פטין ביראני: "אני פועל בהשקפה אחרת"

פטין: מופתע מסגירת בית הקשיש בעיר..."לפי דעתי ההחלטה לדחות את פתיחת הבית ספר היא החלטה נכונה"..."אין ספק שהתקווה של קבוצת הפועל היא תלויה בנו עכשיו"... פטין, נכנס לכהן כחבר מועצת העיר עם הרבה אופטימיות ומאמין שהוא יכול לעשות הרבה יותר מחברי העירייה האחרים, פטין, מנסה להיות ניטרלי, לא אופוזיציה ולא קואליציה.

03.07.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פטין ביראני: "אני פועל בהשקפה אחרת"

פטין ביראני, חבר עיריית עיר הכרמל  מרשימת "אלמוסתקבל" שנכנס להחליף את חבר העירייה שהתפטר עלמי נאטור וממלא תפקיד יו"ר ועדת התרבות והספורט.

שאלה: מה אתה הולך לעשות בעירייה? תהיה בקואליציה או באופוזיציה?

פטין: "אני נבחרתי מרשימת אלמוסתקבל שהיא רשימה שישבה באופוזיציה, עלמי נאטור הביא אותה לאופוזיציה, אני נכנס באותה רשימה בהשקפה אחרת שאני לא נכנס לקואליציה, אבל אני אעבוד למען מטרות הקהילה בישוב".

שאלה: "איזה שיניים יש לועדת התרבות והספורט, לאור מצב הספורט הירוד בעיר?

פטין: "בסך הכל אני חבר עירייה רק שבועיים, אבל אני יכול לבשר לך שבתוך שבועיים, עם קבלת תיק תרבות וספורט הספקתי להזמין את שר התרבות והספורט ראג'ב מג'אדלה שמגיע לעירייה ב- 18 לחודש. וב- 14 לחודש יש לי פגישה מקדימה איתו על מנת לתאם ולדעת איזה תקציב הוא מביא לנו איתו, השר בין היתר יגיע לחנוך את תיאטרון "אלניקאב" שזה התיאטרון הראשון במגזר הדרוזי".

שאלה: "כחבר עירייה, איך אתה מתייחס לסגירת בית הקשיש?"

פטין: " לצערי הרב אני שומע את זה רק עכשיו, אני לא מודע לזה, אבל אין ספק שאני אעשה את הכל לסייע ביחד עם חבריי בעירייה בשביל למנוע את סגירת בית הקשיש, זה הדבר האחרון שצריך להיסגר".

שאלה: "מה אתה אומר לגבי הפרסום שהיה באתר "the marker" על כך שההסתדרות תובעת לפטר 21 ראשי רשויות שמלינים שכר וברשימת הרשויות נמצאת עיר הכרמל?"

פטין: "אני מופתע מידיעה זו, כעיקרון בישיבת עירייה קודמת, ראש העיר דיבר על פיטורם של כמה ראשי רשויות מקומיות, אבל הוא לא דיבר באופן אישי על פירוק עיר הכרמל".

שאלה: "אתה לא חושב שעשית טעות שנכנסת לעירייה שנמצאת בסערה?"

פטין: "להיפך, להגיד על כל אדם טוב שבא לתרום לישוב שהוא נכנס בסערה, זו טעות חמורה מאוד, כי כל אדם שרוצה להתמודד לחברות במועצת העיר, צריך להבין מראש שהוא הולך למגרש קשה ומלא בעיות והדרישות והציפיות ממנו הן גדולות, לכן לפי דעתי, מי שלא מצפה לדברים האלה אז אסור לו להתמודד בכלל לחברות מועצת העיר, אני רואה שיש לי את היכולת ואת כל הפוטנציאל, אני אדם בעל כשרונות וידע וקשרים ואני רוצה לנצל את כולם למען הישוב, אני לא מעניין אותי לא קואליציה ולא אופוזיציה, לא ראש עיר זה ולא ראש מועצה זה, אני נבחרתי ואני מכבד את כולם, לדעתי כולם ישמחו אם אני אביא דברים לישוב". 

שאלה: "מה הן הציפיות שלך לאור הגרעון החמור שנמצאת בו העירייה?"

פטין: "זה נכון שיש חובות לעירייה, בשביל זה אני בחרתי ועדה מצומצמת שאני רוצה לעבוד בכיוון הזה, אני אומנם אהיה מעורב ואשפיע בהצבעות בכל מיני נושאים אחרים, אבל אני אתמקד בנושאים שלקחתי אותם ואני אגייס כספים בשביל הנושאים שלקחתי אותם ושאנשים ישפטו אותי על התחום שלקחתי אותו".

שאלה: "כאחראי על הספורט, איך אתה מתייחס לזה שהנהלת הפועל הצליחה להחזיר לשורותיה שחקנים ששיחקו מחוץ לדליה קודם?"

פטין: אני שמחתי לשמוע שאותם השחקנים חזרו לקבוצה, אין ספק שהתקווה של קבוצת הפועל היא תלויה בנו עכשיו ובהנהלת הפועל, היום יש חלק גדול מהצעירים ששכח מה זה בכלל הפועל, למרות שההיסטוריה היתה אחרת, אנחנו צריכים להחזיר את האימון בקבוצת הפועל, לתמוך ולתת את כל מה שאפשר, אני יודע שיש כל מיני חיכוכים בין הנהלה, בין נציגים, בין נציגי ציבור, בין עמותות, עכשיו אני רוצה לגבש את כולם ביחד, וזאת לאחר שיחה עם ראש העיר שהגענו להחלטה שכולם יתלכדו וכל אחד שנרגיש שהוא בא לחבל בקבוצה הזו ובליכוד הזה, אנחנו נעיף אותו החוצה".

"יש לנו עוד סוגי ספורט שונים וחשובים ואפילו עלתה הצעה להצמיח קבוצת נוער חדשה, זה עשייה אדירה ואני החלטתי להקים ועדה מייעצת שתשב סביב ועדת חינוך וספורט, הועדה תהיה מורכבת מנציגים מדליה ועוספיה שיש להם עבר אדיר בתחום הספורט ולא רק בענף אחד אלא בכמה ענפים וגם יש להם ידע גם באימון וגם בניהול תקציבי והכל על מנת שיהיה לנו השקפה רחבה בתחום, כי אם לא נעבוד מקצועי אז חבל, בקרוב אנחנו נכנס את כל מי שעוסק בתחום הספורט לכנס אחד גדול, אני מתכוון לעשות סמינר עם מרצים בכירים שיבואו ויסבירו על הנושא הזה ושמחתי לשמוע שיש לי תורם שיכסה את הוצאות האירוע עצמו, על מנת שנתחיל ברגל ימין והשקפה אחרת בתחום הספורט, כי צריך לדעת שהספורט זה לא רק הפועל דאלית אל כרמל".

שאלה: "איך אתה רואה את החינוך בעיר?"

תמונה להמחשהפטין: " אני חבר בועדת החינוך, אין ספק שנושא החינוך לא יכולים למדוד אותו במישור אחד או בכיוון אחד, מצד אחד יש דבר חלש בו ומצד שני יכולים להתגאות על עשייה בתחום שונה שיש, לפי דעתי עיר הכרמל ברגע שהיא קיבלה פרס חינוך, משרד החינוך לא יעשה מעצמו צחוק ולא סתם מעניק פרס חינוך, בפרס החינוך היתה ועדה שמורכבת מאנשי מערכת שבחנו כמה נושאים ועבדו בישובים ובאמת הישוב קיבל כי זה מגיע לו, וזה בזכות כולם, אבל אם רוצים לגעת בבעיות ספיציפיות אז יש הרבה חורים פה ושם שעדיין צריכים טיפוח, לאחרונה אני הזמנתי את שרת החינוך אלי הביתה ואת נציגי ההסתדרות ומנהל אגף חינוך וכל מי שמתעסק בחינוך ונתתי לכולם לדבר ולהפנות אליה דברים  בחופשויות".

שאלה: "מה בעניין בית הספר החדש שהוחלט שהוא לא נפתח?"

פטיו: "לפי דעתי היתה טעות חמורה מאוד אפילו אם היו מחליטים על פתיחת בית הספר, כי לפי התכנות של בית הספר הוא נראה בכלל בניין אחר ממה שאנחנו רואים עכשיו, נראה לי שהבניין הקיים הוא שליש ממה שנמצא ואני לא מבין על מה ממהרים, לפי דעתי צריכים לגמור את כל בניין ביה"ס, לפי דעתי ההחלטה לדחות את פתיחת הבית ספר היא החלטה נכונה, ע"מ שמשרד החינוך ידע שצריך לשים את כל הקופה ואת כל הכסף המיועד לביה"ס, ע"מ שיהיה מושלם, בנוסף אי אפשר תוך 20 יום להחליט איזה תלמידים יהיו שם וזו לא שיטת עבודה".

שאלה: "האם אתה שבע רצון מהמצב הקיים?"

פטין: "שביעות רצון נובעת ממה שאנחנו רואים ולצערי הרב שהאופי שהתרגלו אליו האנשים זה לראות עוד פעם גדרות ואספלט וכבישים וכו... לצערי הרב שהגרעונות שהעירייה נכנסה אליהם מתחילת הקדינציה לראש העיר הנוכחי, עם תוכנית ההבראה והפיטורים, הם מראים רק על כיוון שאין תקציבים וזו בעיה, בטח שראש העיר רוצה לעבוד אבל כשאין תקציבים זו בעיה, אני יכול להעיד על הרבה דברים שנעשו אבל אנחנו לא מזהים אותם, מיליוני ש"ח הושקעו בחינוך ובפעילויות שונות, אבל זה לא מורגש".

"שרת החינוך יולי תמיר הקימה ועדה מייעצת לשרה למגזר הערבי והדרוזי והודיעה רשמית שאני חבר הועדה המצומצמת המייעצת לשרה על כל מה שמתרחש בחינוך הערבי והדרוזי בישראל".

תגובות

14. פרג' לפני 17 שנים
פטין היקר
13. פטין לפני 17 שנים
עלמי לא טעה עלמי לא טעה
12. דלואני לפני 17 שנים
אתה הייתה עם ד"ר רמזי
11. עובר אורח לפני 17 שנים
סחתין...
10. עובר אורח לפני 17 שנים
פטין היכן היית
9. אמיר לפני 17 שנים
סדר עדופיות
8. מעוספיה לפני 17 שנים
פטין דע לך שאתה
7. כאמל חלבי לפני 17 שנים
מזל טוב לידידי פטין
6. smily305 לפני 17 שנים
פטין ביראני בהצלחה בתפקיד
5. עספאני לפני 17 שנים
פטין ביראני
4. זאהר עבדאללה לפני 17 שנים
בהצלחה בתפקיד
3. נסר נסראלדין לפני 17 שנים
דלית אל כרמל
2. אמין חלבי לפני 17 שנים
פטין בהצלחה
1. נאמן לכרמל לפני 17 שנים
פטין איש עשיה

מומלצים