המדינה תובעת למעלה מ-100,000 ש"ח מפולש בלתי חוקי למקרקעי ציבור

פרקליטות המדינה בשם רשות מקרקעי ישראל ומשטרת ישראל, הגישה לבית המשפט כתב תביעה נגד פולש בלתי חוקי למקרקעי ציבור, בגין נזק שנגרם לקופת המדינה ולציבור בסך של למעלה מ-100,000 ש"ח עקב פינויו מהקרקע.

09.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

על פי כתב התביעה, פלש הנתבע שלא כדין למקרקעי ציבור צפונית לתל שבע, בנה מכלאה לכבשים, מבנה מגורים מאסכורית, גדר היקפית ושער, ועשה בהם שימוש מבלי שבידו זכות כלשהי, אישור או היתר לעשות כן. לאחר שהתעלם הנתבע מבקשות חוזרות ונשנות של המדינה להתפנות בכוחות עצמו, זאת על אף הצו שניתן נגדו והחלטת בית המשפט לפינוי לאלתר, נדרשה המדינה לפעול לאכיפת פסק הדין ופעלה לפינוי פולש מהמקרקעין.

ביום 13.01.16 הרסה המדינה את המבנים הבלתי חוקיים במקום ופינתה את הנתבע מהמקרקעין, באמצעות כ-20 קבלנים ופועלים מטעמה ובמימונה, כל זאת תחת אבטחת הפעילות כנדרש וכמתבקש, בליווי של כ-50 שוטרים מיחידת יואב ומיחידות אחרות במשטרת ישראל.

בגין הוצאות הפינוי מקופת המדינה, מבקשת המדינה מבית המשפט לחייב את הנתבע בתשלום בסך של  110,838.14 ₪  נכון ליום הגשת התביעה, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד. הוצאות אלו יכולות היו להימנע אילו היה הנתבע מלכתחילה פועל כחוק ומכבד את הדין, מקיים את פסק הדין ככתבו וכלשונו, ומתפנה מהמקרקעין בכוחות עצמו.

מכתב התביעה: "האינטרס הציבורי המובהק הוא לעקור מהשורש את תופעת הפלישות הבלתי חוקיות והבניה הבלתי חוקית במקרקעי הציבור, שהן בגדר מכת מדינה. הנתבע גרם במעשיו ובמחדליו, נזקים ועלויות לקופת הציבור והשית על קופת הציבור הוצאות ניכרות. מן הדין כי הוצאות אלה יושתו על הנתבע".

את המדינה מייצג בתיק עו"ד אביחי כהנא מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

תגובות

1. תושב לפני 8 שנים
משפחות פולשות

מומלצים