התגלתה סלע אליהו הנביא המקורית בכרמל

אירוע היסטורי באזור מוחרקה בכרמל, בהשתתפות שיח'ים דרוזים שבראשם עמד שיח' סלאח נורדין חלבי וראש מועצת דליה רפיק חלבי, שקיימו צעדה והניחו את אבן הפינה לציון המזבח של אליהו הנביא עה"ש בכרמל, סרטונים

09.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התגלתה סלע אליהו הנביא המקורית בכרמל

 בצעדה לסלע המזבח של אליהו הנביא עה"ש, לקחו חלק שיח'ים ומכובדים מהכפרים בכרמל, בגליל ובגולן, השיח' אבו סלימאן נורדין מבוקעתה שלקח חלק בצעדה בירך את המשתתפים והסביר שהעדה הדרוזית צריכה להיות מאוחדת וחזקה .

 

דהבהתוכנית בחסות דהב, חנות השעונים ותכשיטי הזהב המובילה בכרמל, בהנהלת אחמד עלו, מבצעים לאורך כל השנה עיצובים מרהבים ומיוחדים דהב, בניין גרנד כרמל, עוקף דליה 048397870 , 0547486771

 

 

קבוצת רוכבים הגיעו עם הסוסים שלהם למקום, ביניהם שיח' מנהל חלבי ובסאם חלבי.

מורה הדרך הארצי סאלח עקל חטיב פתח את דבריו בברכה לכלל המשתתפים בצעדה, והביא סקירה היסטורית ודתית על הקשר של אליהו הנביא למקום ועל הקשר של פיתגורס ‏הפילוסוף והמתמטיקאי היווני לכרמל.

שיח' אבו יוסף סלאח נורדין חלבי הוא בעל עסקים לשעבר שליווה את אביו המנוח שיח' נורדין חלבי שליווה את ראש הממשלה המנוח בגין לקמפ דיויד. שיח' סלאח שימש כאמאם בבית התפילה שהקים אביו.

קרן הכרמל מוחרקה, פירוש המילה בערבית "מקום התבערה" מוכר כבמת קרבנו של אליהו הנביא, המוחרקה שוכנת בקצהו הצפון מזרחי של הר הכרמל ומשקיפה על עמק יזרעאל.

האירוע במוחרקה

שיח' סאלח חטיב תיאר לנוכחים את מאבקו של אליהו נגד איזבל בת מלך הצידונים, אשתו של אחאב, מלך ישראל, אשר ניסתה להכניס את הפולחן של ה"בעל" במלוכה הצפונית. הנביא התקומם נגד המלכה, נלחם בעוז ואותות משמיים אחרי שחוסלו רוב נביאי ישראל.

אליהו דרש מאחאב לקבץ את העם ואת נביאי הבעל על הר הכרמל לשם התמודדות בינו לבינם, אליהו ונביאי הבעל בנו מזבחות וערכו עליהם קרבנות וקראו איש איש לאלוהיו להוריד אש על הקרבנות, ה"בעל" לא נעתר לנביאיו אף שהפצירו בו כל היום.

אז התפלל אליהו לה', ו"תיפול אש ה' ותאכל את העולה ואת העצים ואת האבנים ואת העפר ואת המים" אחרי שנוכח העם, כי "ה' הוא האלוהים", ציווה להם אליהו לתפוס את נביאי ה"בעל". "ויתפוסם ויורידם אל נחל קישון וישחטם שם" (י"ח, מ').

הנס והעדות הזאת, היחידה במינה, לקיום אלוהים אחד, נחרטה בלב הדורות. עם התנ"ך היא הוכנסה לדת הנצרות ודרך הקוראן לדת האיסלם. לפי המסורת של כל שלוש הדתות קרה הדבר בקרן הכרמל.

אירוע סלע אליהו

בהיסטוריה רבי בנימין מטולדה (1165) מזכיר בתולדות נסיעותיו את המזבח של אליהו על הר-הכרמל. ר' יעקב מפריס אף הוא ביקר במקום. שניהם מאשרים את קיומו של מבנה עתיק, בנוי 12 אבנים, לזכר מזבחו של אליהו, לפי גרסה אחת.

שוחחנו עם ראש המועצה רפיק חלבי שבירך את המהלך וציין שהוא היה שותף למהלך, בהמשך ראיון מורחב

 

סרטונים

 

{YouTubeVideo id=j_KY9JDrhIg}

{YouTubeVideo id=4WIGYNEcbGY}

{YouTubeVideo id=_qm4ZJKtRCo}

{YouTubeVideo id=sWHHfDg_jic}

{YouTubeVideo id=DAownQf0o-w}

{YouTubeVideo id=OY4bny_UGxY}

תגובות

9. חוקר דתות . לפני 8 שנים
השכל הישר
8. בחור לפני 8 שנים
אני מאמין בזה
7. אמא דרוזית לפני 8 שנים
ההסטוריה שלנו
6. אישה לפני 8 שנים
והבת את העם שלי
5. צעירה לפני 8 שנים
אתם לא מבנים כמה זה עוזר לצעירים שלנו
4. חאלד סאחלי לפני 8 שנים
מרגש עד דמעות
3. אזרח לפני 8 שנים
עוד מקום קדוש
2. דלאויי לפני 8 שנים
זיארה מקבולה
1. דרוזי לפני 8 שנים
אירוע חשוב מאוד

מומלצים