הורים לא מרוצים ממערכת החינוך

28.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הורים לא מרוצים ממערכת החינוך

רבים מההורים לא מרוצים ממערכת החינוך אליה יחזרו ילדיהם, כך עולה מהסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמפרסמת את נתוני הסקר החברתי שבדק את עמדת הציבור בכלל וההורים בפרט, כלפי המערכת.

רק 30% מההורים לתלמידי תיכון העידו כי הם מרוצים מתפקוד מערכת החינוך וכ-36% מהציבור חושב שבין כל השירותים הציבוריים בישראל, מערכת החינוך היא הראשונה אותה צריך לשפר.

על פי הסקר שבוצע בקרב בני 20 ומעלה מכל רחבי הארץ: 48% מהציבור חושב שמערכת החינוך אינה מתפקדת טוב. 36% מהציבור חושב שהמערכת מתפקדת טוב ורק 7% העניקו למערכת החינוך ציון "טוב מאוד".

62% מהתלמידים הולכים לשיעורים פרטיים, 24% קיבלו שיעורים פרטיים ביסודי ו-38% קיבלו שיעורים פרטיים בתיכון.

על השאלה איזה מוסד ציבורי צריך לשפר קודם? ענו כ-36% מהנשאלים שבראש ובראשונה צריך לשפר את מערכת החינוך.

שירותי הבריאות הגיעו למקום השני עם 21%, הביטוח הלאומי במקום השלישי עם 11%, ולאחר מכן המשטרה, תחום התחבורה הציבורית בישראל, שירותי הרווחה ובמקום האחרון מערכת בתי המשפט עם 4% בלבד שחושבים כי יש לשפרה.

לגבי עמדת ההורים בישראל, האם הם מאמינים כי בית הספר עונה על צורכי תלמידי התיכון?

 40% מהנשאלים השיבו כי הם מאמינים שבית הספר עונה על צרכי תלמידי התיכון רק במידה מסוימת, אך 43% ענו כי המערכת עונה על צרכיהם במידה רבה ורק 16% ענו כי בית הספר כלל אינו עונה על צרכי התלמידים.

כמו כן נבדק באיזו מסגרת חינוכית ההורים הכי מרוצים ונראה כי ככל שהילדים מתקדמים במערכת החינוך, רמת שביעות הרצון יורדת.

בקרב הורים לילדים בגן טרום חובה, 48% העידו כי הם מרוצים מאוד ובקרב הורי גן החובה 44% העידו כי הם מרוצים מאוד. בקרב הורי תלמידי בית הספר היסודי רק 33% מרוצים מאוד ואצל הורים לתלמידי העל יסודי המספרים שוב יורדים רק 30% מרוצים מאוד.

מה הכי מפריע להורים במערכת החינוך? 60% מהם ענו כי הם לא מרוצים מהמקצועות הנלמדים, 51% רוצים יותר יחס אישי לתלמידים ו-44% סבורים שיש חשיבות גדולה מדי למרדף אחרי ציונים. 62% מההורים אמרו כי הם שוקלים או שקלו לשלוח את הילדים למסגרת אלטרנטיבית.

תגובות

4. הורה לפני 8 שנים
אכן כן ! מערכת חינוך ברמה נמוכה
3. אדהם לפני 8 שנים
יש לשנות את שיטת ההוראה
2. הורה לפני 8 שנים
מאוד חורה לי מצב החינוך בכפר
1. אשראק לפני 8 שנים
מה קורה

מומלצים