מרפאה ראשונה מסוגה לחולי ALS

מחלת ALS הינה מחלת ניוון שרירים, פרוגרסיבית, הגורמת לפגיעה משמעותית באיכות החיים של החולים ומשפחותיהם ואשר דורשת התייחסות רב מערכתית ומקצועית. 

30.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרפאה ראשונה מסוגה לחולי ALS

במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית מטופלים כ-40 עד 50 חולים, בשלבים שונים של המחלה, מכלל כ- 600 החולים בארץ.

מזה מספר שנים היחידה להמשך טיפול פועלת באופן יזום ליצירת קשר עם המטופל ובני משפחתו ומתן ליווי, תמיכה וטיפול רב מקצועי בהתאם לשלבי המחלה.

השירות הניתן על ידי היחידה להמשך טיפול מסייע למטופל למשפחתו לקבל את מיטב הטיפול במסגרת הביתית ובכך מססיע לשמור על איכות חיים אופטימאלית.

מנהל היחידה להמשך טיפול, הגה רעיון חדשני להקמת מרפאה יעודית לקבוצת חולים זו. יחודה של המרפאה ביצירת מערך משולב בי"ח קהילה במרפאה אחת, המלווה את המטופל לכל אורך המחלה. החל משלביה המוקדמים וכלה בשלבים בהם המטופל מרותק לביתו.

מערך המרפאה המשולב צוותי בי"ח וקהילה מבטיח רצף טיפולי באיכות גבוהה בכל התחומים המקצועיים.

הרעיון הייחודי התממש, בברכתה של פרופ' מ"ק חן שפירא מנהלת המרחב, עם הפעלתה של מרפאה מרחבית הממוקמת בבית חולים כרמל, בראשות ד"ר יוסרי זועבי וכולל צוות רב מקצועי מטעם בית החולים (מרפאת ריאות, מרפאה גסטרואנטרולוגית, סיעוד, פיזיוטרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, דיאטנית ומנהלת אדמיניסרטיבית וצוות מטעם היחידה בראשות ד"ר אקסלרוד סיון ועו"ס. מתכונת מיוחדת זו, שלא ידועה כמותה בארץ, מעניקה לחולים המורכבים האלה מענה טיפולי רחב היקף ולאורך כל שלבי המחלה.

"אנו מאמינים שהחולים ובני משפחותיהם, אשר מתמודדים עם מחלה כה קשה ומורכבת, זכאים לקבל תמיכה מיטבית ולשם כך הוקמה המרפאה  המשולבת" מסבירים בכללית.

ד"ר סיון אקסלרוד, עוס רחל אופנהיים, וד"ר חנא ליו

בתמונה: מימין לשמאל ד"ר סיון אקסלרוד, עוס רחל אופנהיים, וד"ר חנא ליו

תגובות

מומלצים