כיצד ברוקר יכול לסייע למשקיע הפוטנציאלי?

ברוקר יכול לסייע למשקיע הפוטנציאלי באמצעות הפעלת קשרים והרחבה משמעותית של בסיס הקונים. משתלם להיעזר בו בשווקים קטנים ויש לו גם יתרונות עבור משקיעים שמעוניינים בתיק סולידי.

23.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד ברוקר יכול לסייע למשקיע הפוטנציאלי?

גוף שמארגן עסקאות בין קונים ומוכרים בשוק ההון נקרא בעגה המקצועית ברוקר והוא יכול לסייע לכל משקיע פוטנציאלי. האינטרס של הגוף הוא להוציא את העסקה לפועל בתמורה לעמלה, אך יש מקרים שבהם אותו גוף פועל גם כקונה או כמוכר וכך נהפך לצד עיקרי בעסקה. בכל מקרה, אחריותו העיקרית של הגוף המקצועי היא להפגיש בין קונים ומוכרים ולסייע להפקת העסקה.

יש כמה מאפיינים שניתן להצביע עליהם בקרב גופים שמארגנים עסקאות בין קונים ומוכרים בשוק ההון. קודם כל, ניהול תיק ההשקעות מתבצע בצורה זהירה ואחראית תוך קביעת יעדים לטווח ארוך. הניהול האישי והמקצועי רלוונטי לכל המוצרים הפיננסיים שמרכיבים את תיק השקעות, אך הליווי והדיווח מועברים למשקיע באופן סדיר. בנוסף, כל תיק השקעות נקבע בהתאמה אישית ללקוח הפוטנציאלי ולרמת הסיכון שבה הוא מעוניין.

היתרונות של ברוקר בשוק ההון

מבחינת המשקיע, יש הרבה יתרונות למעורבות של גוף מקצועי. ראשית, הוא בעל ידע ספציפי בשוק ויש לו קשרים שהוא יכול להפעיל לטובת הלקוח. תחום ההתמחות של גוף מקצועי תמיד יהיה רחב ואמין יותר בהשוואה למשקיע פוטנציאלי. מהבחינה הזו אין הבדל בין משקיע עם או בלי ניסיון, כי לרוב הוא מתפרנס מתחומים אחרים שהם לא בהכרח השקעות בשוק ההון.

שנית, לגוף שמארגן עסקאות בין קונים ומוכרים יש את ארגז כלים מגוון ומשאבים שמאפשרים לו להגיע לבסיס הקונים הרחב ביותר. במסגרת השירות, אותו גוף מבצע סינון גס ועדין של קהל הקונים הפוטנציאליים. מטרת הגוף המארגן היא להשיג תשואה שתתמוך ברכישה הפוטנציאלית ותבטיח את שביעות הרצון של הצדדים המעורבים. מנגד, מוכרים עצמאיים אף פעם לא יהיו בעלי אותה גישה לקהל לקוחות כמו גוף מקצועי ומיומן.

המשקיע הפוטנציאלי בוחן מטבע הדברים את השורה התחתונה ואת הרווח. במונחים של עלות מול תועלת, משתלם לו לפנות לברוקר כי הוא עשוי להיות זול יותר בשווקים קטנים, עם חשבונות קטנים או עם מגוון מוגבל של מוצרים. במילים אחרות, ברוקר הוא מוסד פיננסי שמסייע החל מהשלבים הראשונים של הגדרת אפיק ההשקעה ועד המימוש בפועל.

האם יש צורך בברוקר במסגרת השקעות סולידיות?

ברוקר גובה כאמור עמלה ולכן אין סיבה לוותר על שירותיו גם במסגרת השקעות סולידיות ללא סיכון. המשקיע הפוטנציאלי צריך לדעת שהתיק מורכב מהשקעה ביותר ממוצר אחד, ובאמצעות חלוקה למספר אפיקים ניתן להקטין את החשיפה והסיכון.

יש צורך בברוקר כדי לבחור בצורה נכונה את תיק ההשקעות ולהניב רווחים. כמו כן, הברוקר משפר את יציבות התיק ועומד לרשות המשקיע לביצוע התאמות ושינויים.

ברוקר

תגובות

מומלצים