דאלית אל כרמל אחד הכפרים המלוכלכים ביותר

שמירה על סביבה זה לא בדאלית אל כרמל, כל עוד נותנים יד חופשית למשליכי האשפה לכל מקום הדבר רק ילך ויחמיר, כשזה קרוב לבתים ובתוך השכונות הציבור חסר האונים זועק. תמונות

19.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דאלית אל כרמל אחד הכפרים המלוכלכים ביותר

לבנות בתים גדולים יפים ומפוארים ולא לדעת לשמור על הסביבה, זה דבר שלא ניתן להסביר אותו ועוד מי גר כאן, אם לא אותה אוכלוסיה מזהמת ומלכלכת כל חלקה טובה.

גם קבלנים צעירים והם נתפסים ברבים, כאשר מגיעים לכניסות לדאלית אל כרמל, מבלי להסתיר את מעשיהם, משליכים את האשפה שלהם מהרכב הנוסע לשטח הציבורי.

עם זאת שנבנה מקום לאיסוף אשפה בכניסה הראשית לכפר, מקום שהיה צריך להיות גן פרחים, האשפה המשיכה וממשיכה להערם בכל פינה מבלי שהדבר יפריע לאיש במועצה המקומית בדאלית אל כרמל.

המפגעים הרבים שלא ניתן לאמוד אותם, ברגע הולכים ומכערים הכל, בעלי קרקעות ובתים צמודים לא יודעים ובעיקר מפחדים לטפל בתופעה כי הם לא רוצים להסתבך עם החוק, במקרה שמפעילים אלימות נגד המזהמים.

טרקטורים ומשאיות עוברים מצד לצד מפנים ומשליכים אשפה לכל עבר, אין להם שום חשש שיתפסו או שיקרה להם דבר מה, כי בפועל כל הכביסה המלוכלכת נשארת בבית והמשרד להגנת הסביבה מאיים, אבל בפועל לא עושה דבר חוץ מהעברת התקציבים.

פרות אוכלות אשפה

מיליונים של ₪ מושקעים בישובים לשמירה על הסביבה נקיה ובעיקר לפינוי האשפה הרטובה והיבשה להטמנות, אבל כנראה שלמישהו יש אנטרס לפנות פחות להטמנה, כדי לשלם עוד משכורת למקורב או לקבלן.

הבעיות רבות והמקום הולך ונהיה כמו מזבלה אחת גדולה והילדים ימשיכו לחטט בזבל שנערם ליד הבית ובמקום גנים ציבוריים נתקלים רק בערימות אשפה.

המועצה שוב מתגוננת ומאשימה את הציבור, אבל את עצמה לא, כל עוד מפירי החוק לא ישלמו מחיר כבד מאוד והאחראים במועצה לא יעמדו למשפטים, לא נוכל לנקות את האשפה הרבה בכפר.

כניסה לשכונה

ביום חמישי 22 בספטמבר 2016 יצוין יום הניקיון הבינלאומי

מתוך נתוני סקר שערכה קק"ל קיימת ירידה בקרב עמדות בני הנוער בנוגע לחשיבות ניקיון אתרי הטבע ביחס למבוגרים.

מהסקר עולה כי 86% מהמבוגרים ו-88% מבני הנוער ביקרו השנה בפארקים וביערות. רוב המבקרים נוהגים לאסוף את האשפה ולזרוק אותם בפחים באתרים עצמם (68% בקרב מבוגרים ו-76% בקרב בני הנוער) או לקחת עמם את האשפה לפחים מחוץ לאתרים (13% בקרב מבוגרים, 7% בקרב בני נוער).

סמוך לתחנת הסעה

עוד עולה מהסקר כי רק כמחצית מהנשאלים (50% בקרב מבוגרים -49% מבני הנוער) חוששים מפגיעה בבעלי חיים באתרים אם האשפה לא תפונה. אחוז גבוה מהנשאלים חושש גם מתופעות לוואי של זוהמה, לכלוך והעדר אסתטיקה כהשפעה שלילית לאי איסוף האשפה (46% מהמבוגרים ו-37% מבני הנוער)

עם זאת, קיימת ירידה בקרב עמדות בני הנוער בנוגע לחשיבות ניקיון אתרי הטבע ביחס למבוגרים. כך, בעוד ש-91% מהמבוגרים טענו כי מאד חשוב לשמור על הניקיון, רק 68% מהצעירים עשו כן.

יתרת המבוגרים חשבו כי הדבר "די חשוב" (9%) לעומת 31% מבני הנוער. 4% מבני הנוער השיבו "לא כל כך חשוב" (2%) או "לא יודע (2%).

תגובות

14. مجد وهبه לפני 8 שנים
الحل بسيط
13. نصرالدين לפני 8 שנים
الداليه
12. תושב לפני 8 שנים
לא נכון
11. רביע חסון לפני 8 שנים
נקיון
10. 23 לפני 8 שנים
24
9. מעוצה לפני 8 שנים
למה יש מעוצה
8. محلل سياسة البلاد לפני 8 שנים
الصبر والسلاوان
7. אזרח מתביש לפני 8 שנים
والله عيب
6. דאהש נסראלדין לפני 8 שנים
אל פורטל הכרמל
5. אזרח מדאליה לפני 8 שנים
מועצה
4. קובי יפעת לפני 8 שנים
יכול להיות טוב אם נשמור על הנקיון והטבע.
3. عيون من الداخل تعالوا ننادي ا לפני 8 שנים
وماذا تتوقع
2. תושב לפני 8 שנים
תמונות מדאיגות
1. מדליה לפני 8 שנים
כואב ומגעיל

מומלצים