מדוע ראייק סרחאן הסתיר את צו ההריסה מהציבור?

הלכנו לאמת את דבריו של ראייק סרחאן באסיפה בעוספיה ונדהמנו לגלות שכל מה שאמר, זה לא בדיוק מה שהתחייב בבית המשפט, המשפחה הסתירה ולא שיתפה את הציבור בצו ההריסה.

26.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מדוע ראייק סרחאן הסתיר את צו ההריסה מהציבור?

הסיפור הזה של הריסת הבית בחורפיש מריח לא טוב והיה ניתן למנוע את המצב הזה אם אדון ראייק סרחאן היה מיידע את הציבור במתרחש בתוך כותלי בית משפט השלום בעכו בתיק מספר : 509408/16

לאחר ששמענו את הדברים של ראייק בכנס בעוספיה וההאשמות שלו נגד ראשי המועצות ושיח' טריף, רצינו לדעת מה פשר הדברים שאמר.

חשוב לציין שפרסמנו בחודשים האחרונים מספר כתבות על שינוי בחוק הבניה שהגיש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה קמנסקי והממשלה אישרה את הגברת האכיפה בעניין.

כבוד השופט זיאד סאלח בבית משפט השלום בעכו, הרשיע את בעלת הנכס אשתו של ראייק סרחאן והורה על צו הריסה למבנה שנבנה ללא היתר בשטח גלילי באזור חורפיש, לטענת הנתבעים שהבניין הזה הוא דיר לבקר ולא למגורים.

הנתבעת הגישה בקשה לביטול צו הריסה, המדינה התנגדה, הדיון היה בתאריך 30-8-2016 באותו מועד הצו אושר.

מבחינה חוקית למדינה יש 30 יום לבצע את הצו ואם לא הצו הופך לפג תוקף. הנתבעת לא מערערת על הצו ולא מודיעה לאף אחד על ההחלטה למתן צו הריסה.

בתאריך 26-9-2016 הצו עוד לא מבוצע, המדינה מזדרזת ומבקשת מבית המשפט ארכה של 60 יום.

הנתבע באמצעות עורך דינו מסכים לארכה של 60 ימים ולא מודיע לאף אחד ובמסמך כתוב של משטרת ישראל כתוב ש"אנו נערכים לבצע את הצו רק רוצים ארכה שכולם מסכימים לה".

בית המשפט נענה בחיוב ונתן ארכה של 60 יום נוספים בהסכמה של כל הצדדים כולל משפחת סרחאן.

אדם שיש לו צו הריסה לבית ונשארו לו עוד 4 ימים בלבד, לא נערך ומציב שמירה על המבנה, לא מודיע לאיש מבני כפרו והאחראים בכפר, זה קצת מוזר.

עוד חשוב לציין שסרחאן בבית המשפט מצטט את דברי שיח' מוופק טריף שהנתבעת התחייבה בפני כב' ראש העדה שיח' טריף לאחר שהשיח הודיע שהגיעו להסתדר עם הרשויות ביחס לכל הכפרים הדרוזים להקפיא בנייה לא חוקית כחלק מהסדר מתגבש.

סרחאן בדברים שאמר בכינוס בעוספי, היו הרבה דברי הבל, אמירות לא מדויקות ובעיקר המטרה הייתה לזרות חול בעיני תושבי עוספיה, היום בעוספיה על אותם מבנים שהוצאו להם צווי הריסה, יש שמירה קבועה עד למתן פתרון לסוגיה.

אף אחד לא בעד הריסת מבנה או דירה, אבל לכל דבר יש דרך ואם כבר מצאנו את כל הדברים שעומדים לרשותנו מבחינה חוקית והמבנה נהרס, אז העניין יותר מסובך ודורש היערכות אחרת, אבל ברגע שמעיינים בפרוטוקול בית המשפט והדברים שנאמרו וכל ההתכתבויות מגלים תמונה אחרת ממה שנטענה עד עכשיו.

חורפש
.

תגובות

9. דרוזי לפני 7 שנים
تعليق الى رقم 7
8. אמא לילדים לפני 7 שנים
לא היה צריך להרוס אבל
7. درزي לפני 7 שנים
كل مشاكل الطايفه من تحت راس موفق طريف لانه داير ع
6. ראיק סרחאן לפני 7 שנים
תגובת ראיק סרחאן
5. בין שקר לאמת לפני 7 שנים
יא חראם יא דרוז,,,
4. عسفيا לפני 7 שנים
لا تكذب
3. צעיר דורזי לפני 7 שנים
מההתחלה לא האמתנתי לסרחאן
2. תושב חורפש לפני 7 שנים
ידעתי שזה כך
1. דרוזי ציוני לפני 7 שנים
הסבר לא נכון.

מומלצים