מה החשיבות של ביטוח חיים

אחד השירותים שכמעט כל אזרח מחזיק בהם הוא שירות של ביטוח. ישנם ביטוחים רבים, חלקם מוכרים יותר כמו למשל ביטוח רכב או משכנתא וישנם כאלה אשר רבים שמעו עליהם אך לא בדיוק יודעים מה המטרה שלהם ומתי כדאי לעשות אותם.

16.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה החשיבות של ביטוח חיים

אחד מבין אותם הביטוחים הוא ביטוח חיים אשר יש שחושבים שהוא מיותר וזאת רק בשל חוסר הבנה במה הוא יכול לעזור.

ביטוח חיים מכסה פגיעות אישיות ומבטיח למבוטח או לקרובי משפחתו פיצוי כספי במקרה של פגיעה מוות. הפיצוי יכול להיות בצורה של סכום חד פעמי או בצורת קצבה וזאת בהתאם להסכם בין חברת הביטוח ובין המבוטח.

ביטוח חיים יעזור לכם לחיות בכבוד בעת הצורך

אף אחד לא מרגיש בנוח לחשוב על פציעה קשה, אובדן כושר עבודה או חלילה על המוות. אבל, כל אלו יכולים לקרות וכשאלו מגיעים ההתמודדות תמיד קשה. ביטוח חיים בא לעזור בשעת צרה ויש לחשוב עליו ולתכנן אותו בימים טובים.
ביטוח נכון וטוב יכול לעזור בשעת הצורך, לספק פרנסה לאדם שנפגע כשאינו יכול לדאוג לפרנסתו ולדאוג לשאריו במידה ונפטר. הביטוח עצמו דואג לכך שהמבוטחים ובני משפחתם לא ייאלצו לרדת ברמת החיים שלהם והוא מונע חיפוש אחר פתרונות הכנסה ונטילת הלוואות כבדות במקרה והמבוטח לא יכול לדאוג להכנסה בכוחות עצמו.

מול מי כדאי לבצע ביטוח חיים?

ביטוח חיים אמור להבטיח למבוטח או לבני משפחתו עתיד כלכלי טוב במקרה של פגיעה פיזית אשר תשפיע על יכולתו להתפרנס ובמקרה של מוות להבטיח כי בני המשפחה לא יתמוטטו מבחינה כלכלית. בשל ההשפעה שיכולה להיות לו חשוב לבצע אותו במקום הטוב ביותר ולעשות זאת תוך התחשבות בקריטריונים הבאים:

• התאמה אישית- חשוב מאד למצוא סוכן ביטוח אשר מתאים את הפוליסה באופן אישי לכל מבוטח ולא נותן ביטוח זהה לכולם. על הסוכן לשאול את המבוטח שאלות אישיות כמו למשל במה הוא עוסק, מה מידת הסיכון בעבודה, בפני מה ירצה לבטח את עצמו ולהציב מולו את כל האפשרויות העומדות לפניו.

• בדיקת האותיות הקטנות- על סוכן הביטוח להסביר מהי משמעות הביטוח ואת כל פרטיו ובהתאם יש לחתום על ההסכם. חשוב מאד לבדוק כי כל מה שנאמר בעל פה אכן מצוין בכתב וזהו תפקידו של הסוכן להסביר למבוטח את כל הפרטים.

• עלויות- היום אפשר לבצע בקלות השוואת עלויות וצריך לדעת כיצד לעשות את ההשוואה. ביטוחים שונים יכולים להיות בעלי עלות שונה ולכן יש לבדוק ראשית את ההתאמה של הביטוח למבוטח ורק לאחר מכן לקבל הצעה לביטוחים השונים. במקרה של פער מחירים גבוה מאד מומלץ לחזור לבדוק את האותיות הקטנות ומה כל אחד מכסה.

• תנאים לקבלת הכסף- עבור אנשים שנפצעו, נפגעו או חלילה נפטרו (ואז החשיבות לבני המשפחה), ההכנסה של הכסף חשובה מאד. לכן, בבחינת ההצעות השונות יש לבדוק בין היתר גם תוך כמה זמן יעבור הכסף למבוטח או לבני משפחתו.

ביטוח חיים

תגובות

מומלצים