הסוד של חמזה

כיום בבעלותו עסק מצליח שפעיל כבר מעל 30 שנים. כדי להבין את סוד ההצלחה שלו, נפגשנו אתו לראיון פנים אל פנים וגילינו שלא תמיד זה היה כך.

08.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסוד של חמזה

מאחר ובתחילת הדרך לא היה לו כיוון מוגדר בחיים, הלך חמזה סלאמה בעקבות אחיו והחליט ללמוד שמאות רכב ומשם הכל היסטוריה. אז איך מטפסים מעלה בצורה הנכונה? יכול להיות שגילינו את הסוד.

כל סיפור חיים הוא מיוחד ויחיד במינו אבל אין ספק שסיפור חיים של אדם שהצליח לנסוק למעלה ולהצליח בכוחות עצמו על ידי עבודה קשה והתמדה ובעזרת מעט עזרה מבני משפחה הוא ללא ספק סיפור מעורר השראה ומעצים.

זהו סיפורו של חמזה סלאמה מירכא (56), נשוי עם שני ילדים אשר הצליח לבנות עסק מצליח בשתי ידיים ולו רק כיוון שהלך בעקבות הלב, האהבה והחלומות שלו.

כמו סיפור מהאגדות

חמזה סלאמה הוא שמאי רכב בצפון . לאלו שמכירים אותו כיום היה קשה להאמין כי התחיל את דרכו מלמטה, כאשר לא היה לו מספיק כסף ללכת בדרך שלו ולהגשים את החלום על פתיחת משרד גדול. אבל בעזרת נחישות ועם התמיכה הכה נחוצה מצדה של אשתו, הצליח להקים עסק עצמאי אשר פועל כבר מעל 30 שנים, מעסיק עובדים או ליתר דיוק, עובדות ומשתף פעולה עם איש מקצוע נוסף. אכן הכי מעורר השראה שיכול להיות, ממש כמו סיפור אגדה.

ספר לנו על התהליך אשר בסופו הפכת לשמאי רכב בצפון?

"סיימתי צבא וממש התלבטתי מה ללמוד. באותה תקופה לא היה לי ממש כיוון בחיים ולא ידעתי מה עלי לעשות. לאחר לבטים רבים החלטתי ללמוד שמאות רכב ולו רק בגלל שאח שלי היה סוכן ביטוח. במקביל, כדי לכלכל את עצמי עבדתי בשירות בתי הסוהר ובמקביל ניצלתי את ההזדמנות גם לעשות סטאז' ולהתמקצע בתפקיד".

מתי החלטת להקים עסק משלך?

"אחרי שסיימתי עם הלימודים התחלתי לעבוד כשכיר בחברה כי חשבתי שאין חכם כבעל ניסיון והיה לי חשוב לקבל את כל הניסיון שאפשר על מנת לפתוח עסק משלי. עם הזמן כשהבנתי שהגיע הרגע הנכון לצאת לדרך החלטתי ללכת על כל הקופה ולפתוח עסק עצמאי. תחילת הדרך לא הייתה פשוטה, לא היה לי כסף אפילו לפתוח משרד ועבדתי מהבית אבל עם השנים העסק התחיל לגדול ולהתפתח, צברתי מוניטין וכיום הוא פועל כבר מעל 30 שנים בכפר יאסיף".

אז מה בעצם מוביל להצלחה

כמובן שמאחורי כל איש מצליח - ישנו סוד. חמזה שמח לשתף אותנו בשלו: "סוד ההצלחה שלי הוא אף פעם לא לוותר לעצמך, גם כשהמצב לא קל. צריך להיות ממוקד ולא לפחד לנסות ולהעז. אני התחלתי את הדרך ללא מספיק כסף לפתוח משרד ובכל זאת לא אמרתי די. באותה תקופה עבדתי מהבית וכל שהיה לי הוא כרטיס ביקור עם מספר טלפון. הייתי הולך לסוכני ביטוח מדלת לדלת ומציע את שירותי, עד שלאט לאט התחלתי להביא לקוחות והעסק גדל והתקדם. בסוף המאמץ השתלם והוביל לתוצאות".

מסתבר, פעם נוספת, שסוד ההצלחה בעצם גלוי לכל

לעיתים, קל לנו לשכוח את הדברים הבסיסיים ביותר ואם הזדקקנו לריענון, חמזה עזר לנו להיזכר כי באמצעות אמונה עצמית וכח רצון אפשר לפרוץ גבולות וליצור את העולם שלנו בכוחות עצמנו. עושה חשק להתחיל משהו חדש? ספרו לנו בתגובות איזה עסק אתם חולמים להקים ואולי תמצאו שותפים לחלום!

חמזה סלאמה

תגובות

מומלצים