אינטראקטיבי וחווייתי שפותח תשע דלתות מאחוריהן נחשפת ישראל יחד עם הישגים טכנולוגיים, הישגים בחינוך ועוד.

בנוסף ייפגשו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו עם עשרות מחברי הקהילה היהודית ברוסיה, בהם הרב הראשי של רוסיה ברל לזר, הרב הראשי של מוסקבה פנחס גולדשמיט ונשיא הקונגרס היהודי הרוסי יורי קנר.

בהמשך יבקרו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו במוזיאון השריון במוסקבה בו נמצא הטנק הישראלי מקרב "סולטן יעקב". הטנק יוחזר לישראל בעקבות בקשתו של רה"מ נתניהו במהלך ביקורו האחרון במוסקבה. הנשיא רוסיה פוטין חתם לפני כשבוע על צו נשיאותי להשבת הטנק לישראל.

לראש הממשלה יתלוו השר זאב אלקין והשר אורי אריאל.

תגובות

מומלצים