ויסאם קרא קצין סיוע אווירי שמפעיל מטוסי כיבוי בשטח

בגיל 19 ויסאם היה פקח הטיסה הדרוזי הראשון, 3 שבועות משוחרר וכבר בתפקיד קצין סיוע אווירי בטייסת הכיבוי, ויסאם אישיות מיוחדת שמסמן מטרה גבוהה ומאמין ביכולותיו, לכתבה

30.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ויסאם קרא קצין סיוע אווירי שמפעיל מטוסי כיבוי בשטח

תחקיר מיוחד של עבדאללה קרא שמביא לנו את הסיפור המיוחד והמרתק של בן משפחתו ויסאם, בן ה 25, מתגורר בדאלית אל כרמל, נשוי לעינב, זוג שבונים קריירה, ויסאם בטייסת ועינב עוסקת באדריכלות ועיצוב הבית.

ויסאם התחיל את השירות בחיל אוויר בתור פקח טיסה כחייל רגיל, יצא לקצונה ושימש קצין בכל מני תפקידים במגדל פיקוח, מילא תפקיד מפקד על מגדל פיקוח בחצירים, מגדל קדם.

ויסאם קרא בשירות הצבאי היה שותף לפרוייקט ייחודי שהעניק ערכים לנוער בסיכון באמצעות הטיסה והטיפול במטוסים, דאז ויסאם אמר בראיון לכתב חייל האוויר: "הפרוייקט נותן לנוער דרך חיים, וגם מקרב אותם אלינו, לחיל האוויר, זה חלק מהערכים של המגדל, בשבילי ובשביל חיילים נוספים זה ערך מוביל גם בחיים".

ויסאם: "אחרי שנתיים של פיקוד מאתגר ומעניין, רציתי להמשיך שירות בתפקיד שטח, כך הגעתי לטייסת, מאוד התחברתי לתפקיד ולעשייה, הייתי 5 שנים פקח טיסה ושלוש שנים בטייסת, הגעתי לדרגת סרן והשתחררתי".

ויסאם קרא

ויסאם למד בבית ספר יסודי בדליה ואת החט"ב והתיכון סיים בבית ספר אזורי מגידו, ויסאם מעיד כי הבית ספר במגידו נתן לו ערכים אחרים, שליוו אותו קדימה בשירותו הצבאי ובאזרחות היום.

לויסאם לא היה אפילו יום אחד מנוחה, השתחרר ומיד התגייס לכבאות, "הייתי אחראי על קליטת קצינים חדשים אחרים מתוך מערך הכבאות, לקורס שבו הייתי צריך ללמד ולהכשיר אותם, תוך כדי ההכשרה פרצו השריפות באזור, ויצאנו ממסגרת הקורס למסגרת מקצועית מבצעית בשטח, זה מה שנקרא טבילת אש משמעותית".

על תפקיד פקח טיסה, ויסאם אומר שפיקוח טיסה כמקצוע מאוד אחראי, בצבא חיילים בני 18 ו- 19, אחראים על נושא נחיתת המטוס והמראתו בשלום ואחראים על כל סביבת המסלולים.

ויסאם קרא

ויסאם לא משתף אותנו באירועים החריגים שהתרחשו במשך שירותו כפקח טיסה, כי רוב הדברים אי אפשר לחשוף.

ויסאם: "זה להיות מפקד על קבוצה של חיילים, שצריך ללמד אותם שכל טעות יכולה להיות גורלית ויכולה להביא לאסון באוויר, זה תפקיד שבונה אותך כאדם וכמפקד, כולנו בני אדם וחושבים על המשפחה הזמן הכסף והכלכלה, לגביי זה לא מה שהניע אותי לעסוק בתפקיד מאתגר זה".

ויסאם קרא:"התפקיד שלי היום זה הפעלת מטוסי כיבוי בשטח, בכל שריפה מוזנק קצין סיוע אווירי, להיות אחראי כגורם מקצועי שמבין את כל החומר לגבי המטוסים וכל מה שקורה מסביב, מאז שריפת הכרמל מערך הכבאות עבר שינוי דרסטי והקמת טייסת הכיבוי שנבנתה לתת מענה לשריפות".

ויסאם קרא עבדאללה קרא

יש לציין שטייסת הכיבוי של מדינת ישראל היום בנויה מ 14 מטוסים, המטוסים יודעים לפעול עם מים, קצף כיבוי וחומר מעכב בעירה.

ויסאם: "בשריפות הרבות שהיו לנו ביום אחד, זה כבר היה מעבר ליכולות ולכן נדרש סיוע בינלאומי וזו לדעתי החלטה נכונה למי שהחליט, זה אומץ להגיד צריכים סיוע זה לא בושה".

ויסאם קרא:"בנאדם שרוצה להצליח צריך להאמין במה שהוא רוצה וללכת על זה עד הסוף, רוב הצעירם שלנו לא מכוונים וקשה להם להיות תכליתיים בגילאים צעירים".

ויסאם ועינב קרא

ויסאם:"בכל יום יש שריפות ויש פעילות מטוסים וכיבוי שריפות שלא שומעים עליהם בתקשורת, כואב הלב על הבתים והחורשות שנשרפו ועל החיות שניספו, אבל מצד אחר להציל בית משריפה זה מספק ומשמח".

כאשר שואלים את ויסאם על העתיד ולאן הוא רוצה להגיע, ויסאם אומר: "אצלי כל האופציות פתוחות ואני שם הרבה יעדים קדימה, אולי להיות נציב שירות כבאות או לכוון להיות ראש ממשלה ולפגוע באמצע באיזה תפקיד מפתח אני מאמין בזה".

ויסאם משאיר אותנו נדהמים באופי המיוחד שמפגין ועד כמה הוא משליך ונותן השראה וחוזקה להרבה צעירים אחרים.

ויסאם קרא

תגובות

9. חבקה דקסה לפני 7 שנים
ויסאם
8. שכינים לפני 7 שנים
ויסאם
7. כרמלי לפני 7 שנים
בדרך הנכונה
6. אישה לפני 7 שנים
בהצלחה לויסאם
5. מדליה לפני 7 שנים
ויסאם רמה מעל כולם
4. אמיר לפני 7 שנים
כל הכבוד
3. דרוזי לפני 7 שנים
גאווה למדינה
2. ליאן ונסרין לפני 7 שנים
כל הכבוד
1. סאמר חלבי-כבאות והצלה לפני 7 שנים
קצין וג'ינטלמן

מומלצים