תנשמת לבנה עוף דורס לילי במחלקת ניתוחי לב ברמב"ם

תנשמת לבנה במקום יונה ברמב"ם, צוות המחלקה החליט לקרוא לתנשמת בשם אקמו מכשיר המסוגל לתמוך בתפקודי הלב והריאות לפרק זמן של כמה ימים, לסרטון

25.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תנשמת לבנה עוף דורס לילי במחלקת ניתוחי לב ברמב"ם

הקריה הרפואית רמב"ם מוקפת בנופי טבע, מהיפים בארץ. בחזית הר הכרמל הירוק ובחלקה האחורי ים התיכון התכול. אך למרות כל היופי שנשקף מחלונות בית החולים, דווקא אורחת מפתיעה שהגיעה לאחרונה לרמב"ם הביאה אתה תחושה של "נשיונל גיאוגרפיק".

מחוץ לחלונות הקומה השישית בבניין האשפוז הראשי בביה"ח, היא מקום משכנה של מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם, נצפתה לאחרונה תנשמת לבנה, זן של עוף דורס לילי הנפוץ בעיקר באזורים חקלאיים. התנשמת הלבנה חיה לרוב בקרבת בני אדם, אך נוטה לחפש מקומות מסתור שקטים וחשוכים, שכן היא רגישה לרעשים בסביבתה.

צוות המחלקה שהחל לעקוב אחרי המראה הבלתי רגיל ברמב"ם, הבחין בתנשמת במשך מספר ימים בהם חזרה שוב ושוב אל אותו המקום, שם היא נחה במהלך שעות היום. אולי בגלל צורת הלב של מרכז פרצופה של התנשמת חלק זה נקרא פרצוף שמע, בגלל סידור הנוצות המסייעות לתנשמת לשמוע טוב יותר, החליט צוות המחלקה לקרוא לתנשמת בשם "אקמו", מכשיר המסוגל לתמוך בתפקודי הלב והריאות לפרק זמן של כמה ימים.

תנשמת לבנה

בינתיים העתיקה האורחת המרהיבה את מיקומה אל קומה נמוכה יותר בבניין האשפוז, כשהיא נצפית מעת לעת במקומות שונים בבית החולים.

סרטון של תנשמת לבנה ברמב"ם

{YouTubeVideo id=Uuvbz62hUSk}

תגובות

מומלצים