אימון גדודי ראשון של גדוד חרב מאז הפירוק

25.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אימון גדודי ראשון של גדוד חרב מאז הפירוק

אימון גדודי ראשון של גדוד חרב שפורק בספטמבר 2015, הגדוד הדרוזי "גדוד חרב" חזר לפעילותו בצה''ל, אך הפעם במילואים:

טקס הסיום סיכם את התרגיל שהתרחש לאורך השבוע האחרון בגזרת הגליל, בטקס נכחו מח״ט 300, סמח״ט 300, ראש מנהל אוכלוסין, וראש מועצת אבו סנאן שיח' נוהאד מישלב, שאירחה את הגדוד במהלך הטקס.

בתרגיל השתתפו לוחמי המילואים של גדוד חרב, אשר נסגר לפני שנה על מנת לשלב את הלוחמים הדרוזים בכלל הצבא.

הלוחמים תרגלו לחימה במתווה צפוני, והגנה על היישובים הסמוכים לגבול לבנון, מכל מצב אשר איתו יאלצו הכוחות להתמוד בשעת חירום.

בטקס המסכם מגד 299, סא״ל עבדאללה פארס אמר:"גדוד 299 הוא גדוד ייחודי ובו שילוב בין מגדרי בכור ההיתוך הזה משתקפת ברית מופלאה בין העדה הדרוזית למדינת ישראל".

"הגדוד ביצע בשבועות האחרונים אימון אינטנסיבי המכשיר אותנו להתמודדות עם כל משימה, אנו, מפקדי וחיילי הגדוד מתחייבים לעשות כל שביכולתנו כדי להוכיח בשעת מבחן כי מדובר בגדוד איתן ובלתי מנוצח".

דברנו עם המפקדים שהובילו את הלוחמים בשטח סרן אורן אלבז ורס"ר כארם אבו פארס על השילוב שיש בגדוד, חשוב לציין שכל הלוחמים שמשרתים בגדוד 8135 הם תושבי ישובי הצפון.

אימון הגדוד

סרן במילואים אורן אלבז בגדוד 8135 : "מחזירים את המורשת של גדוד חרב, גדוד 8135 היה ניזון מלוחמי גדוד חרב שהשתחררו מהסדיר, לאחר שגדוד חרב נסגר, אימצנו את המורשת של הגדוד, שלחם הרבה שנים בגבול הצפון. גדוד 8135 עוסק בלחימה בגזרה המערבית בלבנון".

"אנחנו בשבוע אימונים של 5 ימים שמתרגלים לוחמה בשטח סבוך, שמדמה את השטח הלבנוני, שמורות טבע ומרחבים סגורים, חיילי המילואים שהגיעו מגדוד 299,  באו מהכפרים שרובם מתגוגגים בצפון".

"התחלנו את זה בצורה כיתתית מחלקתית, ביצענו תרגילים פלוגתיים ואחר כך תרגיל גדודי, למדנו טכניקות חדשות, חלק מהטכניקות הכרנו ותרגלנו מחדש, ברמת הגדוד אנחנו מפעילים את הלוחמה שלנו, ברמת חטיבה זה קשור לסיוע של זרועות, כמו זרוע חיל האוויר, או התותחנים, דברים שקורים בכל תמרון יבשתי".

"יש לנו גדוד שמתקיימת בו מורשת קרב של גדוד 299 ממלחמת לבנון השנייה, ההנצחה של הנופלים של הגדוד 299 במשך השנים, גם בוחרים מצטיינים של הגדוד".

רס"ר כארם אבו פארס מעוספיה, שעושה מילואים מזה 13 שנה: "כל גדוד לוחם כמו 299 צריך פעם בתקופה להכשיר את הלוחמים, זה נתפס אצל החיילים בתור גיבוש ושבירת שגרה, מה שמייחד את הגדוד ש50% מהחיילים חייבים להיות יהודים ועוד 50 אחוז דרוזים".

"החיילים הדרוזים שבאים למילואים, כל אחד עם העבודה שלו והסידורים שלו, לגיבוש ולשמור על האזור ולראות אחד את השני".

גדוד חרב היה הגדוד אשר התמחה בלחימה בגזרת הצפון בדגש על גבול לבנון. למפקדי וחיילי הגדוד ידע נרחב בלחימה בגדוד. כשנה לאחר פירוק גדוד 299 הידוע בשמו מתקיים האימון המלא הראשון של גדוד המילואים המורכב מיוצאי גדוד חרב.

אורן אלבז וכארם אבו פארס

האימון נועד לשמור על כשירות מלאה ומבצעיות על מנת להבטיח כי הלוחמים יהיו ערוכים ומוכנים ללחימה בחזית הצפון ויובילו את הגדוד להישגים בלחימה כפי שעשו זאת בעבר.

התרגיל התמקד בלחימה בשטח פתוח וסבוך בתוואי המדמה את תוואי לבנון, הגדוד תרגל את המטרה המבצעית, הגנה על גבול הצפון ומוכנות לכיבוש שטחים מצפון לגבול לבנון.

יש לציין כי לוחמי גדוד חרב השתתפו בכל מלחמות ישראל, לבני העדה הוענקו 106 צל"שים ועיטורים מתוכם 35 בצה''ל והשאר בזרועות הביטחון השונות.

במלחמת לבנון השנייה הוענקו 8 צל"שים ללוחמי העדה, הוענק צל"ש אחד יחידתי מטעם אלוף פצ"ן עבור גדוד חרב.

תגובות

1. דילאויי לפני 7 שנים
לבדוק לעומק את הסוגיה הזו

מומלצים