חיילי האו"ם שברחו מסוריה חוזרים לצד הסורי

כוחות ההשגחה על איזור הפסקת האש בגולן מוחזרים לצד הסורי שנתיים אחרי שנטשו את המוצבים שבקרבת הגבול בעקבות מתקפה של המורדים, היום בהסכמה שקטה של הרוסים המצב השתנה.

16.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חיילי האו"ם שברחו מסוריה חוזרים לצד הסורי

לאחר שבספטמבר 2014 נטשו את המוצבים שבקרבת הגבול בעקבות מתקפה של המורדים על מוצבי האו"ם, 170 חיילים וקצינים של האו"ם חוזרים לבסיס פואר הגדול מבין בסיסיהם והוא מהווה כבסיס מרכזי, הבסיס נמצא כ 13 ק"מ בעומק הסורי.

ככל הנראה הושגה הסכמה עם כוחות המורדים בסוריה שלא להתעסק עם חיילי האום מכוח אונדו"ף, שמשגיחים על הגבול הסורי ישראלי, כדי למנוע את הזליגה של ירי לתוך שטח ישראל, צעד כזה מרחיק את המלחמה מגבול ישראל.

כל הצעד הזה של החזרת החיילים של האו"ם לעומק השטח הסורי, ככל הנראה בא בעקבות הסכמה עם הרוסים והאמריקאים, בסוריה פועלים הרוסים, בעירק פועלים האמריקאים וכך בעצם ישראל מוגנת ושומרת על מצב בטוח בגבולות.

כל זה מתרחש בזמן שהרוסים פותחים במתקפה על חלב וכולם עסוקים במלחמה בלב סוריה.

חיילי האו"ם לא היו חוזרים לשטח הסורי אם לא היו מקבלים הבטחות שלא יאונה להם רע.

גבול ישראל סוריה

יש לציין כי עד לפני שלוש וחצי שנים, היו לאורך הגבול עם סוריה ארבע דיביזיות מובחרות של צבא סוריה, כשמלחמת האזרחים התגברה, אסד העתיק את הדיביזיות האלו מהגבול לאזורים אחרים, במקומם תפסו את העניינים חיילי האו"ם וצבא המורדים שהצליח לכבוש את עמדות הצבא הסורי בגבול, כולל את מעבר קוניטרה.

חיילי האו"ם שהיו באזור הזה של הגבול עברו לישראל לפני כשנתיים וכוח האדם ששמר על השקט למשך 41 שנים, הפך ללא רלוונטי וחדל מלהתקיים.

היום בהסכמה שקטה של הרוסים המצב השתנה והחיילים מוחזרים לעומק השטח הסורי, הם יבצעו כמה שיותר משימות, ככל שהמצב הביטחוני יאפשר זאת.

משקיף של האום בגבול

תגובות

מומלצים