כתב אישום נגד בני זוג מסחנין שהצטרפו לדאע"ש

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד בני הזוג ויסאם וסברין זבידאת מסחנין בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ

20.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתב אישום נגד בני זוג מסחנין שהצטרפו לדאע"ש

תופעת הצטרפות ערבים ישראלים לארגון דאעש ממשיכה והמספרים רק גודלים.

חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרוריסטי ואימונים צבאיים אסורים .

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד שגב אדלר עולה כי החל משנת 2015, גילו בני הזוג  עניין הולך וגובר בארגון דאע"ש ופעילותו והחלו לעקוב אחר פעילות הארגון באמצעות הרשתות החברתיות באינטרנט , ופיתחו הזדהות אידיאולוגית עם הארגון והחליטו בני הזוג להצטרף לדאע"ש ולחיות תחת חוקי ה"שריעה".

ולצורך כך יצרו קשר עם פעיל בארגון דרך הרשתות החברתיות  על מנת להצטרף ביחד עם ילדיהם, לארגון.

וביום  16/6/15 נסעו בני הזוג  עם שלושת ילדיהם ועם בני משפחתה של סברין  לחופשה משפחתית ברומניה, לרגל סיום לימודי הרפואה של אחיה, ותוך כדי החופשה, יצאו בני הזוג עם ילדיהם מרומניה לתורכיה על מנת להגיע לסוריה, והשאירו ברומניה את מכשירי הטלפון הסלולריים שלהם, על מנת למנוע אפשרות להתחקות אחריהם וכן נמנעו מלספר לבני משפחתם אודות החלטתם להצטרף לדאע"ש.

לאחר שהגיעו לתורכיה,  חצו את גבול תורכיה-סוריה, ונכנסו לסוריה, ושם  הצטרפו  לכוחות ארגון דאע"ש ומסרו לידי  אנשי הארגון את דרכוניהם הישראליים. בהמשך, אנשי דאע"ש הובילו את המשפחה  לעיר מוסול בעיראק.

בהגיעם למוסול, הצטרף ויסאם  למחנה של לימודי דת ואידאולוגיה, השייך לארגון  , ואף נשבע שבועת אמונים לדאע"ש.  במהלך כל התקופה בה נטל ויסאם חלק באימונים דתיים וצבאיים ואף לחם במסגרת ארגון דאע"ש, כמו כן וסברין  התגוררה עם ילדיה בבית במוסול, וקיבלה את דמי מחייתה מאנשי ארגון דאע"ש. ועבדה בבית החולים במוסול כמפעילת מצלמות אבטחה.

עוד עולה כי לאחר פציעתו של ויסאם  בתחילת שנת 2016, הוא שב להתגורר במוסול יחד עם אשתו וילדיהם. ובמהלך חודש יולי 2016,  החליטו בני הזוג  לחזור לישראל יחד עם ילדיהם דרך סוריה ותורכיה, זאת לאור המצב הביטחוני שהתערער במוסול בשל ההפצצות   וכן בשל היעדר חינוך סדיר לילדיהם.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי יחד עם ימ"ר צפון – משטרת ישראל

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרים של בני הזוג עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם

דאעש

תגובות

מומלצים