שולחים ילדים להסתכן למען פרוטות

תופעת הילדים שעומדים בצמתים ובכבישים עמוסים בכניסות לכפרים ובתוך הכפרים לא חוקית ומסוכנת ,הילדים מנוצלים, היכן מחלקות הרווחה ורשויות האכיפה?.

14.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שולחים ילדים להסתכן למען פרוטות

ילדים מועסקים בחלוקת עלונים בצמתים תמורת כסף קטן בלבד, הם עלולים להיפגע מהעוברים והשבים, נושמים אוויר לא נקי, ומסכנים את עצמם בדרכים, בנוסף לתנאי מזג האוויר.

העסקת ילדים בחלוקת עלונים אסורה לפי חוק ואותו עסק שנתפס מעסיק ילדים עלול לעמוד לדין ולהיות מורשע.

בזה שעסקים שולחים את הילדים לכבישים העמוסים, זה מוגדר בחוק ניצול, כמו ששולחים ילדים לחלק עלונים אז יהיה ניתן לשלוח ילדים לכל עבודה אחרת.

חוסר האכיפה ואי התערבות מחלקות הרווחה, מראה על חולשה ופחד להתעסק עם אותם עסקים שמעסיקים ילדים ומנצלים אותם, לא פעם השמיעו ברווחה טענות שההורים אשמים, הטענה הזו לא נכונה והיה על מחלקת הרווחה לפעול נגד אותם בעלי עסקים כדי למגר את התופעה של העסקת ילדים ברחובות.

מעולם לא הוגשה תלונה במשטרה נגד התופעה ע"י גורם רשמי כלשהו והמשטרה לא אוכפת את הרחקת הילדים מהצמתים והכניסות לכפרים.

העסקת ילדים תמורת 5 ש"ח עד 10 ₪ לשעה, אותם עסקים נהנים מההפקר במועצות שלא מפקחות ומונעות את התופעה, ניידת המשטרה עוברת ליד אותם ילדים והשוטרים לוקחים את עלוני הפרסום מידי הילדים.

כל מי שמגיע לכפרים בכרמל עוספיה ודליה לא יכול לא לראות את הילדים עומדים בשמש, מסכנים את עצמם בשביל להרוויח 40 עד 50 ש"ח ליום עבודה שנמשך הרבה שעות.

יש לציין שאתם הנהגים שאוספים את העלונים מאותם ילדים מחזקים את המשך התופעה והמשך עמידת ילדים בצמתים, שככל שמחלקים יותר עלונים, הם מקבלים חבילה חדשה, החלוקה תמשך כל עוד אתם משתפים פעולה.

ילד שנשאל ע"י מערכת פורטל הכרמל אמר לנו: "אני מועסק ע"י עסק שמשווק סחורה לתושבים, אני מקבל חבילת עלונים של 300 דפים, אני מנסה לחלק לכל רכב את העלונים אפילו בכוח, העיקר שייקחו כי אני רוצה לקבל עוד חבילה ושהעסק ימשיך להעסיק אותי אחרת הוא יקח ילד אחר".

האם הילד שותה, אוכל, מתפנה לשירותים, באיזה מצב הוא חוזר הביתה, ומה הוא מרגיש, איך מתייחסים אליו הנהגים, מה הוא לומד מהרחוב, איך בעל העסק מתייחס אליו?, שאלות רבות שהילדים עונים בכנות ומבלי לשקר ומה שאנחנו שומעים מהילדים משאיר כאב בלב ודמעות בעיניים.

לנהגים ולאחראים בכפרים ובמיוחד במחלקות הרווחה, לצאת ולעצור את התופעה שפוגעת בילדים ובני הנוער, כך לא בונים חברה טובה.

ככר דמון

תגובות

2. רביע לפני 8 שנים
ההורים אשמים
1. אזרח לפני 8 שנים
להחרים את העלונים

מומלצים