השלכות השינוי בחוק תכנון ובנייה

דובר העמותה להגנה על האדמות והמשכן חליל חלבי מתייחס לשינוי בחוק התכנון והבנייה שממשלת ישראל מכינה ואשר יטיל את האשמה על האזרח הפשוט שבנה ביתו על אדמתו ללא היתר בגין המדיניות של ממשלות ישראל.

23.08.2016 מאת: חליל חלבי
השלכות השינוי בחוק תכנון ובנייה

בימים אלו שוקדת ממשלת ישראל על הכנת שינוי בחוק התכנון והבנייה, וזאת לאור וועדת ארז קמינסק, המשנה ליועץ המשפטי, מטרת החוק לבטל מסקנות צוות ה120 יום, שעמד בראשו מר אמיר כהן הממונה על התקציבים באוצר, אשר הכיר לראשונה באחריות ממשלות ישראל בעבר ובהווה במצוקות הדיור במגזר הערבי והדרוזי, (אנחנו חברי העמותה להגנה על האדמות והמשכן נכחנו בחלק מהישיבות של הוועדה, כך גם הצגנו את הבעיות הקשות במגזר).

מטרת החוק לחזק את הנרטיב הממסדי בהטלת האשמה בקורבן, האזרח הפשוט שבנה ביתו על אדמתו ללא היתר, בגין המדיניות המפלה והפוגעת של ממשלות ישראל, ולהציגו כעבריין מועד שעובר על החוק בזדון וברוח הטיעונים של וועדת קמינסק.

ממשלת ישראל אינה מחדשת דבר, חוק התכנון והבנייה קיים וועדות התכנון הם וועדות מעין משפטיות מתנהלות עפ"י סמכות ודין, ממשלות ישראל שהפקירו את הציבור הלא יהודי בכוונה ומתוך עניין להאשים אותם בריבוי טבעי ובצורך לבית מגורים, כשהם מפקיעים להם קרקעות ויוצרים סיר לחץ חברתי ומצוקה מלאכותית, גרמו במזיד לעבריינות בנייה, והיום מטילים את האשמה על האזרח הפשוט והמסכן.

לאחרונה נשמעים כרגיל קולות מפי נבחרים ומנהיגים בעדה שהעניין סודר ואין הריסות בתים, זאת מבלי לקבל מסמך רשמי או פרוטוקול שמאשר זאת, שוכחים רק שבשנה שחלפה שלמו יוצאי צבא בכפר בית ג'אן לבד קנסות בסך 2800000 אלף ש"ח ואף חלק העדיף כלא, וכל זאת בטענה של עבריינות בנייה.

שוכחים שאנו בונים בתינו על אדמות שירשנו מהורינו ולא על אדמות מדינה.

שוכחים שמשרד הפנים 30 ו 40 שנה לא מתקצב את התכנון בכפרים שלנו, ולא מרחיב שטחי השיפוט, ויודע רק להפקיע לנו אדמות ולמנוע הסדרת הבנייה בכפרים שלנו.

שוכחים שאנחנו בפתח העצמאות ה69 למדינה ומאז הקמתה מבטיחים לנו הבטחות ואין יישום להבטחות אלה, הפער בינינו לישובים היהודיים רק הולך ומתרחב בכל תחומי החיים .

וועדת מר קמינסק למעשה שוללת החלטות וועדת ה120 יום שהוקמה תחת לחץ בינלאומי ומקומי, לאור מצוקת הדיור במגזר הלוא יהודי.

רוב חברי וועדת קמניסיק משפטנים ממשרדי הממשלה השונים ואנשי משטרה, מהם לא נכח מאן דהו מהסקטור הלא יהודי ובטח הדרוזי, מסקנות הוועדה חמורים ביותר ולצערי ממשלת ישראל הכירה בהם ואף הכינה הצעת חוק שעברה בקריאה ראשונה, משמעות החקיקה לכפות מדיניות המשך להפליה ולהתעללות תוך שהיא מתעלמת מהסיבות למצוקות הבנייה והדיור, צר לנו שאף וועדה לא חקרה את הסיבות שהביאו למצוקות דיור, כל הוועדות דנות במצב הקיים ויוצרים לכאורה אשליה של עבריינות אזרחית, כך הקורבן תמיד אשם והעבריין האמתי תמיד זכאי.

אין מקום להבטחות ואין אנו מאמינים לדוברי העדה השונים, מנהיגי העתיד היהודים של מדינת ישראל ילמדו ויכירו את הבעיות של המיעוט הערבי דרך החוקים הדרקוניים והתחקירים והועדות השונות שהוקמו לכך, דברי הוועדות מהווים מסמכים היסטוריים שעיקרם לנקות את המוסר החברתי הפוליטי של ממשלות ישראל מהעושק וההפליה של הנבחרים ומנהיגי המדינה כלפי המיעוט.

וועדות שמקימה הממשלה עיקר יעודה להפריך טענות נגדה ולהוציא אותה נקיית כפיים.  לנו אסור לתת יד בהדבקת אשמות על הציבור הדרוזי והילדים שלנו לעתיד, אנחנו חייבים לעצמנו ולבננו את האמת לאמיתה ולכן חייבים להקים וועדת חקירה עצמאית ובלתי תלויה, אשר תחקור את הסיבות שהביאו אותנו למצבנו זה.

לא יעלה על הדעת שנהיה אזרחים שווים בחובות וערבים בזכויות, במדינת חוק הוועדות משמשים אמצעי השפעה להסברת המדיניות ומפרשנת את החוק בהתאם למדיניות, אצלנו האינטרסים האישיים, הטיפשות, התמימות וההתרפסות מנחים את המנהיגים שלנו, ולמעשה הם מיצגים את הממסד ולא את העדה.

לאור המצב דורשים אנו ממנהיגי העדה ונבחריה הקמת וועדת חקירה עצמאית ובלתי תלויה שתחקור:
הפקעות קרקע בקרב הציבור הדרוזי, מדוע משרד הפנים לדורותיו לא דאג לתקצב את התכנון משך 40 שנה, מדוע שנים לא הרחיבו שטחי השיפוט, מדוע הסדרת הבנייה הינה רק לחלק מהבנייה וזאת רק כשמפקיעים לנו קרקעות, מדוע קרקעות שהופקעו למטרות בטחון אינן מוחזרות לבעליהן החוקיים והם ניתנים במתנה לחברות הפיתוח השונות בישובים היהודים הסמוכים לכפרים שלנו, מדוע רוב הפרויקטים הלאומיים מתוכננים דרך אדמותינו.... מדוע אין שוויון זכויות למרות החובות.

ממשלות ישראל הכירו בכ25 כפרים ערביים לא חוקיים שהוקמו לאחר קום המדינה, (אנו מברכים על כך) אך לא ברור למה לא הקצו ישוב או שטח אחד ליוצאי צבא דרוזיים למרות שלוש החלטות ממשלה בעניין.

בכדי להקים וועדת חקירה עצמאית צריך מאבק ציבורי, עם המנהיגות הקיימת לא נוכל להיות אזרחים ותושבים, אנחנו היום אשמים במדיניות ממשלתית יזומה ועלינו מוטלת האחריות כלפי הדורות הבאים לשנות מצב זה ורק בדרך של חקירה נוכל להגיע לאמת ולאשמים במצבנו, כל עוד שרלטנים ומתרפסים מובילים אותנו, אזי אנחנו לצערי עבריינים.

העמותה להגנה על האדמות

תגובות

2. סלמאן לפני 8 שנים
תהליכים מסוכנים
1. ע חלבי לפני 8 שנים
ספור סבתא הכושי עשה את שלו

מומלצים