הוצאת דרכון פורטוגלי הדרך שלך לדרכון אירופאי

ממשלת פורטוגל אישרה לאחרונה (מרץ 2015) חוק המקל על צאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית, ולאחר קבלת האזרחות ניתן לקבל גם דרכון.

04.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הוצאת דרכון פורטוגלי הדרך שלך לדרכון אירופאי

עבור ישראלים רבים מדובר בבשורה של ממש מאחר ורוב הישראלים מעוניינים להחזיק בדרכון זר המקנה להם יתרונות רבים.

חשוב לזכור כי פורטוגל חברה באיחוד האירופי, כלומר קבלת אזרחות פורטוגלית והוצאת דרכון מאפשרים לצאצאי מגורשי ספרד לשהות ולעבוד בכל מדינות האיחוד, ללמוד בחינם במוסדות לימוד נבחרים, לרכוש נדל"ן באמצעות מימון בנקאי מקומי, להצביע למוסדות שונים בפורטוגל ועוד. כמו כן, הדרכון הפורטוגלי מאפשר לצאצאי מגורשי ספרד לקבל ויזה אוטומטית לארה"ב, לגור בפורטוגל או בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, וליהנות מתנאים סוציאליים שווים לתושבים המקומיים, להקים עסקים בקלות וכיוצא בזה.

כדי להקל על תהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה המטפלת בנושא במיומנות גבוהה. בנוסף, חשוב לאסוף מסמכים המאמתים קשר דם למגורשי ספרד ומסמכים להוכחת קשב היסטורי ותרבותי ליהדות פורטוגל.

הוכחת קשר דם.

כאמור, על מנת להוציא דרכון פורטוגלי יש להוכיח קשר דם לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. למעשה, רבים מיוצאי עדות המזרח הינם צאצאים של מגורשי ספרד, לכן קל יחסית להוכיח קשר למגורשי ספרד ופורטוגל במאה ה-15. כדאי לדעת כי בחוק האזרחות הפורטוגלית מופיעה רשימה של שמות משפחה אופייניים למגורשי ספרד, כל ישראלי הנושא את אחד משמות המשפחה ברשימה זו יכול במקרים מסוימים באמצעות מחקר גנאלוגי להוכיח זיקה וקשר דם למגורשי ספרד ופורטוגל.

למעשה, כאשר שולחים לרשויות בפורטוגל בקשה לקבלת אזרחות יש לצרף מסמכים שונים להוכחת קשר דם למגורשי ספרד ופורטוגל, ולהוכחת קשר תרבותי פעיל לאחת מהקהילות היהודיות השומרות על מסורת יהודי פורטוגל. על פי חוק האזרחות הפורטוגלי על מבקש הבקשה להשיג אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל המעיד על הקשר שלו לקהילה יהודית המשמרת עד עצם היום הזה את מסורת יהודי פורטוגל. בנוסף, יש לצרף מסמכים נוספים כנדרש בחוק, ביניהם אישור מהמשטרה על עבר פלילי נקי.

הקהילה היהודית בפורטוגל מינתה אחראים לנושא, ואלה נדרשים לבדוק את הראיות שמבקש הבקשה מגיש להם. על מנת להוציא דרכון פורטוגלי יש להגיש ראיות בצורת מסמכים כמו אילן יוחסין של 2-4 דורות אחורה, רשומות משפחתיות, מסמכים מארכיון הקהילה היהודית כמו תעודות לידה, נישואין, כתובה, רשימת בר מצווה וברית, מסמכים מבתי קברות ועוד. כמו כן, כדאי לצרף לבקשה עדויות בתצהיר כתוב וחתום על ידי נוטריון המוכיחות ומאמתות את המסורת בעל פה העוברת בקרב בני משפחתו של מגיש הבקשה.

קבלת אזרחות פורטוגלית

ראוי להדגיש כי תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי מתחיל בקבלת אזרחות פורטוגלית. לאחר קבלת האישור מהקהילה היהודית בפורטוגל ניתן להשלים את הבקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית. לאחר קבלת האזרחות הפורטוגלית ניתן לקבל תעודת לידה פורטוגלית מאת רשם משרד הרשומות בממשלת פורטוגל, ואז ניתן להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי. את הבקשה לדרכון פורטוגלי ניתן לבצע מול הקונסול הפורטוגלי בישראל או כל קונסול פורטוגלי אחר הנמצא קרוב למקום המגורים של מבקש הבקשה.

למידע נוסף בנושא הוצאת דרכון פורטוגלי, הנכם מוזמנים לבקר באתר http://www.campuspas.com/

תגובות

1. רווית לפני 8 שנים
וואוו זה פשוט ברכה החוק הזה

מומלצים