רעיית נשיא המדינה שחררה לטבע את הנשרים נחמה ורובי

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין, שחררה היום, שלישי 28 ביוני, את שני הנשרים הנקראים על שמה ועל שמו של נשיא המדינה, "נחמה ורובי", בטקס לציון 20 שנה לפרויקט "פורשים כנף", שנערך בחי בר שבכרמל.סרטון

28.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רעיית נשיא המדינה שחררה לטבע את הנשרים נחמה ורובי

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין: "אנחנו עומדים לפני הכחדת הנשרים בארץ ישראל, יש לוודא שהנשרים אינם משוחררים אל מותם, להשקיע ולהגביר את האכיפה והחינוך כדי שהטבע הישראלי, יאפשר קליטה וקיום של חיות בר גדולות".

הנשרים "נחמה ורובי", האחד יליד גרעין הרבייה והשני מיובא מספרד, שוחררו לטבע, על מנת לשמר ולהרבות את אוכלוסיית הנשרים בארץ.

פרויקט זה משותף לחברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וחברת החשמל ומטרתו להגן על אוכלוסיית הנשרים והעופות הדורסים בישראל.

נחמה סיפרה באירוע ששמחה להשתתף באירוע הייחודי המשיב את הנשרים לחיק הטבע, והוסיפה: "נשבר ליבי לחשוב שהעוף הנפלא והמרשים הזה, עומד לפני סכנת הכחדה".

נחמה המשיכה ואמרה: "אין מראה יותר מרתק ונפלא ממעופו של נשר בשמיים וכבר נאמר זאת בשירה. אני שומעת וקוראת  שבספירת הנשרים בצפון נספרו 31 נשרים ושבעה גוזלים. בשנה שעברה נספרו 70 נשרים.

מספרים אלו מעידים על הסיפור העצוב בו אנו חוזים. אנחנו עומדים לפני הכחדת הנשרים בארץ ישראל. מבלי לקלקל את התקווה שבשחרור הגוזלים, יש לוודא שהם אינם משוחררים אל מותם".

נחמה הדגישה את הצורך להשקיע ולהגביר את האכיפה והחינוך על מנת שהטבע הישראלי, יאפשר קליטה וקיום של חיות בר גדולות, ואמרה: "ללא שינוי יסודי ומשמעותי, שחרור העופות הגדולים יהיה חסר תועלת. רק השבוע נתגלו שוב שלושה פגרים של חזירי בר מורעלים מהם ניזונים הנשרים. ולכן, בשמי ובשם כל שוחרי הטבע בארץ אני מבקשת לטפל בבעיית ההרעלה. לנשרים שלנו, שעד היום גודלו במסירות ובאהבה אך ללא חופש, אני מאחלת היום שתפרשו כנף, תדאו לשחקים, הגביהו עוף ומצאו אהבה. ומדי פעם חיזרו אלינו לדרישת שלום ממרחקים".

 

רעיית נשיא המדינה בפארק הכרמל

צילום: שטיינר

{YouTubeVideo id=LnUR20CuByw}

תגובות

מומלצים