קרן אייסף בתגובה לדו"ח OECD בנושא פערי החינוך בישראל

בישראל 2016 ככל שילד עני יותר ומתגורר ביישוב מוחלש יותר כך יהיו הישגיו החינוכיים נמוכים יותר, עתידו החינוכי והתעסוקתי של ילד מיום היוולדו  כמעט נקבע מראש" דבריו של מנכ"ל קרן תומר סמרקנדי

02.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קרן אייסף בתגובה לדו"ח OECD בנושא פערי החינוך בישראל

דו"ח של  OECD  הקובע כי תושבי ישראל הבוגרים בני 16–65 מגלים רמת מיומנות נמוכה בקריאה, במתמטיקה ובפתרון בעיות ופערי הידע בישראל הם הגדולים ביותר.

כך נכתב 'ישראל מתבלטת לא רק ברמה הממוצעת הנמוכה, אלא גם בפערים הגדולים בין הנבחנים המצטיינים לאלה שתוצאותיהם היו הגרועות ביותר.

הפערים ברמת הכישורים של התושבים בישראל הם מהגדולים ביותר במדינות המערב'.

כ-50% מתלמידי התיכון זכאים לתעודת בגרות אבל עם פערים ענקיים בין מרכז לפריפריה בעוד בעיר כמו רמת השרון הזכאות לבגרות היא 80%, בעיר בפריפריה היא צונחת לכ-40%.

במדינות ה-OECD ההוצאה הציבורית הממוצעת לחינוך עלתה בשנים האחרונות בעוד שבישראל היא הלכה והצטמצמה.

תומר סמרקנדי קורא לשר החינוך נפתלי בנט להכין תוכנית חומש שתתחיל כבר בגיל הרך עד להשוואת ההישגים בבחינות המיצ"ב ובמבחני הבגרות בין בתי הספר המוחלשים לחזקים.

"משרד החינוך צריך להמשיך ולהגדיל את התקצוב הדיפרנציאלי של ליישובים מאשכול חברתי כלכלי 1-5; לא להיכנע לראשי ערים של ישובים חזקים וועדיי הורים בעליי אמצעים ולצמצם את היקף הכספים החוץ תקציביים במערכת החינוך כספי רשויות מקומיות, הורים, עמותות וכד'".

"כמו כן להשקיע במענקים משמעותיים לכוח הוראה מצטיין בפריפריה, לתקצב בתי-ספר עבור תוכניות להגברת מוטיבציה ואמונה עצמית; ולסייע לצעירים מהפריפריה ללמוד לימודים גבוהים"

תגובות

מומלצים