למדינת ישראל יש הרבה מה ללמוד מחניכי תיכון מגידו ומעלה עירון

קבוצת מנהיגות של 22 תלמידים יהודים וערבים בוגרי תוכנית ימ"י ילדים מלמדים ילדים בהובלת גבעת חביבה, חזרו מטורונטו, אחרי שהות של שלושה שבועות עמוסי חוויות והתרגשות במחנה קיץ באנטוריו בקנדה.

09.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למדינת ישראל יש הרבה מה ללמוד מחניכי תיכון מגידו ומעלה עירון

התלמידים מתיכון  אזורי מגידו ומעלה עירון, כפר קרע ובאקה מסיימי כיתות ט', יצאו למשלחת במסגרת תכנית השותפות של גבעת חביבה  בין מועצה אזורית מגידו ומועצה מקומית מעלה עירון הסמוכה בה מתקיימים פרויקטים בתחומים רבים וביניהם פרויקטים חינוכיים לקידום המודעות והעשייה של דור העתיד לקיומה של חברה משותפת.

את הקבוצה ליוו  דורון ארז רכז חברתי  ומחנך בתיכון מגידו ורימא מסרי, תושבת האזור, מורה בבית ספר גוונים. 
במהלך התקופה הממושכת עברו חוויות רבות, הקשר ביניהם התחזק, ונוצר קשר קרוב ויחסים עמוקים בין התלמידים ומארחיהם הקנדים.

מחנה הקיץ בו בילו הינו מחנה של תנועת השומר הצעיר הקנדית על שפת אגם, הישראלים נפגשו עם חבריהם הקנדים , ישנו באוהלים , למדו  וחיו את הטבע והנוף בסביבה בה התארחו, בין היתר שיגרת החיים במחנה כללה: פעולות, חוגים, ערבי תרבות ועוד.

בימים האחרונים לשהותם בטורונטו  ביקרו בהיכל העירייה נפגשו עם חבר מועצת העיר, ג'ו מיהוי'ץ, שסיפר על היחודיות של הרב תרבותיות בטורונטו.

טורונטו מדורגת כאחת מחמש הערים הטובות מבחינת איכות החיים (חינוך, בריאות, שירות ציבורי וכו., ומובילה בעולם מבחינת ריבוי הקהילות והקבוצות בתוכה.

העיר טורונטו הפכה את מגוון האוכלוסיה ליתרון, והסיסמא שלה היא: החוזקה שלנו היא במגוון שלנו.

המשלחת זכתה לקבלת פנים מרגשת  בבית הכנסת הרפורמי "הולי בלוסום "יצאו  לסיורים מעניינים במרכזים איסלמיים: מוזיאון אגא קהאן לתרבות האיסלאם ומרכז קהילתי מוסלמי "סעידה חדיג'ה".

שניהם מאמינים בפלורליזם וברב תרבותיות, וכמובן, שייט במעבורת, ביקור באיי טורונטו ומפלי הניאגרה ושייט בסירה עד למפלים, ולבסוף ארוחת ערב טעימה ומרגשת, יחד עם כל הצוות המלווה הקנדי, בביתו של הרופא איזלדין אבו אל עייש, שאיבד שלוש מבנותיו במבצע הצבאי ברצועת עזה, ובעקבות האובדן האישי החליט להפוך ללוחם למען השלום!.

בימים האחרונים, התארחו במשפחות מארחות שעשו מעל ומעבר להנעים את שהותם של התלמידים.

בוודאי ייקח  לתלמידים זמן רב לעכל את מה שחוו ,להבין ולהכיל  את התרומה של המפגשים הבין אישיים שנוצרו.

גבעון והדס כהן אייל כתבו  לדורון ארז:" אני חושבים שגם לנו ,ההורים, יידרש זמן לעכל את המסע המדהים אליו יצאתם יחד עם הילדים שלנו, הדמעות יורדות מהתרגשות ומגודל ומהעוצמה של האנשים, המקומות והחוויות אותם עברתם ופגשתם. הרבה יותר ממדהים הארגון של העשייה במחנה והארגון של הימים בטורונטו".

"כל כך מרגש לדעת שהילדים שלנו קיבלו יחס חם, מחבק ואוהב ושהם נחשפו למגוון התרבויות וליחס החיובי והמחזק של הקנדים כלפי מגוון זה. אין ספק שלנו ובטח למדינת ישראל ולמנהיגיה יש הרבה מה ללמוד מכך."

אילנה מדרוני, רכזת שכבה ט' בבי"ס אזורי מגידו:"כל כך קל להתייאש ולהרים ידיים אל מול הקיצוניות הגואה בחברה הישראלית...וזהו אולי הדבר המופלא ביותר בפרויקט ימ"י העשייה מתוך אמונה אמיתית ביכולת שלנו לחיות חיים משותפים, על בסיס המכנה המשותף הרואה את הטוב שבאדם.

כדי שאמונה זו תתממש, ההבנה שיש ליצור מפגשים בין הלאומים כדי להכיר אחד את השני כמו שאנחנו באמת ולא מתוך "משקפי" הסטראוטיפיות והפחד.

בפרויקט ימ"י חברו יחדיו אנשים שממשיכים לחלום על שותפות אמיתית ולא מרימים ידיים...והלוואי והעשייה הנדירה שנעשית בפרויקט תהייה חוליה אחת מתוך הרקמה האנושית של חיים משותפים, שתלך ותגדל במדינת ישראל".

דורון ארז שליווה את הקבוצה: " החניכים שלנו ייצגו את ביה"ס ואת המועצה בכבוד רב וניתן להיות גאים בהם".

התלמידים

תגובות

מומלצים