רשות מקרקעי ישראל סימנה שטח בדליה צעירה

זו פעם ראשונה שנצפה דבר כזה בכפר הדרוזי בו עובדי רשות מקרקעי ישראל מגיעים לשטח של בית ומציבים שלטים שזה הינו שטח ציבורי ולא פרטי, זו לא הייתה הפתעה גדולה.

03.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רשות מקרקעי ישראל סימנה שטח בדליה צעירה

מדובר בשטח של אדמה בשכונת דליה צעירה, בהתחלה העניין התחיל שאותו תושב עיבד את כל הקרקע ואז הבין שזה בלתי אפשרי, תושבי השכונה רוצים את השטח לטובת גן ציבורי או אתר משחקים, אבל כנראה הם לא ידעו על כל השטח שאותו בעל בית סגר לטובתו.

מינהל מקרקעי ישראל הופך במסגרת הרפורמה במקרקעי ישראל לרשות מקרקעי ישראל רשות ממשלתית חדשה, חוק רשות מקרקעי ישראל עבר בכנסת באוגוסט 2009.

המועצה היא הקובעת את המדיניות הקרקעית, שלפיה ינוהלו מקרקעי ישראל, היא מפקחת על פעולתה של רשות מקרקעי ישראל ומאשרת את תקציבה.

יו"ר המועצה שר האוצר משה כחלון, מועצת מקרקעי ישראל הקימה מבין חבריה את הוועדות האלה,הוועדה לפטור ממכרז, ועדת משנה (לענייני קרקע עירונית וקרקע חקלאית), ועדת ביקורת וועדת תקציב.

לא ברור מה באמת קרה בחלקה שסומנה על ידי רשות מקרקעי ישראל בדאלית אל כרמל, בשכונת דליה צעירה, האם זה היה שטח ציבורי מראש ואז הגיע בעל בית חפר ושינה ללא אישור, או שהשטח כבר היה במצב בו קיים, רק התושב סגר אותו.

יתכן שהרשות המקומית בדאלית אל כרמל דרשה החזרת השטח לטובת הציבור, או שזה בא כדרישה מתושבי השכונה.

במצב הקיים אסור לתושב עוד להשתמש בחלקה הנ"ל ועל הרשות המקומית לאכוף את החוק ולהפוך את השטח לגן משחקים או למתקני התעמלות.

ניהול מקרקעי ישראל כמשאב לשם פיתוחה של מדינת ישראל לטובת הציבור, הסביבה והדורות הבאים, ובכלל זה השארת עתודות קרקע מספיקות לצרכיה ולפיתוחה של המדינה בעתיד, תוך איזון ראוי בין צורכי שימור לצורכי פיתוח, ובין שיווק קרקע לשמירה על עתודות קרקע לצורכי ציבור.

דליה צעירה

תגובות

7. דלואני לפני 8 שנים
עובד מינהל
6. אישה לפני 8 שנים
אסור לגנוב
5. דלאויי חור לפני 8 שנים
כל הכבוד למועצת דליה
4. אחמד לפני 8 שנים
טוב מאוד
3. בחור צעיר לפני 8 שנים
כתושב השכונה אני מתייחס
2. אכרם חסון או בשמו האחר ד"ר בלו לפני 8 שנים
הוא הסיבה לכל הבעיות שבכפר ובעדה
1. العبقري לפני 8 שנים
هذه هي لعبة الرفيق العجوز

מומלצים